  • 51. Data: 2011-06-22 12:27:26
    Temat: Re: kierunkowskaz na rondzie
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-06-22 12:20, WOJO pisze:
    > Przestań udawać idiotę - dobrze wiesz, że w Polsce na skrzyżowaniach o
    > ruchu okrężnym obowiązuje kierunek ruchu w prawo, więc nikt o zdrowych
    > zmysłach, kto
    > zdał egzamin nie skręca w lewo na rondzie.
    > Wszyscy wiedzą, że włączając lewy kierunkowskaz przed rondem
    > sygnalizujesz zamiar skrętu w lewo lub zawracania, a Ty się uparłeś, jak
    > kozioł w kapuście i piszesz farmazony.
    > Nikt Cię siłą nie zmusi do włączania, jednak czasem trzeba pomyśleć o
    > innych uczestnikach ruchu, a nie widzieć tylko koniec własnego fiuta.
    > WOJO

    widzę, że jak argumentów brakuje, to nerwy puszczają.

    gdybyś zdał egzamin to byś wiedział, że np. przy znaku C-2 musisz
    włączyć kierunek, mimo, że w teorii możesz pojechać tylko w jedną stronę.
    Kierunkiem pokazujesz innym, w którą stronę pojedziesz, niezależnie od
    przepisów.
    A jadąc przez rondo dokonujesz *zawsze* skrętu w prawo, niezależnie
    którym zjazdem zjeżdżasz. Oczywiście z wyłączeniem rond, gdzie pasy
    prowadzą inaczej niż dookoła.

  • 52. Data: 2011-06-22 12:58:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Użytkownik "pm" napisał w wiadomości ?nie patrzyłem w lusterka jadąc
    >skuterem i jakiś debil próbował mnie wyprzedzić na rondzie (rondo
    >małe, 1 pas)
    >ja chciałem zjechać 3 zjazdem a gość pewnie sądził , że skoro nie
    >wrzuciłem lewego kierunkowskazu to będę jechał prosto
    >może jestem w "mylnym błędzie" i powinienem sygnalizować lewym
    >kierunkiem że kręcę się w kółko po rondzie.
    >sam już nie wiem bo lewy kierunek na rondzie jest nagminny w Poznaniu
    (>zwłaszcza wśród L)

    Lewy kierunkowskaz powinienes wlaczyc przed wjazdem na skrzyzowanie.
    I ustawic sie przy linii srodkowej lub lewej krawedzi jesli wjazd
    jednokierunkowy.

    No co, tak zapisane w ustawie i nie ma zadnego dopisku ze nie dotyczy
    ronda :-)

    A naprawde .. podrasuj ten skuterek, to cie nie beda wyprzedac
    niebezpiecznie :-P

    J.

  • 53. Data: 2011-06-22 13:00:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "pm" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl>
    napisał w

    >mnie też
    >ale pod wpływem obserwacji zacząłem wątpić w tą naukę i myśleć że
    >może sie cos zmieniło w tej kwestii

    Bo "przepisy" w tej sprawie to teraz ustala jakis krajowy zjazd
    egzaminatorow i przekazuje krajowemu zjazdowi instruktorow :-)

    J.

  • 54. Data: 2011-06-22 13:03:09
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paul" napisał w wiadomości
    >lewy kierunkowskaz należy włączyć w przypadku, kiedy chcesz wjechać
    >na
    >rondo pod prąd. W innym przypadku jest to ostrzeżenie dla innych, że
    >jedzie pizda, która nie zna przepisów

    Zacytuj te przepisy i podaj zrodlo.

    J.

  • 55. Data: 2011-06-22 13:18:09
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2011-06-22 13:03, J.F pisze:

    > Zacytuj te przepisy i podaj zrodlo.
    >
    > J.

    prawo o ruchu drogowym
    Art 22 pkt 5

  • 56. Data: 2011-06-22 15:00:49
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *Paul* napisał(-a):

    > widać kolejny idiota, który nie zna przepisów.
    > Kierunkowskazem sygnalizujesz chęć skrętu w najbliższym możliwym
    > miejscu. czyli powtórzę po raz setny - jazdę pod prąd na rondzie.

    Czyli w/g tego co piszesz na takim skrzyżowaniu
    http://i56.tinypic.com/n20tav.png jadąc z dwolnego kierunku w lewo i
    sygnalizując ten zamiar lewym kierunkowskazem muszę się wciąć pod prąd,
    bo za każdym razem będzie to _najbliższe możliwe_ miejsce. Zaiste, świat
    jest pełen
    idiotów, całe szczęście Ty jeden sprawiedliwy nam się ostałeś...

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 57. Data: 2011-06-22 15:31:36
    Od: "PM" <x...@w...pl>

> [...]
    > jednokierunkowy.
    >
    > No co, tak zapisane w ustawie i nie ma zadnego dopisku ze nie dotyczy

    to jest jakiś argument lepszy niż widzimisie.
    skoro nie wyłaczamy rond ze zbioru skrzyzowań to wychodzi że trzeba migać w
    lewo zawsze gdy nie zjeżdzasz 1 lub 2 gim zjazdem.
    ciekawe.

    > A naprawde .. podrasuj ten skuterek, to cie nie beda wyprzedac
    > niebezpiecznie :-P

    niby nie powinni wyprzedzać, 100cc i jakieś 70-80 osiągam.
    ale na rondzie na nieszczęscie jechałem wolniej i niechcacy podpusciłem ;-).

  • 58. Data: 2011-06-22 16:02:57
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-06-22 12:13, Paul pisze:

    > Kierunkowskazem sygnalizujesz chęć skrętu w najbliższym możliwym
    > miejscu.

    Czyli, jeśli chcę skręcić w lewo na najzwyklejszym skrzyżowaniu z drogą
    dwukierunkową,
    to prawidłowa sygnalizacja wygląda tak: włączam lewy kierunkowskaz dopiero po
    minięciu
    osi drogi poprzecznej.

    Dlaczego?

    Ano, włączenie go jeszcze przed skrzyżowaniem sygnalizowałoby "chęć skrętu w
    najbliższym
    możliwym miejscu" czyli wjechania pod prąd na pierwszy dostępny drogi poprzecznej...

  • 59. Data: 2011-06-22 19:24:08
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-06-22 09:02, Marcin Stankiewicz pisze:

    > A dlaczego by nie ? Jest C-12 ? Jest - więc należy postępować tak
    > jak na każdym innym skrzyżowaniu tego typu.

    Jakoś ciężko sobie to wyobrazić. Zresztą zmieniając pas (a np skręcając
    w lewo zmieniasz) trzeba migać na mocy przepisów. Dla odmiany jadąc na
    wprost swoim pasem ani kierunku, ani pasa nie zmieniasz. A w kodeksie
    nigdzie nie jest napisane jak używac kierunków jak jest znak ronda. IMHO
    zmieniasz pas - kierunek i tyle.

    Shrek.

  • 60. Data: 2011-06-22 19:25:44
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-06-22 12:15, Paul pisze:

    > pisałem w tym temacie już wiele razy, że na rondzie gdzie namalowane
    > pasy domyślnie prowadzą do pierwszego zjazdu lub jazdy na wprost, to
    > kierunków używa się zgodnie z pasami. tylko nie o tym jest wątek.

    Zgoda. Właśnie dlatego napisałem, że rondo "rondzie" nie równe i
    decydujące znaczenie ma pozostałe oznakowanie, nie znak ronda.

    Shrek.