    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Tue, 19 Dec 2017 16:52:55 -0800 (PST)
    Subject: Re: jeden generator liczb losowych do testowania drugiego?
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, December 20, 2017 at 12:47:09 AM UTC+1, AK wrote:

    > ...no i i po cholere cala Twoja robota ?

    Ale konkretnie jaka robota? Po co mi generator Fibonacciego? Po to, że
    jest bardzo szybki i przechodzi lepiej testy niż MT.

    > PS: szczerze: naprawde doceniam aspekt poznawczy tego co zrobiles. Tu szacun.
    Dziękuję.

    > W kwestii sensownosci juz mniej.
    Może dlatego, że zaszło jakieś nieporozumienie?

    1) Sens generatora Fibonacciego już opisałem powyżej, czasami
    potrzebuję ekstremalnie szybkiego generatora.

    2) W dieharder dobre generatory nie przechodzą testu urodzinowego, musiałem
    upewnić się jaka jest tego przyczyna. Policzyłem rozkłady na bignum, itd.
    Ale ok, napisałeś, że w kwestii poznawczej się zgadzasz.

    3) Metoda testowania jednego generatora przy pomocy drugiego ma zalety.
    Spróbuj zaprojektować jakiś bardzo trudny test o skomplikowanym, ale
    znanym rozkładzie. Czujesz że kłóci się już samo w sobie, prawda? Jak coś
    może być jednocześnie trudne, skomplikowane i znane? W przypadku
    metody z dwoma generatorami, jeden generator przygotowuje dowolnie
    trudny rozkład dla drugiego generatora. Jeśli generatory testu nie
    przejdą, to mamy 100% pewności, że przynajmniej jeden generator nie
    jest równomierny. To chyba nieporozumienie, bo sporo w tym sensu?

    > Po prostu trzeba bylo wpierw sprawdzic jakosc
    > (szybkosc tez, ale IMHO to rzecz mniej wazna w znakomitej wiekszosci przypadkow)
    > standardu (std::mt), a pozniej samemu "odkrywac kolo na nowo"?

    To na 100% nieporozumienie, bo żadnego koła nie odkryłem. Używam często,
    od kilku, a może od kilkunastu lat, generatorów Fibonacciego. Teorię wziąłem
    z książki, nic nie odkrywałem. Używam ich, bo są zarazem szybsze od mt i
    dają lepsze liczby (czytaj: częściej przechodzi testy) niż mt. A mt
    sprawdzałem pierwszy raz... nie pamiętam już kiedy, dawno. Teraz użyłem
    mt raczej dlatego, żeby zobaczyć, jakie będą wyniki. Teraz sprawdzałem raczej
    program testujący, a nie mt. Jeśli (w miarę) dobry generator by nie
    przeszedł testów, to mamy silną przesłankę za tym, aby w kodzie testującym
    szukać błędów.

    A tak poza tym, nie tak dawno, to ktoś inny, a nie ja, wywołał temat
    szybkiego generatora liczb losowych, ja tylko trochę rozszerzyłem ;-)