  • 11. Data: 2015-05-01 13:03:32
    Temat: Re: lutownica transformatorowa-obnizenie mocy z 180W o polowe
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-01 o 12:23, J.F. pisze:
    > Dnia Fri, 1 May 2015 00:00:07 -0700 (PDT), a...@g...com
    no wiec postanowilem obnizyc jje moc o polowe czyli wstawilem na uzwjenie pierwotne
    diode 10A. Pomysl byl dobry ale lutownica nie dziala, po prostu po tym zabiegu nic
    nie grzeje, macie moze pomysly dlaczego i jak rozwiazac ten problem aby grzala z
    polowa mocy?
    przepuszczaniem tylko polowy sinusoidy nie dziala i rdzen jest ciagle w "nasyceniu".

    > Nie jestes ? A gdzies ty widzial numer z przepuszczaniem polowy
    > sinusoidy przez trafo ?

    Widział przy zasilaniu żarówki :) Myślał ze z transformatorówką będzie
    podobnie.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2015-05-01 13:10:15
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-01 o 09:00, a...@g...com pisze:
> [...]
    przepuszczaniem tylko polowy sinusoidy nie dziala i rdzen jest ciagle w "nasyceniu".

    Zwiększ rezystancję grota. Możesz dać cieńszy, dłuższy lub zamiast
    miedzianego drutu użyć jakiś stalowy chromowany. Chociażby ze spinacza
    biurowego. Może to pomysł lekko badziewiaty, ale w sam raz pasujący do
    pomysłu aby transformatorówkę stosować do delikatnych prac elektronicznych.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 13. Data: 2015-05-01 14:59:56
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 1 maja 2015 12:38:19 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

    przepuszczaniem tylko polowy sinusoidy nie dziala i rdzen jest ciagle w "nasyceniu".

    > No coś podobnego. Pierwsze słyszę, żeby prądu stałego nie dało się
    > transformować.

    pradu stalego to nie ale pulsujacego?

  • 14. Data: 2015-05-01 15:01:30
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 1 maja 2015 12:52:41 UTC+2 użytkownik Zachariasz Dorożyński napisał:

    przepuszczaniem tylko polowy sinusoidy nie dziala i rdzen jest ciagle w "nasyceniu".

    > A słyszałeś że się da taki prąd transformować lutownicą transformatorową?

    nie ale ze jakies napiecie sie na wtornym uzwojeniu sie nie pojawilo to mnie zdiwilo,
    zastanow sie dobrze.

  • 15. Data: 2015-05-01 15:02:59
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 1 maja 2015 12:23:39 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > coraz delikatniejsza
    >
    > W tej moze drut grota na cienszy zmienic.

    2 juz mam, ale tamtej szkoda,zreszta lubie eksperymentowac, cienszy grot nic nie
    daje, bo sie swieci na czerwono :))

  • 16. Data: 2015-05-01 15:05:47
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 1 maja 2015 13:03:35 UTC+2 użytkownik Mario napisał:
> [...]
    >
    > Widział przy zasilaniu żarówki :) Myślał ze z transformatorówką będzie

    no tak sobie pomyslalem bo wlokno zarowki tez taka mala spirala jest taka cewka, aza
    zlosliwe uwagi nie dziekuje, napisalem ze nie jestem poczatkujacym, nie studiowalem
    elektrotechniki tylko cos innego.

  • 17. Data: 2015-05-01 16:01:08
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    no to może z mocy wyliczyć indukcyjność i z tego policzyć kondzior
    szeregowo?

  • 18. Data: 2015-05-01 16:26:08
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-05-01 o 14:59, a...@g...com pisze:

    przepuszczaniem tylko polowy sinusoidy nie dziala i rdzen jest ciagle w "nasyceniu".

    > pradu stalego to nie ale pulsujacego?

    Prąd pulsujący jednostronnie nasyci rdzeń i po zabawie. Dlatego właśnie
    w przetwornicach opartych o prąd pulsujący tak istotne jest uzwojenie
    rozmagnesowujące i właśnie faza rozmagnesowania ma zasadniczy wpływ na
    sprawność całej przetwornicy.

  • 19. Data: 2015-05-01 17:45:03
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 1 maja 2015 16:26:14 UTC+2 użytkownik Tomasz Wójtowicz napisał:

> [...]
    > w przetwornicach opartych o prąd pulsujący tak istotne jest uzwojenie
    > rozmagnesowujące i właśnie faza rozmagnesowania ma zasadniczy wpływ na

    ha dzieki to jest wlasnie TAA odpowiedz :))

  • 20. Data: 2015-05-01 17:53:49
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-01 o 15:05, a...@g...com pisze:
> [...]
    aza zlosliwe uwagi nie dziekuje, napisalem ze nie jestem poczatkujacym, nie
    studiowalem elektrotechniki tylko cos innego.

    Ja bym pomyślał, że skoro nie jesteś początkujący to jesteś zaawansowany
    w tej dziedzinie. MOże napisz co studiowałeś :)
    Żarówki czasami mają wprawdzie spiralkę, ale jej indukcyjność jest
    pomijalna. Dla 50 Hz można przyjąć, że żarówka jest elementem czysto
    rezystancyjnym i nie ma znaczenia czy będzie zasilana prądem
    przemiennym, stałym czy wyprostowanym jednopołówkowym. Transformatorowi
    nie jest wszystko jedno.

    --
    pozdrawiam
    MD