    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: kamery sony dvd a zuzycie oczek laserowych?
    Date: Tue, 30 Mar 2010 16:17:42 -0500

    "Michal" <x...@n...pl> wrote in message news:hotnk8$9ue$1@news.onet.pl...
    > zastanawiam się nad kupnem używanej kamery dvd, stąd moje pytanie, bo w
    > zasadzie poza obiektywem, jedyną mechaniczną rzeczą jest oczko. Czy to się
    > zużywa, czy jest to częsta usterka, czy takie cudo jest dostępne do kupna,
    > ew. czy jest możliwość wymiany?
    > uprzedzając pytania - wiem, że kamery teraz są po kilkaset zł nowe, ale
    > akurat ten model który by mi pasował nie kosztuje nowy 800zł :)

    A co to jest laserowe oczko ? :-))
    Czy chodzi Ci może o diodę laserową do wypalania płyt DVD?

    Nie martwiłbym się o samą diodę - generalnie rzecz biorąc
    jest to urządzenie mechaniczne, więc się będzie zużywać,
    brudzić, po latach się rozkalibruje, itp... wolałbym kamerkę
    nagrywającą na kartach pamięci "compact flash".