  • 21. Data: 2012-10-25 22:28:07
    Temat: Re: ladowarka do akumulatora samochodowego z zasilacza notebooka
    Od: k...@v...pl

    W dniu czwartek, 25 października 2012 10:22:54 UTC+2 użytkownik Ukaniu napisał:
    > Użytkownik <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    ps.com...

> [...]
    >
    > akumulator na dowolnie długi czas i nic mu się nie stanie.
    >

    > //
    >

    > 14,5V w 20 stopniach przy 100% naładowanym akumulatorze wykończy go szybko.
    >
    > Przy pracy cyklicznej w samochodzie takie napięcie jest bezpieczne.
    >
    > Oczywiście, ja mam interes w tym abyście szybko akumulatory wykańczali to -
    >
    > Taaak, ładować non stop 14,5V :]
    >
    > Lepiej stałym prądem dociagnąć do 15,5 i potem przejść na lekko ponad 13,5
    >
    > buforowego. Mówię o kwasowych z elektrolitem płynnym.
    >
    > Przy braku ograniczenia prądu kontrolować temepraturę i nie dopuścić do

    Nie da się przy napięciu 14,5V naładować akumulatora rozruchowego w stu procentach.
    To niemożliwe. Musisz zrozumieć że jest kilka typów akumulatorów kwasowych
    ołowiowych. Są rozruchowe, są trakcyjne. To dwa podstawowe rozdaje. Rozruchowe z
    grubsza dzielą się na obsługowe i bezobsługowe. A trakcyjne na akumulatory do wózków
    widłowych, zasilaczy awaryjnych, samochodów elektrycznych. Nie są zamienne rozruchowe
    z trakcyjnymi. Mają inną budowę płyt. Rozruchowe mają płyty porowate, są jak pumeks.
    Idzie o dużą powierzchnię, bo z dużej powierzchni można wydusić bardzo duże prądy.
    Rozbudowana powierzchnia jest wrażliwa na gazowanie bo ulega przy gazowaniu
    rozluźnieniu i spłynięciu. Gazowanie zaczyna się ok 15V. Akumulatory trakcyjne mają
    płyty gładkie, prasowane. Mają dużo mniejszą powierzchnię i nie mogą dostarczyć tak
    dużych prądów. Trakcyjne są sporo cięższe przy tej samej pojemności. Często w
    literaturze płyty w akumulatorach trakcyjnych określa się jako pancerne. Akumulatory
    trakcyjne dobrze znoszą przeładowanie i skrajne wyładowanie. Akumulatory rozruchowe
    najlepiej znoszą utrzymywanie na nich napięcia 14,2 14,8.

  • 22. Data: 2012-10-25 22:57:52
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 25.10.2012 00:53, a...@p...pl pisze:
    > Czesc,
    >
    > czasami sie szwendaja zasilacze do notebookow (roznych producentow) i
    > maja wydajnosc 3/4/5 A na rozne napiecia (od 14V w gore). Jak wam sie
    > wydaje, jakimi parametrami musialby sie charakteryzowac taki zasilacza
    > aby mozna byloby go wykorzystac do ladowania akumulatora
    > samochodowego.

    Ja używałem przez pewien czas zwykłego zasilacza z kompa stacjonarnego.
    Podniosłem tylko nieco napięcie, no i był problem, bo zasilacz nie
    chciał pracować bez obciążenia. Musiałem dać żarówki, żeby wystartował.
    Rozwiązanie to się sprawdzało, przy okazjonalnym ładowaniu w zimę.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 23. Data: 2012-10-26 08:34:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 25 Oct 2012 01:42:56 +0200, a...@p...pl napisał(a):

    > np. zasilacz wyciagniety z torby HP: 19V 4,7A
    > wiec jest 4.5V roznicy, ktora trzeba zgubic na elektronice kontrolera

    Eee tam elektronice ... zarowke szeregowo podlaczyc :-)

    J.

  • 24. Data: 2012-10-26 09:10:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 24 Oct 2012 18:10:05 -0700 (PDT), k...@v...pl napisał(a):

    > Współczesne akumulatory rozruchowe ładuje się ze źródła napięciowego.

    Aleś dał d... :)
    --
    Jacek

  • 25. Data: 2012-10-26 09:48:11
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Aleś dał d... :)

    Kurakowi kopiuj wklej się zacięło.

    Marek

  • 26. Data: 2012-10-26 16:58:09
    Od: k...@v...pl

    W dniu piątek, 26 października 2012 09:10:27 UTC+2 użytkownik Jacek Maciejewski
    napisał:

    > Aleś dał d... :)
    >
    > --
    >
    > Jacek
    Głupi jesteś. Dokąd nie napiszę dlaczego, to że "głupi jesteś" się nie liczy. Jak
    potrafisz uzasadnić dlaczego współczesnych akumulatorów rozruchowych nie ładuje się
    że źródła napięciowego to bardzo proszę. Udowadniaj ze dałem dupy. Dla ułatwienia
    dodam że w samochodzie akumulator ładowany jest z ....... .

  • 27. Data: 2012-10-26 17:01:20
    Od: k...@v...pl

    W dniu piątek, 26 października 2012 08:33:41 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Eee tam elektronice ... zarowke szeregowo podlaczyc :-)
    >

    > J.

    Nic żarówka nie da bo jak zacznie spadać prąd ładowania to na niej będzie coraz
    mniejszy spadek napięcia. W efekcie napięcie na akumulatorze wzrośnie ponad 15V.
    Konsekwencje są znane i dobrze udokumentowane odmową wymiany tak uszkodzonego
    akumulatora jeśli ma gwarancję.

  • 28. Data: 2012-10-26 21:42:26
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 2012-10-26 17:01, k...@v...pl pisze:

> [...]
    Konsekwencje są znane i dobrze udokumentowane odmową wymiany tak uszkodzonego

    To rozwiązanie widziałem na wopowskich - w tamtych czasach - powt
    (punktach obserwacji wzrokowo technicznej). Akumulatory rozruchowe
    agregatów prądotwórczych były w ten sposób doładowywane 24 godziny na
    dobę. Musiano bardzo często uzupełniać wodę destylowaną, bo gotowały
    się te akumulatory, że hej.

    --
    rry

  • 29. Data: 2012-10-26 23:29:51
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Najlepsze buforwe to jest 13,65 (20 st. C) - 3mV na cele na 1 stopień
    > różnicy od 20 to wynika z chemii.

    Mozesz rozwinac z ta chemia?
    Te 3mV to w dol od 20?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 30. Data: 2012-10-27 16:27:51
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Mozesz rozwinac z ta chemia?
    > Te 3mV to w dol od 20?

    Ale po co tak kombinować. Skoro producenci się napocili i przygotowali
    tabelki i wykresy dla swoich akumulatorów to trzeba z tego korzystać.

    Marek