  • 31. Data: 2022-05-03 11:57:28
    Temat: Re: laser raz jeszcze
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 3 maja 2022 o 10:37:56 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    >
    > Taki laser sie moze przydac do oslepiania celowniczego na BWP.
    > Czy kierowcy.
    > Jak oslepisz pilota nawet na chwile gdzies przy lądowaniu, to
    > uszkodzic maszyne moze, nie spierdalac.
    > Tanie na pewno nie sa :-)
    >
    > podczerwone i modulowane.
    > Modulator dorobic latwo.
    > Ano wlasnie.
    > Zabronią i tego.
    > U nas jeszcze tego nie ma, ale w innych panstwach popularne wsrod
    > demonstrantow. Widac pomysleli tak jak Ty.
    > A teraz pomysli rzad i zabroni :-)
    > Najpierw cie zastrzeli, potem sie bedzie gasil :-(

    I co z tego że każdy ma soczewkę w oku? Chodzi o to żeby do oka dotarła wiązka
    niosąca duża energię czyli nie rozproszona. Światłem słonecznym co ma sporą moc nikt
    sobie oczu nie popsuje jak będzie patrzył na księżyc w pełni. A to że oko ma soczewkę
    co dodatkowo skupi promień lasera o odpowiednio dużej mocy to dla mojego projektu
    dobrze. Z okiem jest jeszcze tak że jak za duże natężenie światła widzialnego będzie
    to się sama zamknie powieka. Odruch bezwarunkowy. Ale nie działa przy podczerwieni i
    ultrafiolecie. Przy widzialnym moc musi być duża żeby zdążyło popsuć przed
    zamknięciem powieki. Na chwilę przed lądowaniem to helikopter jest na dobrze
    strzeżonym terenie. Chyba że jakiś lot ratunkowy żeby zabrać np. rannych. Helikoptery
    przede wszystkim mają służyć ochronie jednostek na ziemi. W necie jest film jak
    oświetlony laserem helikopter stara się uciec. Taki był zawzięty że w pewnym momencie
    zacząłem mu kibicować. Ale i tak dostał rakietę z czego byłem zadowolony. Pewno laser
    do podswietlania celów ma modulację. Ale jak by wiedzieć z grubsza jak jest sygnał
    modulowany to jak napisałeś można zrobić podobna. Szansa że się trafi na taki
    algorytm co go rakieta rozumie raczej niewielka. Za to ogromna że pilot jeśli mu się
    uda dolecieć do bazy najpierw gówno ze spodni będzie wytrzepywal i zapali świeczkę w
    cerkwi w podziękowaniu że przeżył. Sajpera trzeba wypatrzyć. Ale jak jesteś z
    lornetka na dachu albo jakimś gruzowisku to on wypatrzy cię pierwszy. Ale jak masz
    przedłużone oko przebrane za kawałek cegły a sam siedzisz w piwnicy w bloku i dookoła
    jest ziemia i 70 centymetrow betonu to masz czas żeby przeciwnika szukać. A na
    piechurów to co zaproponowałem na początku. Laser ustawiony w taki sposób że
    przemiata na typowej wysokości na jakiej są oczy i resztę zostawić rachunkowi
    prawdopodobieństwa. Ale w takiej sytuacji potrzebna jest cienka wiązka i dużą moc. Z
    mocą nie ma problemu. Ale czy w warunkach amatorskich da się cienka wiązkę zrobić nie
    wiem i dlatego założyłem temat z laserem. W tym temacie nie mam pretensji że
    wyszukujesz dziury w całym. Bo to jest pozytywne wyszukiwanie dziur. Martwi mnie że
    na grupie jest dużo kandydatów na folksdojczów i chcących mieć kacapskie
    obywatelstwo. Albo ma kacapskie obywatelstwo i się z tym kryje. Każdy normalny facet
    ma ochotę mieć jakąś broń. Chyba że jest to ktoś z wrogiego obozu i nowa broń może
    mu zaszkodzić.

  • 32. Data: 2022-05-03 12:32:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 3 May 2022 02:57:28 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

> [...]
    > patrzył na księżyc w pełni. A to że oko ma soczewkę co dodatkowo
    > skupi promień lasera o odpowiednio dużej mocy to dla mojego

    No doskonale, dzieki temu promien lasera o nieduzej mocy/gestosci
    energii robi sie grozny dla siatkowki.

    > Z okiem jest jeszcze tak że jak za duże natężeni
    > światła widzialnego będzie to się sama zamknie powieka. Odruch
    > bezwarunkowy. Ale nie działa przy podczerwieni i ultrafiolecie.

    I przy krotkich impulsach.

    > Przy widzialnym moc musi być duża żeby zdążyło popsuć przed
    > zamknięciem powieki. Na chwilę przed lądowaniem to helikopter jest
    > na dobrze strzeżonym terenie.

    No owszem - nalezy założyc, ze bedzie lądował gdzies w bazie, daleko
    od ciebie.

    > Chyba że jakiś lot ratunkowy żeby
    > zabrać np. rannych.

    Albo wysadzic desant.

    > Helikoptery przede wszystkim mają służyć
    > ochronie jednostek na ziemi. W necie jest film jak oświetlony
    > laserem helikopter stara się uciec.

    Sa tez filmy, jak strzela do "terrorystow" i fotografow na ziemi.
    Ale to amerykanski.

> [...]
    > byłem zadowolony. Pewno laser do podswietlania celów ma modulację.
    > Ale jak by wiedzieć z grubsza jak jest sygnał modulowany to jak

    I to raczej bez wiekszego problemu.
    Na przeganianie wrogich helikopterow dobry pomysl ... ale lepiej
    trzech laserowcow i czwarty ze Stingerem/Gromem/Piorunem.

> [...]
    > przeżył. Sajpera trzeba wypatrzyć. Ale jak jesteś z lornetka na
    > dachu albo jakimś gruzowisku to on wypatrzy cię pierwszy.

    Nie mowie nie, tym niemniej musisz go wypatrzec, on musi spojrzec w
    twoją strone i dopiero wtedy blyskasz laserem.

    I moje zastrzezenie jest takie, ze to malo skuteczne jest.
    Ale jesli sie boisz zycia w miescie pod lufami snajperow, to owszem -
    rób sobie zabawke.

> [...]
    > rachunkowi prawdopodobieństwa. Ale w takiej sytuacji potrzebna jest
    > cienka wiązka i dużą moc. Z mocą nie ma problemu.

    Cienka wiazka moze w oko nie trafic.

    > Ale czy w
    > warunkach amatorskich da się cienka wiązkę zrobić nie wiem i
    > dlatego założyłem temat z laserem.

    Byle wskazniczki maja dosc cienką, ale nie na 500m.
    No i tu sie musisz okreslic - to ma byc na 500m czy na 20,
    ma przemiatac automatycznie, czy chcesz jak wyzej - miec kamerke i
    zabawic sie w celowniczego ..

> [...]
    > kacapskie obywatelstwo i się z tym kryje. Każdy normalny facet ma
    > ochotę mieć jakąś broń. Chyba że jest to ktoś z wrogiego obozu i

    A tu widzisz - w Polsce zyjemy - bedzie sąsiad mial bron, to cie
    kiedys po pijaku zastrzeli.
    Albo sie okaze, ze to ukryta opcja kacapska, i nagle w miescie
    bedziesz mial pare tys zielonych ludzikow i moze snajperów.

    O snajperke wzglednie łatwo - mysliwym mozna zostac.

    J.

  • 33. Data: 2022-05-03 21:54:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 3 maja 2022 o 12:32:42 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
    > bedziesz mial pare tys zielonych ludzikow i moze snajperów.
    >
    > O snajperke wzglednie łatwo - mysliwym mozna zostac.

    Najłatwiej pewno zdobyć broń na wrogu. Chcę zrobić coś uniwersalnego. Powinno
    aktywować sensory w helikopterze, czołgu itp że jest namierzany. Potrzebny algorytm
    modulacji jeśli jest albo informacja że żadnej modulacji nie ma i wystarczy
    oświetlenie laserem. Powinno umożliwiać zdalna obserwacje i być wyposażone w celownik
    dla lasera. Laser powinien być takiej mocy żeby z odległości do stu metrów uszkadzał
    oczy w czasie milisekund. Powyżej żeby powodował olśnienie albo wkurwienie jeśli nie
    da się zrobić na "niewidzialnym". Ja nie chce prowadzić dyskusji czy to ma sens a jak
    zogniskować wiązkę żeby spełniła moje oczekiwania. A może nie da się zogniskować
    wiązki z lasera półprzewodnikowego ~150W. A może nie trzeba jej ogniskować bo taka o
    średnicy 5mm jest wystarczająco dobra. Sądziłem że na tej grupie powinien być chociaż
    jeden co to będzie wiedział. Nie interesują mnie ustalenia międzynarodowe i to że
    jakiś sąsiad innemu sąsiadowi itp. Z książki opisującej czasy po wojnie. Na wiejski
    posterunek milicji przyjechali z województwa. Pytają jaka zabijalnosc wśród
    mieszkańców okolicznych wiosek. Odpowiedź że w normie. Broń palna czy noże? Następne
    pytanie. Drewno u nas tanie padło w odpowiedzi. Trochę pomogłeś bo naprowadzileś na
    pewne rozwiązania. Ale jak nie wiesz o co pytam to nie ma sensu bic pianę tylko
    czekać na takiego co wie.

  • 34. Data: 2022-05-03 23:23:44
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 29 Apr 2022 16:18:46 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Laser ... po prostu wydaje mi sie malo skuteczny.

    Tak BTW co z projektem strzelania laserem w komary? Czy dobrze
    pamiętam, że A. Buzdygan był w ten projekt zaangażowany (podobnie jak
    w produkcję syntetycznych diamentów)?

    --
    Marek

  • 35. Data: 2022-05-03 23:44:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    wtorek, 3 maja 2022 o 23:23:48 UTC+2 Marek napisał(a):
    > Tak BTW co z projektem strzelania laserem w komary? Czy dobrze
    > pamiętam, że A. Buzdygan był w ten projekt zaangażowany (podobnie jak
> [...]
    W necie widziałem film z pracy samonaprowadzającego się lasera do zabijania komarów,
    much itp. wyglądało że działa. Jest metodą wytwarzania diamentów z gazu ziemnego. To
    o co chodzi?

  • 36. Data: 2022-05-05 13:24:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Apr 2022 06:44:14 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    ot fajna bron
    https://www.youtube.com/watch?v=MUcRTh-MrnI
    https://www.youtube.com/watch?v=7bsgCRVcCN0

    A u nas ani granatow miec nie wolno, ani dronem polatac :-(

    P.S. pomysl rosyjski, czy arabski, chinski
    https://www.youtube.com/watch?v=aNzYWu89agU

    J.

  • 37. Data: 2022-05-05 14:40:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 5 maja 2022 o 13:25:02 UTC+2 J.F napisał(a):
> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=7bsgCRVcCN0
    >
    > A u nas ani granatow miec nie wolno, ani dronem polatac :-(
    >
    > P.S. pomysl rosyjski, czy arabski, chinski

    Pokaz zwiazek linków co dałeś z tematem o zbudowaniu lasera. Po co rozmydlasz temat?

  • 38. Data: 2022-05-05 14:53:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 May 2022 05:40:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > Pokaz zwiazek linków co dałeś z tematem o zbudowaniu lasera. Po co rozmydlasz
    temat?

    Laser sobie do drona zamontuj :-)

    J.

  • 39. Data: 2022-05-05 20:53:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 5 maja 2022 o 14:53:43 UTC+2 J.F napisał(a):

    > Laser sobie do drona zamontuj :-)
    >
    > J.
    Daj linka który. Czołg już zbudowaliscie czy wam gąsienice zdechły?

  • 40. Data: 2022-05-05 20:58:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 5 May 2022 11:53:37 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder wrote:

    > Daj linka który. Czołg już zbudowaliscie czy wam gąsienice zdechły?

    Ale po co - nie lepiej sobie RPG zbudowac? :-P

    P.S. Izraelczycy sobie zbudowali czolg wedle wlasnych przemyslow.
    Ale o ile pamietam, to jakis niedawny konflikt w Libanie zakonczyli
    bardzo szybko - cos po dwóch czolgach.

    J.