  • 21. Data: 2009-05-12 14:53:52
    Temat: Re: [laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Użytkownik Jacot napisał:

    > JaCiTo w skrocie: Ladowarka tyle wyda, ile akumulator wezmie.

    No właśnie. A weźmie duzo więcej niż optymalny prąd ładowania więc
    ładowarka powinna dać mniej.

  • 22. Data: 2009-05-12 16:07:52
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> wrote:

    >No właśnie. A weźmie duzo więcej niż optymalny prąd ładowania więc
    >ładowarka powinna dać mniej.

    O matko, czemu to z tymi akumulatorami jakos tak ciezko idzie...
    On wezmie tyle ile potrzebuje i to nie jest zalezne od tego czy
    ladowarka jest duza czy mala.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 23. Data: 2009-05-12 19:30:35
    Od: Arni <a...@N...spam>

    Jacot pisze:

    > O matko, czemu to z tymi akumulatorami jakos tak ciezko idzie...
    > On wezmie tyle ile potrzebuje i to nie jest zalezne od tego czy
    > ladowarka jest duza czy mala.

    nie wezmie wiecej niz wydajnosc ładowarki. ładowarka albo ograniczy prąd
    albo sie sfajczy.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 24. Data: 2009-05-13 04:57:33
    Od: Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl>

    Użytkownik Jacot napisał:

    > O matko, czemu to z tymi akumulatorami jakos tak ciezko idzie...
    > On wezmie tyle ile potrzebuje i to nie jest zalezne od tego czy
    > ladowarka jest duza czy mala.

    Nieprawda. Sprawdzone empirycznie :)

    Ps. Oczywiście mam na myśli pełny cykl ładowania a nie pierwsze kilka minut.

  • 25. Data: 2009-05-13 06:20:30
    Od: Piotr Rezmer <p...@W...ens.net.pl>

    Magic pisze:

    > Aku samochodowe ma znacznie większy opór wewnętrzny, proporcjonalnie do
    > większej pojemności - więcej płyt, więcej elektrolitu.

    Rezystancja wewnętrzna akumulatora jest wartością zdecydowanie zmienną w
    czasie i proporcjonalna do wyładowania akumulatora. Im bardziej
    rozładowany akumulator tym rezystancja większa. Objawia się to w
    miarę normalnym napięciem na akumulatorze nieobciążonym i dużym spadkiem
    napięcia po włączeniu obciążenia.
    Rezystancję wewnętrzną ma również ładowarka, samochodowa ma mniejszą niż
    motocyklowa.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 26. Data: 2009-05-13 08:17:07
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Jacek Czerwinski pisze:

    > Kolego, wiem że "chciałeś dobrze", ale w rzeczywistości to sie KUPY NIE
    > TRZYMA.

    Świetnie, czekam na fachowe objaśnienie.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/600rr/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 27. Data: 2009-05-13 21:54:00
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Arni <a...@N...spam> wrote:

    >nie wezmie wiecej niz wydajnosc ładowarki. ładowarka albo ograniczy prąd
    >albo sie sfajczy.

    O i wlasnie:) Naturalna koleja rzeczy w przyrodzie, ludzkosc zawsze
    martwila sie o to czy ladowarka lub akumulator nie bedzie "za male"
    wedle potrzeb... Tu o jakiegos czasu (a chyba od poczatku:) narosl i
    zyje wlasnym zyciem problem "za duzych" akumulatorow, "za duzych
    ladowarek", i to nawet nie "jak na pierwsze" akumulatory i
    ladowarki...
    Ot, czasy;)
    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 28. Data: 2009-05-13 21:54:29
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Asmodeusz <c...@t...idx.tenwyraztnij.pl> wrote:

    >Nieprawda. Sprawdzone empirycznie :)

    Ladowarka "podkrecana" byla;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 29. Data: 2009-05-19 08:19:19
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Magic" <m...@w...pl> wrote in message
    Jacot pisze:

    > Mozesz to jakos rozwinac, te wydajnosc? W sensie ze daja okreslony
    > prad (natezenie) i ani grama mniej? Taka ladowarka moze zabic kazdy
    > akumulator niezaleznie od pojemnosci, jesli nie ma jakiegos automata
    > czasowego.

    Aku samochodowe ma znacznie większy opór wewnętrzny, proporcjonalnie do
    większej pojemności - więcej płyt, więcej elektrolitu. Jak popatrzysz na
    amperomierz podczas ładowania aku samochodowego to zatrzymuje się gdzieś
    na poziomie 2 A przy aku całkowicie naładowanym, z prądem szczytowym do
    8A na samym początku ładowania. Innymi słowy aku samochodowe z racji
    swej wielkości wymaga większego prądu do "przełamania" oporu
    wewnętrznego,

    Macius, skad Ty te madrosci bierzesz? Jak chcesz podesle Ci linki do
    bardziej wiarygodnych zrodel albo dam jakas stara ksiazke do
    elektrotechniki. Opor (rezystancja) wewnetrzna aku samochodowego jest
    mniejsza niz motocyklowego bowiem wartosc ta pozostaje w relacji z
    maksymalnym pradem rozruchowym.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & ST 955 & wierny Traktor XT660X
    weFAQ&v=qvj