    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: karta Gigabit Ethernet
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 03 Jul 2019 07:07:07 GMT

    Witaj Marcin Debowski, 03 lip 2019 w
    news:UNRSE.91756$Ik5.11211@fx21.ams1 napisałeś/aś:

    > Ale masz tam faktycznie wynegocjowane połączenie gigabitowe, bo sam
    > fakt użycia takiej karty tego nie gwarantuje? Nawet kilkumetrowy
    > kabel w zalezności od swojej lichości i otoczenia, może nie wyrobic
    > z 1Gbps i urządzenia dogadają się na poziomie 100Mbps.

    Po prostu sprawdzam szybkość neta 150 Mbps. O ile na wifi (5Ghz) zdarza
    się, że jest down do 150 to na kablu bariera 100 jest nieprzekraczalna.
    Wg specyfikacji porty routera są też gigabitowe. Poza tym nie udaje mi
    się zrobić certyfikowanego testu PRO Speed Test, bo aplkacja twierdzi, że
    karta jest tylko 100mbit. Skrętka jest cat 5e.
    Oprócz tego w zaawansowanych właściwościach tej karty w mena. urz. jest
    pozycja "Speed&Duplex" i tam najwyższą opcją jest 100mbps.

    Swoją drogą, jaki dziadowski ten router technicolor od Vectry - żeby 3
    metry od urządzeni nie było stabilnego niskiego pingu do samego routera,
    jakby go nie przestawiać...