    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Mon, 18 Dec 2017 15:48:28 -0800 (PST)
    Subject: Re: jeden generator liczb losowych do testowania drugiego?
    From: bartekltg <b...@g...com>

    On Monday, December 18, 2017 at 5:33:04 AM UTC+1, M.M. wrote:
    > Co by było, gdyby rozkład wzorcowy wygenerować innym generatorem,

    Powinno być w miarę dobrze, tyle, że to test na to, że oba generatory
    daj ten sam rozkład, nie na to, że generatory sa dobre!
    Do Twoich celów musiałbyś więc założyć, że jeden z nich jest dobry;-)
    a to może zostać odebrane jako mętne.

    Pamiętaj, że te testy mają test i chi^2. Ten pierwszy też może
    być chi^2, ale nie musi (np kołgomorowa-kogośtam dla ciągłych).
    Rozumiem, że mówisz o zastąpieniu właśnie tego pierwszego testu?
    Czy drugiego?

    Jeśli pierwszgo, to znany asymptotyczny rozkład (o dystrybuancie F)
    używamy tylko do rozsądnego podziału kubełków, generujemy właściwy
    test, wychodzi x, liczym y = F^-1(x), i ładujemy do odpowiedniego kubełka.
    Teraz testujemy (np chi^2) czy oba generatory miały ten sam rozkład
    (w oryginale - czy jest to rozkład jenostajny).
    Chyba standardowy chi^2 na porównanie wystarczy (ten, gdzie się porównuje
    do rozkładów brzegowych
    https://en.wikipedia.org/wiki/Chi-squared_test#Examp
    le_chi-squared_test_for_categorical_data
    )

    BTW, trochę zgaduję, bo nie opisałeś, co i w którym momencie robisz.
    Kod jest i z niego wszytko wynika, ale... przeczytanie kody zajęłoby
    mi znacznie więcej czasu niż informacji o podstawach w poście;>

    > albo tym samym z innym zarodkiem?

    Bardzo zły pomysł. Ten sam generator dla róznych seedów pewnie ma
    ten sam rozkład. Niekoniecznie dobry. Nic takim testem nie wykryjesz,
    poza bardzo złymi generatorami;-)

    >Otóż są problemy z liczeniem chi-square, bo inny generator może
    >dać w jakimś kubełku zero i by trzeba dzielić przez zero.

    To źle dobrane kubełki.
    Dobór kubełków powinien być dobrany do oczekiwanej liczby
    pomiarów.

    pzdr
    bartekltg