    From: mrvtktjv <m...@m...ct8.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: koniec Windows 10 Mobile
    Date: Sun, 7 Apr 2019 12:08:32 +0200

    On 07.04.2019 03:13, Pszemol wrote:
    > Microsoft wycofuje się z supportu mobilnego Windows i proponuje klientom
    > przesiadkę na iOS Appla lub Android Googla:
    > https://www.redmondpie.com/switch-to-ios-or-android-
    says-microsoft-as-it-pulls-the-plug-on-windows-10-mo
    bile/

    > Koniec rozdziału, kropka.

    Takie uroki nieotwartoźródłowej platformy, rozwijanej przez jedną firmę.
    Jak powie stop, to kaput i praktycznie wszystko leży.
    Z Symbianem jest (było) podobnie, tylko okres wsparcia miał dłuższy,
    zapewne ze względu na większą popularność.

    Chociaż sprzętowo Lumie miały całkiem niezłej jakości aparaty, ekrany.
    Szkoda, że nie "przeportowano" na nich Androida.
    To pozwoliłoby przedłużyć ich żywot.

    Swoją drogą ciekawe ile współczesnego i ciut starszego, wciąż sprawnego
    sprzętu ląduje w koszu tylko dlatego, że dystrybutor/producent zakończył
    tzw. wsparcie. I nie mówię o przestarzałości technologicznej sprzętu (to
    jestem w stanie w miarę zrozumieć), ale o samej kwestii oprogramowania.
    Inny tego typu przykład to router D-Linka:
    https://niebezpiecznik.pl/post/nie-uzywaj-i-nie-kupu
    j-tego-routera-d-linka-przestepcy-wykorzystuja-jego-
    luki/
    Dobrze, że w tym przypadku pozostaje jeszcze OpenWRT, tylko, znowu,
    "zwykły Kowalski" tego nie zainstaluje i koło się zamyka.