  • 1. Data: 2016-01-29 10:38:59
    Temat: Re: lubie zap*
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 29 stycznia 2016 10:01:09 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/nagra%c5%
    82-%c5%9bmiertelny-wypadek-na-drodze-s8-kto-jest-win
    ny-tragedii-dramatyczne-wideo/ar-BBoOuJH
    > https://www.youtube.com/watch?v=OJeYVXcYPMk
    >

    > Zap* to trzeba umiec
    >
    > J.

    jeden z komentarzy pod:

    "
    Wbrew pozorom centralne uderzenie mogłoby być wiele korzystniejsze. Sam miałem
    przypadek, że koleś wbił mi się w naczepę przy prędkości ponad 200kmh, Citroenem DS4.
    Z auta zrobił kabriolet, ale co najistotniejsze... wyszedł z auta o własnych siłach.
    Poobijany, połamany, wszak przywalił z dyńki w naczepę, ale przeżył. Uderza
    centralnie, zawsze to dwa słupki, a nie jeden. Jeśli uderza centralnie to cała belka
    w naczepie przyjmuje uderzenie, siła się też rozkłada. Tu uderzył narożnik, w
    naczepie właściwie oberwał jedynie lampę, która trzyma się na kawałku blachy. Śmiało
    można powiedzieć, że fragment belki w którą uderzył nie stawił ŻADNEGO oporu, przez
    co uderzył słupkiem z pełną mocą, która w przypadku uderzenia centralnego
    przynajmniej w jakimś stopniu zostałaby wytracona przez belkę naczepy.
    "

    a z mojej strony
    ja też kiedyś tak jeździłem (czasami),
    kiedyś walnąłem w ogrodzenie seicentem w taką pogodę jak na filmie
    skończyło się na nowym przodzie w aucie

    znajomy z pracy nie miał takiego szczęścia,
    ma pasażera na koncie oraz wyrok na zawiasach.

    myślę że to jest kwestia szczęścia
    w pewnych warunkach nawet BMW X5 z Colinem Macree na pokładzie niepomoże

  • 2. Data: 2016-01-29 17:55:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

    > jeden z komentarzy pod:
    >
    > "
    > Wbrew pozorom centralne uderzenie mogłoby być wiele korzystniejsze.

    Co racja to racja - ale wez to powiedz głowie, zeby walnąc - człowiek
    podswiadomie ucieka.
    Szkoda ze nie uciekał w prawo - tam było sporo miejsca.

    Cóż - czasem tak sie konczy zapierdalanie... w takich warunkach... moze
    lepiej ze tylko siebie zabił... :(

  • 3. Data: 2016-01-29 18:18:58
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Co racja to racja - ale wez to powiedz głowie, zeby walnąc - człowiek
    > podswiadomie ucieka.
    > Szkoda ze nie uciekał w prawo - tam było sporo miejsca.

    Ta belka przy 200km/h to by się znalazła w bagażniku osobówki, nie
    cytujcie takich głupot.
    Człowiek podświadomie ucieka jak jest rozgarnięty. Mógł w prawo albo w
    lewo. Wybrał...źle.
    Ciekawe czy chociaż hamował z pełnym oporem, miał sporo czasu, żeby choć
    trochę skręcić kierownicą.

    > Cóż - czasem tak sie konczy zapierdalanie... w takich warunkach... moze
    > lepiej ze tylko siebie zabił... :(

    Nie wiem czy siebie, z tego co czytam to pasażerka.

  • 4. Data: 2016-01-29 20:48:47
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 29 Jan 2016 01:38:59 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

> [...]
    >
    > jeden z komentarzy pod:
    >
    > "
    > Wbrew pozorom centralne uderzenie mogłoby być wiele korzystniejsze.

    Uderzenie centralne prawie zawsze będzie korzystniejsze. Naczepy mają też
    solidny zderzak na wysokości osobówek.

    W tym wypadku wydaje się, że powinno się udać ominąć tą ciężarówkę, prawie
    na pewno dałoby się wbić po lewej między nią a barierkę, a być może też
    ominąć z prawej. Ale trudno powiedzieć jak tam było ślisko.

    Natomiast sama opowieść jak to ktoś przy 200km/h wpadł pod naczepę i
    przeżył... taaa...

  • 5. Data: 2016-01-29 21:43:31
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-29 o 20:48, Tomasz Pyra pisze:

    > W tym wypadku wydaje się, że powinno się udać ominąć tą ciężarówkę, prawie
    > na pewno dałoby się wbić po lewej między nią a barierkę, a być może też
    > ominąć z prawej. Ale trudno powiedzieć jak tam było ślisko.

    Widać rozgarniał śnieg więc ślisko, gość hamował do końca.
    Jak jest ślisko to ABS nie pomaga i jedzie się prosto na skręconych
    kołach. Musiał by odpuścić hamulec. Ale odruch kazał mu co innego...

    --
    Irokez

  • 6. Data: 2016-01-29 22:01:40
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > kołach.
    >Musiał by odpuścić hamulec. Ale odruch kazał mu co innego...

    Może tak się zdarzyć jeśli przy dużej prędkości skręciłby nagle koła do
    oporu. Wystarczyło delikatnie tak aby się zmieścić, wtedy bez problemu
    hamując zmieniłby kierunek jazdy.

  • 7. Data: 2016-01-29 22:21:04
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 29 Jan 2016 21:43:31 +0100, Irokez napisał(a):

    > Widać rozgarniał śnieg więc ślisko, gość hamował do końca.
    > Jak jest ślisko to ABS nie pomaga i jedzie się prosto na skręconych
    > kołach. Musiał by odpuścić hamulec. Ale odruch kazał mu co innego...

    Pproto na zablokowanych kołach to się jedzie bez ABS.
    Z ABS jakoś tam auto skręca - wiadomo że priorytetem jest hamowanie, ale
    jednak jakaś tam drobna korekta kierunku jest możliwa.
    Tu dodatkowo auto wyposażone na pewno w ESP gdzie takie manewry wychodzą
    już naprawdę wydajnie - oczywiście na tyle na ile pozwoli przyczepność.

    Ale auto samo ich nie zrobi - tu widać jak późna jest reakcja, bo chyba
    filmujący już hamuje, a wyprzedzający nadal leci do przodu.
    Albo atostradowo zagapiony, albo robił coś innego niż patrzenie na drogę.
    Do tego jeśli wierzyć w badania że większość kierowców w obliczu zagrożenia
    nie jest w stanie nawet do końca nacisnąć hamulca, to może i tu takie coś
    ma miejsce?

  • 8. Data: 2016-01-29 22:29:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 29.01.2016 22:21, Tomasz Pyra wrote:

    > Do tego jeśli wierzyć w badania że większość kierowców w obliczu zagrożenia
    > nie jest w stanie nawet do końca nacisnąć hamulca, to może i tu takie coś
    > ma miejsce?

    To to chyba ma asystenta hamowania czy inny trzyliterowy skrót (wydaje
    się że miga stopami, co by na to wskazywało, choć może to być efekt kamery).

    Anyway - ty po prostu zabrakło nie tyle umiejętności, bo pewnie
    większość z nas by rady nie dała, co rozsądku wcześniej. Warunki były
    słabe, to się nie zapierdala.

    Jak ktoś jedzie 200 po suchej autostradzie i mu zwierzę wyskoczy, to
    można mówić o pechu. Jak ktoś zapierdala w takich warunkach... Sam
    czasem lubię, ale mam nadzieję, że mam jednak odrobinę więcej rozsądku i
    "mojego" filmu nikt nie będzie musiał komentować.

    Shrek.

  • 9. Data: 2016-01-29 22:44:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 29 Jan 2016 22:29:05 +0100, Shrek napisał(a):

    > To to chyba ma asystenta hamowania czy inny trzyliterowy skrót (wydaje
    > się że miga stopami, co by na to wskazywało, choć może to być efekt kamery).

    To raczej światła LED (które migają bardzo krótkimi impulsami) i kamera.
    A asystenta hamowania chyba nie było we wszystkich Insigniach.

    > Anyway - ty po prostu zabrakło nie tyle umiejętności, bo pewnie
    > większość z nas by rady nie dała, co rozsądku wcześniej. Warunki były
    > słabe, to się nie zapierdala.

    No to na pewno.
    Warto też zacząć hamować wcześniej, bo tam nie wygląda to na rozwojową
    akcję, a po prostu dojazd do zatoru. To było widoczne kawał wcześniej niż
    zaczął hamować.

> [...]
    > czasem lubię, ale mam nadzieję, że mam jednak odrobinę więcej rozsądku i
    > "mojego" filmu nikt nie będzie musiał komentować.

    Ja to po śniegu staram się stówki nie przekraczać, no czasami trochę więcej
    ;)
    https://www.youtube.com/watch?v=atc7DvrCn-E
    Ekspresówka i autostrada tak ok 0:23, prędkościomierz jest w nawigacji.

  • 10. Data: 2016-01-29 22:46:19
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2016-01-29 o 22:21, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > Tu dodatkowo auto wyposażone na pewno w ESP gdzie takie manewry wychodzą
    > już naprawdę wydajnie - oczywiście na tyle na ile pozwoli przyczepność.

    No nie wiem, mam w Avensis niby ABS + VSC (i TRC ale to przy ruszaniu
    tylko) i to działa dopóki nie hamuję. Czuję jak potrafi tylko jednym
    kołem przyhamować aby ustawić auto aby jechało gdzie skręcam. Jak za
    ostro jadę i nie do końca daje rady to piszczy mi jeszcze.
    Podczas hamowania na śliskim śniegu/błocie śniegowym to już właściwie
    inna bajka i tylko ABS czuć. Jak chcę koniecznie skręcić to jednak muszę
    puścić hamulec a najlepiej ręcznym się wspomóc delikatnie, skręcić lekko
    autem i potem gazem delikatnie wyprowadzać.
    Z pedałem hamulca w podłodze niewiele mogę zrobić. Coś próbuje skręcać,
    ale...

    --
    Irokez