    From: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ktoś jeździł na nalewkach (ostatnio)?
    Date: Fri, 7 Oct 2011 17:29:34 +0200

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości
    news:j6n3f3$262$1@node2.news.atman.pl...
    > Jak by jechała lepiej to jednak do 100km/h rozpędziła by się szybciej. A
    > rozpędza się wolniej więc nie wiem jak chcesz udowodnić lepszą dynamikę
    > przy gorszym przyspieszeniu.

    normalnie.

    Dla mnie użyteczny zakres obrotów w samochodzie to 1500-3000rpm i interesuje
    mnie przyspieszenie i dynamika w tym zakresie.
    Omega V6 (z resztą stara R6 też) daje rade w tym zakresie, a R4 nie bardzo.
    Nawet jeśli da sie tą kolubryną pojechać do 100km/h w 11 czy 12 sekund, to
    jednak małe zwinne auto miejsce o mocy 65KM w zakresie obrotów 1500-3000
    może okazać sie bardziej dynamiczne.

    Kiedyś nawet zrobilem filmik z przyspieszenia Omegi A w zakresie do 2500RPM.
    Ktoś mi zarzucił, ze przyspieszenie do 100 trwało kilkadziesiąt sekund.
    Owszem w wyścigach na 400m to strasznie długo, ale przy jeździe miejskiej
    wystarczy, zeby spod swiateł wyjechać jako pierwszy i na tej pozycji sie
    utrzymać.

    > No i wkręcam na obroty jak trzeba, od tego są.

    No każdy robi jak lubi. Ja np. nie lubie w normalnej, niesportowej jeździe
    używać maksymalnych zakresów obrotów, zeby nadążyć za innymi.

    > Jak chcesz wycisnąć wszystko z 2.5TD to też musisz go kręcić do końca
    > inaczej nie uzyskasz osiągów jakie podaje fabryka. Czasy do 100 akurat
    > dużo mówią o dynamice, to przecież nic innego jak ocena przyspieszenia na
    > 1,2 i 3 biegu. Tych biegów najczęściej używa się w jeździe miejskiej.
    > Sensu nie miały by porównania 0-200 ale takich nikt tu nie proponuje.

    Nadal nie rozumiesz.
    Nie chce wyciskać mega czasów w przyspieszeniu do 100km/h tylko poruszać sie
    sprawnie w relatywnie niskim zakresie obrotowym silnika, uzysując
    jednoczesnie zadawalającą dynamike oraz niewygórowane spalanie.
    Mając duży ciężki i relatywnie słaby samochód jak Omega 2,0 136KM w zakresie
    2000-2500rpm dupy nie urywa, a jak będziesz chcial depnąć .. spalanie mocno
    wzrośnie.
    W tym konteksie silniki V6 spalają tyle samo lub niewiele więcej od R4 przy
    tych samych osiąganych przyspieszeniach (bo V6 utrzymasz obroty 2500RPM a w
    R4 3500 dla podobnej dynamiki)

    > Niech będzie zmiana na "wystarczająco dynamiczna jak dla mnie" choć
    > wiadomo że zawsze chciało by się więcej niż się ma.

    I też ja nie mówie, ze ona nie jedzie. Nie mozna jednak mówić, ze to mocne
    auto bo tak nie jest.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl