    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: klej montazowy
    Date: Thu, 08 Feb 2018 11:36:02 GMT

    On 2018-02-08, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Takie reklamowki
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=d6qBVvjZcEU
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=m7c848qjPcA
    > https://www.youtube.com/watch?v=XqntOX9TkzQ
    >
    > No i jestem jeszcze glupszy niz wczesniej :-)
    >
    > To dwa rozne produkty, ale niby podobne, a juz sie pogubilem - trzyma
    > czy nie trzyma i mozna poprawic ?
    > Tytan trzyma na rozciaganie od razu, ale przesunac mozna, mamut z
    > kolei od poczatku sie nie przesuwa.
    > A kiedy sie utwardza i z jakiego powodu ?
    >
    > Mamuta sobie kupilem i przetestuje, tylko ... opakowanie jest
    > jednorazowe.
> [...]

    Idę o zakład, że przesunąć można oba, oczywiście nie za długo. Zobacz
    jak wygląda wyciskanie z tubki. To się zachowuje jak praktycznie ciało
    stałe ale na tym etapie niesprężyste (przed usieciowanie). To oznacza,
    że te kleje są najprawdopodoniej wysoce tiksotropowe, co oznacza, że
    dopoóki nie użyjesz odpowiednio duzej siły to zachowują się właśnie jak
    ciało stałe, a jak siła jest duża to zaczynają płynąć.

    --
    Marcin