  • 1. Data: 2012-12-15 14:12:38
    Temat: ładowarka do telefonu - da się coś z tym zrobić?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    Mam nadmiar ładowarek do telefonów komórkowych, słuchawek BT i tym
    podobnych. Są to firmowe produkty, tzn kupione ze telefonem, więc
    domniemam że jakości.... nie zagrażającej pożarem. Zastanawiam się czy
    nie dałoby się ich przerobić, w ten sposób aby dawały większe napięcie.
    zajrzałem do środka - masakra. 230V, prostownik, tranzystor 13001 dioda
    zenerka chyba, transformator - wyjście. jak do cholery ustala się tam
    napięcie 5V - bo jest ono wmiarę stabilne? Czy można połączyć takie 3
    ładowarki w szereg aby uzyskać 12-15V?

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-12-16 12:53:41
    Temat: Re: ładowarka do telefonu - da się coś z tym zrobić?
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:50cc7746$0$1297$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > podobnych. Są to firmowe produkty, tzn kupione ze telefonem, więc
    > domniemam że jakości.... nie zagrażającej pożarem. Zastanawiam się czy

    Właśnie mi padła druga firmowa ładowarka do legendy telefonów Nokia 6210i
    :( Więc nie ma co liczyć że są to te lepsze chińczyki. Chyba, że kilka lat
    pracy uznamy za wystarczającą jakość :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 3. Data: 2012-12-16 14:23:12
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 16.12.2012 12:53, wowa pisze:

> [...]
    > 6210i :( Więc nie ma co liczyć że są to te lepsze chińczyki. Chyba, że
    > kilka lat pracy uznamy za wystarczającą jakość :)

    trochę nie o to chodzi. ja mam ładowarkę z ericssona r320 która jest juz
    ok 8 lat wstawiona w gniazdko na stałe. Wolałbym kupić takie ładowarki
    po 10zł za sztukę niż cokolwiek innego. pytanie czy i jak da sie to
    przerobić. teraz zastanawiam się nad połączeniem szeregowym trzech
    identycznych ładowarek z motoroli. Nie wiem czy coś nie wybuchnie.
    pozatym ciężko mi uwierzyć że nikt jeszcze nie chciał przerobić 5v na 12
    v.....

    ToMasz