eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniakarta płatnicza zbliżeniowa - rozmieszczenie anteny-cewki w strukturze plastiku › Re: karta płatnicza zbliżeniowa - rozmieszczenie anteny-cewki w strukturze plastiku
    From: Uncle Pete <4...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: karta płatnicza zbliżeniowa - rozmieszczenie anteny-cewki w strukturze
    plastiku
    Date: Mon, 1 Oct 2018 18:38:00 +0200

    On 2018-10-01 17:03, gienek wrote:
    > Czy wszystkie współczesne karty, czy to visa czy mastercard, mają tak
    > samo mechanicznie wykonaną antenę-cewkę do płatności zbliżeniowych?
    > Czy w zależności od edycji kart te cewki mogą się różnić wykonaniem?
    > Zastanawia mnie dlaczego w zależności od edycji karty znaczek fali
    > radiowej (charakterystyczne 4 łuki)
    > https://hurtgiftworld.iai-shop.com/pol_pl_Etui-ochro
    nne-na-kart-zblizeniowe-920_1.jpg

    > jest umieszczany w różnych miejscach na powierchni karty. Dla jednych
    > kart było to na przeciwnej krawędzi (w górym prawym rogu) - jak najdalej
    > od chipa, a dla innych przy samym chipie, przy jego prawej krawędzi pola
    > stykowego. Wpływa to jakoś na czułość zbliżenia takiej karty? Czy to
    > tylko kaprys grafika projektującego taką kartę? I jak mu pasiło to tak
    > sobie wstawił tą grafikę na karcie. Nie mam rentgena
    > https://niebezpiecznik.pl/post/przeswietlona-zblizen
    iowa-karta-kredytowa-x-ray/

    > żeby prześwietlić i porównać jak ten drucik przebiega i jakie zwoje w
    > strukturze plastikowej karty tworzy antena, w zależności od tego jak ten
    > znaczek fali radiowej naniesiony.
    > Czy karta ma na całej powierzchni jednakową czułość? Czy jednak tam
    > gdzie znaczek fali to tam jest max czułość? I jak ten max współgra z
    > samym terminalem. Terminal też ma taką wielką cewkę i całą swoją
    > powierzchnią gada? Czy raczej samym ekranem LCD tylko gada, bo np. pod
    > nim jest podobna cewka-antena jak w karcie).

    ZTCW miejsce tego znaczka nic nie oznacza, zaś antena przebiega z
    grubsza w tym samym miejscu - jest to kilka zwojów biegnących mniej
    więcej po obwiedni. Zatem czułość jest mniej więcej taka sama na całej
    powierzchni. Nie jest tak, że antena znajduje się w którymś rogu.
    Czytnik także ma podobną antenę, więc jest czuły z grubsza na całej
    powierzchni.

    Jeżeli pytasz, bo potrzebujesz wiedzy, jak zepsuć tę antenę w karcie, to
    wystarczy zrobić lekkie prawie niezauważalne nacięcie na krawędzi, aby
    przeciąć jeden zwój. Pomijam sens tego działania, trochę podobnego do
    noszenia czapeczek z folii.

    Wpisz do Google RFID card antenna, dowiesz się szczegółów.