  • 71. Data: 2013-05-05 06:32:41
    Temat: Re: jsp vs php
    Od: u...@d...invalid

    On 02.05.2013 13:06, M.M. wrote:
    > Ciekawe czy by sobie poradzili ludzie od facebooka z moim problemem,
    > jakby mieli taki sam budżet jak ja ;-)

    Jakbyś miał taką oglądalność jak facebook to miałbyś też taki sam
    budżet. IMO powolność PHP, która i tak nie razi, jest pomijalna w ~95%
    przypadków.

  • 72. Data: 2013-05-05 22:06:51
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 maja 2013 06:32:41 UTC+2 użytkownik u...@d...invalid napisał:
    > Jakby� mia� tak� ogl�dalno�� jak facebook to
    > mia�by� te� taki sam bud�et. IMO powolno�� PHP, kt�ra i
    > tak nie razi, jest pomijalna w ~95%
    > przypadk�w.

    Sa rozne aplikacje webowe. W wiekszosci waskim gardlem sa naprowadzenia
    glowicy na dysku, ale nie wiem czy wiekszosc to 95%, czy moze 60%. Jesli
    sie nie stosuje zadnych dodatkowych sposobow buforowania, to JSP moze
    wygrywac z PHP. Ale poza aplikacja sa jeszcze dane. Duze zbiory danych
    moga nie miescic sie w buforach i zaden jezyk programowania nie wplynie
    na poprawe wydajnosci. Czyli masz racje.

    Niemniej zdarzaj sie aplikacje, w ktorych obliczenia tez w jakims
    stopniu skladaja sie na waskie gardlo. Gdy jestem na etapie projektowania
    aplikacji, to trudno ocenic mi co i w jakim stopniu bedzie problemem. Jesli
    od razu wybiera sie wydajny jezyk programowania, to ma sie problem
    dlugotrwalych obliczen czesciowo rozwiazany. No ale mozna jezyki laczyc...
    nic nie stoi na przeszkodzie, zeby z poziomu PHP wywolac procedure napisana
    chocby w asemblerze.

    Stara zasada mowi, trzeba napisac, zobaczy co najbardziej obciaza i dopiero
    wtedy optymalizowac.

    Pozdrawiam

  • 73. Data: 2013-05-06 00:06:23
    Od: Lopez <l...@p...onet.pl>

    W dniu 03.05.2013 07:27, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Lopez" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W jakim sensie "najlepiej"?

    A w takim, że ma juz w sobie przede wszystkim obsluge
    sesji i uwierzytelnianie, a takze wiele dodatkowych funkcji
    jak obsluga parametrow, ORM itp. ktorych chyba nikt normalny
    nie chce pisac od nowa:)

    Lopez

  • 74. Data: 2013-05-06 00:26:22
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 00:06:23 UTC+2 użytkownik Lopez napisał:

    > A w takim, �e ma juz w sobie przede wszystkim obsluge
    > sesji i uwierzytelnianie, a takze wiele dodatkowych funkcji
    > jak obsluga parametrow, ORM itp. ktorych chyba nikt normalny
    > nie chce pisac od nowa:)

    Frameworki w takim PHP maja pelno bledow. Znam kilka
    osob ktore napisaly swojego prostego frameworka i wcale
    nienormalne nie sa. Pisanie autoryzacji od zera, obojetnie
    czy ajaxowej czy zwyklej, argumentowaly mozliwoscia ukrycia
    zrodla i potencjalnych bledow.

    Pozdrawiam

  • 75. Data: 2013-05-06 00:39:18
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu niedziela, 5 maja 2013 22:06:51 UTC+2 użytkownik M.M. napisał:

    > Sa rozne aplikacje webowe. W wiekszosci waskim gardlem sa naprowadzenia
    >
    > glowicy na dysku, ale nie wiem czy wiekszosc to 95%, czy moze 60%. Jesli

    dyski maja cache w ram - i kiedys
    pisalem jak to ladnie dziala, np
    pierwsza kompilacja blisko 10 s
    a kolejna 1 s, innym razem o tym
    ze dostep z cache jest niewiele
    wolniejszy niz memcopy ) wydaje sie
    wiec ze to cache powinno dzialac
    zwlaszcza ze wspolczesne kompy maja
    sporo ramu - czyzby nie dzialalo ?

  • 76. Data: 2013-05-06 01:02:51
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 6 maja 2013 00:39:18 UTC+2 użytkownik firr kenobi napisał:

    > dyski maja cache w ram - i kiedys
> [...]

    Dziala i to na tyle dobrze, ze przyspieszenie widac golym okiem.

    Problem w tym, ze danych moze byc 100 razy wiecej niz pamieci
    RAM w jednym kompie. W takim przypadku "statystyczny bufor"
    raz zadziala dobrze, drugi raz zle. Zwykle algorytm buforujacy
    musi byc dostosowany do aplikacji.

    Teraz z innej beczki:
    Odczyt z dysku jest szybki, naprowadzania glowicy
    wolne. Na dysku lezy duza tabela, zawiera recepty pacjentow. Recepty
    moga byc porozrzucane losowo. Gdy chce recepty Xa, to naprowadzam
    glowice nad kazdy rekord z recepta i odczytuje. Gdy chce recepty
    Ya, to robie to samo. Mozna wiec zmienic kolejnosc recept, tak aby
    obok siebie lezaly recepty tego samego pacjenta. Ale gdy bede
    chcial recepty z 5-maja, to napotkam ten sam problem, w innej
    postaci. Indeksy rozwiazuja problem przeszukiwania calej tabeli, ale
    nie rozwiazuja problemu gdy rekordy sa losowo porozrzucane.

    Czy w bazach danych (w systemach operacyjnych?) sa standardowo
    implementowane jakies rozwiazania tego problemu? Gdybym mial
    recznie cos takiego rozwiazywac, to chyba bym zrobil dwie kopie
    tabeli, w jednej bym posortowal po nazwiskach, w drugiej po dacie.

    Oczywiscie wplata sie w to wszystko koszmarny problem, a mianowicie
    spowolnienie operacji usuwania i edycji pola po ktorym tabele zostaly
    posortowane. Wiec moze optymalnym rozwiazaniem jest zrodlo danych na
    XML czy CSV a nie na tabelach rekordow? Z pliku CSV mozna latwo
    usunac recepte, mozna recepte przeniesc z jednego pliku do drugiego.

    Hmmm jakis czas temu byla dyskusja o rozwiazaniach NO-SQL, ale to
    o czym teraz napisalem, to chyba rozwizanie NO-TABLES? :D

    Pozdrawiam

  • 77. Data: 2013-05-06 08:33:21
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Sun, 5 May 2013 16:02:51 -0700 (PDT), M.M. napisał(a):

> [...]
    > recznie cos takiego rozwiazywac, to chyba bym zrobil dwie kopie
    > tabeli, w jednej bym posortowal po nazwiskach, w drugiej po dacie.

    A co z fragmentacja dysku? Co Ci da to, ze dane beda "obok" siebie w pliku
    skoro beda na dwoch koncach dysku? Pomijajac juz taki detal, ze nie ma
    zadnego mechanizmu ukladania danych w tabelach wg swoich widzimisie. Tym
    zarzadza serwer i nie masz do tego dostepu. Nie istnieje takie pojecie jak
    kolejnosc ulozenia danych w pliku bazy danych.

> [...]
    > XML czy CSV a nie na tabelach rekordow? Z pliku CSV mozna latwo
    > usunac recepte, mozna recepte przeniesc z jednego pliku do drugiego.

    Z pewnoscia moge zaryzykowac stwierdzenie, ze chocbys stanal na glowie nie
    jestes w stanie zrobic nic wydajniejszego niz wspolczesne silniki DB. Powiem
    wiecej, wydaje mi sie, ze trwonisz czas na nieistotnych rzeczach, bazy
    danych dzialaja z setkami milionow rekordow, ze zlaczeniami i innymi
    "utrudnieniami" i daja rade. Na 90% zrobisz w swoim sofcie wiecej waskich
    gardel niz to, ktore dostaniesz od serwera SQL. Oczywiscie serwerowi tez
    mozesz pomoc lub podlozyc noge projektujac dobra lub zla strukture tabel.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 78. Data: 2013-05-06 08:41:50
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > A w takim, że ma juz w sobie przede wszystkim obsluge
    > sesji i uwierzytelnianie, a takze wiele dodatkowych funkcji
    > jak obsluga parametrow, ORM itp. ktorych chyba nikt normalny
    > nie chce pisac od nowa:)

    To jest raczej teza, ze ogolnie frameworki maja wiele gotowych funkcji. Stad
    prosta droga do swteirdzenia, ze bez frameworkow pisza tylko nienormalni.
    Dodam, ze tyle smiala co karkolomne stwierdzenie. Frameworki nie do kazdego
    zadania sie nadaja "najlepiej".

  • 79. Data: 2013-05-06 08:55:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    ps.com...
    napisał:
> [...]

    >recznie cos takiego rozwiazywac, to chyba bym zrobil dwie kopie
    >tabeli, w jednej bym posortowal po nazwiskach, w drugiej po dacie.

    Problem nie znika ze wzgledu na dowolny fizyczny rozklad pliku na dysku, ale
    skoro glowica Cie tak boli to probuj bez: use the ssd luke.

  • 80. Data: 2013-05-06 09:25:39
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    M.M. <m...@g...com> napisał(a)

    > Frameworki w takim PHP maja pelno bledow.

    Tak, w przeciwieństwie do home-made rozwiązań.

    > Znam kilka
    > osob ktore napisaly swojego prostego frameworka i wcale
    > nienormalne nie sa.

    To chyba taka php-przypadłość, że tam każdy wynajduje koło. Raz
    współpracowałem z takimi, którzy pisali "swoje" RSA - wyszło fatalnie.

    > Pisanie autoryzacji od zera, obojetnie
    > czy ajaxowej czy zwyklej, argumentowaly mozliwoscia ukrycia
    > zrodla i potencjalnych bledow.

    Oraz stworzenia kodu, ktorego nikt poza nimi nie będzie już umiał
    poprawić.

    PS. Jak już ktoś napisał, zajmujesz się dziwnymi rzeczami, jak na
    web-developera, jakieś głowice/pliki i inne głupoty. Jak chcesz ten swój
    projekt zrobic szybko pisz w tym, co znasz najlepiej. Jak chcesz się
    nauczyć Javy/Pythona/what-ever i czas nie jest krytyczny pisz w
    Java/Pythonie/what-ever.

    --
    Tomek