  • 11. Data: 2012-05-20 21:53:44
    Temat: Re: lamerskie pytanie o wyświetlacz i jego ochronę
    Od: AL <t...@t...pl>

    W dniu 2012-05-20 21:20, Rafał pisze:
    > Użytkownik "dominik"<u...@d...net.pl> napisał w wiadomości

    > Ja też nie rozumiem po jaką cholerę zaklejać te wyświetlacze foliami czy
    > też nakładać na nie plastikowe osłony (takie coś tez widziałem). Śmieję się
    > w duchu z tych pozakrywanych ekranów :) Ale każdy robi jak mu rozum
    > podpowiada.

    tu nie chodzi o estetyke - ale tez o o funkcjonalnosc.
    Jesli w danym urzadzeniu ekran odgrywa glowna role - to wolisz by byl on
    w dobrej kondycji. Jesli telefon nosisz w kieszeni spodni lub
    marynarki, tablet w bojowkach latem a na codzien w torbie miedzy
    ksiazkami i innymi szpargalami - to jest duze ryzyko jego zarysowania.
    Jak nakleisz dobra folie - to jej nawet nie zauwazysz (sluze przykladem
    - zrobie ci zdjecie pod dowolnym katem i nie zauwazysz tej folii), a mit
    z antytluszczacymi sie ekranami czy super odpornymi na zarysowania
    ekranami gorilla-glass mozna wsadzic miedzy bajki (doswiadczylem tego
    juz wielokrotnie). I raczej nigdy nie przyszlo mi do glowy by myslec o
    przyszlej sprzedazy - po prostu kazdy ma inne podejscie estetyczne (to
    samo dotyczy np. kierowcow - inni picuja i odkuzaja swoje fury, inni nie
    myja wcale i w srodku maja jak w chlewie - a jednak oba auta dowioza do
    celu ;)

  • 12. Data: 2012-05-20 22:45:45
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-20 21:31, osiek wrote:
    > Dominik, teoretycznie masz rację.. praktycznie jak bedziesz miał okazję to
    > spójrz na używanego nexa bez dodatkowych szybek, folijki ip, ewentualnie
    > poczytaj na KKM ;) Niestety w pewnych przypadkach jak ten NEX szybka na
    > wyswietlaczu to konieczność ;)

    Ale ten model sam z siebie się nie rysuje, on ma po prostu jakieś słabe i
    niedopasowane warstwy, które nawet przy delikatnym czyszczeniu się
    ścierają. Rozwiązaniem jest pozbyć się tego jak tylko nie będzie stawiać
    oporu. Podejrzewam, że dokładnie w tym wypadku jak nakleisz cokolwiek to
    Ci tylko pomoże w amputacji powłok ;)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 13. Data: 2012-05-20 23:02:27
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-20 21:44, AL wrote:
    > nie pekla mi zylka - ale nie lubie od razu wojen foliowych.
    > Ktos chce uzywac - to uzywa, ktos nie che - to nie uzywa.

    Ale to chyba jest jasne, że jeśli tylko ktoś się upiera to i na filtr
    sobie naklei. Ale warto wspomnieć o tym, że folia ma też swoje wady i to
    całkiem spore.

    > Po jednej odpowiedzi dot. wystajacego ekraniku aparatu osoby pytajacej w
    > tym watku (a nie telefonu z super-duper szlkem), ktorym obciera uzytkownik
    > o guziki, czesci bizuterii (sic! ;)) czy szorstki sweterek do ktorego
    > przyczepia sie odrobinki piasku - to zadna sztuka, ze pojawią sie na tej
    > szybce plastikowej rysy po jakims czasie.

    O widzisz, ja jednak patrzę czy aparat nie obciera o metalowego guzika czy
    zamek, ale wydaje mi się to dość elementarne.

    > Wiec - pomijajac aspekt estetyczny - ciezko sie potem cokolwiek na tym
    > ekranie obserwuje.

    Żaden z moich aparatów tego nie potwierdza. Noszone są na szyi bądź w
    plecaku.

    > I zauwaz - nie napisalem, ze trzeba to robic - napisalem, ze mozna (o to
    > pytal autor watku).
    > W minolcie ekranik mialem wklesly, w sonym mam wypukly - taka konstrukcja
    > i pojawily sie juz rysy (dlatego w sonym mam folie - a rysami sie nie
    > przejmuje).

    A w moich alphach się nie pojawiły, chociaż zawsze mam przynajmniej jedną
    z sobą. Wystarczyły najprostsze środki ostrożności.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 14. Data: 2012-05-20 23:06:17
    Od: osiek <o...@g...pl>

    dominik pisze:

> [...]
    > ścierają. Rozwiązaniem jest pozbyć się tego jak tylko nie będzie stawiać
    > oporu. Podejrzewam, że dokładnie w tym wypadku jak nakleisz cokolwiek to

    mi juz druga warstwa powlok zaczea schodzic... :/ A sam z siebie to
    żaden aparat sie nie rysuje ;)

  • 15. Data: 2012-05-20 23:22:04
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-05-20 23:06, osiek wrote:
    > mi juz druga warstwa powlok zaczea schodzic... :/ A sam z siebie to żaden
    > aparat sie nie rysuje ;)

    I nic na to pewnie nie poradzisz niestety. Ten typ tak ma akurat. Ponoć w
    kolejnych to naprawili, ale pewnie wyjdzie dopiero za jakiś czas na ile ;)

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_

  • 16. Data: 2012-05-21 01:46:37
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Sunday, May 20, 2012 12:33:36 PM UTC-4, dominik wrote:

> [...]
    > trzymasz w w folijce? :D

    > Co z tego, że wystaje? u mnie ciężko na czterech korpusach znaleźć
    > jakąkolwiek rysę, a wystarczy do tego jedynie nosić w jakimkolwiek
    > pokrowcu. Jedyne ślady pochodzą z wywrotki w górach i obejmują tylko grip,
    > bo aparat akurat był wyciągnięty do zdjęcia.
    > Na prawdę wystarczy kilka bardzo banalnych zasad, żeby nie musieć psuć
    > sobie jakości wyświetlacza, chyba tylko po to, żeby kiedyś przy sprzedaży
    > mówić że wyświetlacz był poklejony co i tak na cenę wpływa nijak przy
    > utracie wartości dzisiejszego sprzętu spowodowanym konkurencją.

    Na prawde?

    Slon.

  • 17. Data: 2012-05-21 10:13:19
    Od: osiek <o...@g...pl>

    dominik pisze:

    > I nic na to pewnie nie poradzisz niestety. Ten typ tak ma akurat. Ponoć w
    > kolejnych to naprawili, ale pewnie wyjdzie dopiero za jakiś czas na ile ;)

    no jak to nie poradze? Nie kupie następnego i mi nie będzie złazić ;)

  • 18. Data: 2012-05-21 11:49:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 May 2012, Bartek wrote:

    > patrzę sobie na nikona p300 np, i ma on ładny wyświetlacz ale mocno
    > wyeksponowany [w porownaniu do canona a610 - raz, że ekran obracany, to
    > nawet jak otwarty to wklęsły].
    > tutaj jest odrazu szybka ekranu.
    >
    > czy kupujecie folie na ekran aparatu?

    Nie.
    Na "przyrosnięte" ekrany szkło :> (nie folia), a obracalne
    ochrony nie potrzebuja.
    Szkła miewaja powłoki antyodblaskowe oraz mocowane bywaja cienka
    ramka przy krawędzi, tak dla porzadku.

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-05-21 11:58:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 20 May 2012, dominik wrote:

> [...]
    [...]
    > Naklejasz na tablet folię?

    Na tablet to nie wiem, ale na netbooka tak, nie mogę scierpiec
    ekranu glare :P (dobra, nie na temat, ale skoro prowokujesz,
    to i nie widzę o jakiej folii mowa ;))

    > Na komórkę z dotykowym ekranem też? Rozumiem,
    > że obydwa nosisz bez pokrowca i z kluczami? Bo innego uzasadnienia dla
    > folii to chyba nie ma.

    Jest.
    Pokrowiec własnie.
    Moj zabytkowy kompakt "utracił z funkcjonalnosci" dużo wczesniej,
    nim się przestarzał i zepsuło się jakies cięgno w srodku zamykajace
    obiektyw przez to, że na LCD nie dało się już w słońcu zupełnie
    patrzeć - powłoka antyodblaskowa się starła.
    Raczej o futerał własnie.
    Tam gdzie futerał nie sięgał (w rogach) jakies resztki jeszcze sa.

    > Co z tego, że wystaje? u mnie ciężko na czterech korpusach znaleźć
    > jakąkolwiek rysę, a wystarczy do tego jedynie nosić w jakimkolwiek
    > pokrowcu.

    Ale pokrowiec chroni przed rysami, ale nie przed starciem.
    No chyba że na ten sprzęt w pokrowcu chuchasz i dmuchasz tudzież
    trzymasz na półce za szyba (półki w samochodzie nie wyłaczajac :P),
    ja piszę o aparacie tak zwyczajnie noszonym ze soba "wszedzie",
    w tym na rowerze. Głównie "na sobie".

    > Na prawdę wystarczy kilka bardzo banalnych zasad, żeby nie musieć psuć
    > sobie jakości wyświetlacza

    Szyba nie musi za bardzo psuc.
    No chyba, ze ktos warstwę antyodblaskowa na szybie chce chronic folia ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2012-05-22 15:33:04
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 20 May 2012 18:33:36 +0200, dominik napisał(a):

    > Co z tego, że wystaje? u mnie ciężko na czterech korpusach znaleźć
    > jakąkolwiek rysę, a wystarczy do tego jedynie nosić w jakimkolwiek
    > pokrowcu.

    Przecież ta folia to właśnie rodzaj pokrowca. Ja swój aparat noszę na pasku
    i obija mi się na wysokości paska do spodni - nie raz już przydzwonił
    ekranikiem o klamrę. Mógłbym nosić w pokrowcu ale tak mi wygodniej. Akurat
    folii nie stosuję, bo nie planuję go odsprzedawać jako
    "leżał w szafie, prawie nie używany", ale jak ktoś potrzebuje to niech
    sobie ma.

    Pozdrawiam,
    Henry

    P.S. W samochodzie mam pokrowiec na tylnych siedzeniach ;-)