  • 11. Data: 2013-03-10 16:05:20
    Temat: Re: maksymalna moc
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    czytać ze zrozumieniem, nie można użyć pochodnych...

  • 12. Data: 2013-03-10 16:15:20
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-03-10 16:05, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > czytać ze zrozumieniem, nie można użyć pochodnych...

    1. Idiotyzm. Pochodne są na pierwszym semestrze praktycznie wszędzie.
    2. Nie trzeba, maksimum znajduje się przez popatrzenie,
    przecież pisałem, ze to zadanko robione w liceach.

    pzdr
    bartekltg

  • 13. Data: 2013-03-11 00:35:46
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > To zadanie z liceum. Dałbyś radę.

    Chyba najlepiej pOhma umiałem właśnie :))

  • 14. Data: 2013-03-11 01:17:10
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-03-11 00:35, Anerys pisze:

    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Chyba najlepiej pOhma umiałem właśnie :))

    Dalej dziwi mnie to zastrzeżenie 'bez pochodnych'.
    Dostajemy coś typu
    bla/(x+1/x)

    Gdzie (x+1/x) ma minimum niby licealista widzi przez
    popatrzenie (w najgorszym razie sobie narysuje), ale
    inżynier elektronik ma chyba nauczyć się stosować pewne
    narzędzia, w tym matematyczne, a nie bawić się w zadanka
    z kangurka.

    pzdr
    bartekltg

  • 15. Data: 2013-03-11 12:10:30
    Od: "Ministerstwo Propagandy" <...@...s>

    co Ty nie powiesz,

    jak mi się zechce to wpisze drugie zadanko, żebyś sobie "rozwiązał przez
    popatrzenie" i porównał z podanym wynikiem...

  • 16. Data: 2013-03-11 12:38:56
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-03-11 12:10, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > co Ty nie powiesz,
    >
    > jak mi się zechce to wpisze drugie zadanko, żebyś sobie "rozwiązał przez
    > popatrzenie" i porównał z podanym wynikiem...

    Naprawdę, nie widzisz, gdzie x+1/x ma minimum?

    A co to wspolnego z zadankiem? Jakbyś użył tego prawa
    ohma i wyznaczył szukaną moc, to byś zrozumiał.

    pzdr
    bartekltg

  • 17. Data: 2013-03-11 18:21:00
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 10.03.2013 16:05, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > czytać ze zrozumieniem, nie można użyć pochodnych...

    Ale dlaczego? Dopiero lipa będzie z obwodami rezonansowymi sprzężonymi
    nadkrytycznie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 18. Data: 2013-03-11 19:54:14
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 09.03.2013 21:38, Ministerstwo Propagandy pisze:
    > ale to nie jest najciekawsze, właśnie mi powiedziano, że w liceum teraz
    > nie ma pochodnych, trzeba to wyliczyć bez pochodnych... no tu już zmiękłem.

    Jakby to było zadanie, że trzeba wykazać, że moc jest maksymalna przy
    rezystancji obciążenia równej rezystancji źródła to dość łatwo. Ale
    szukanie maksimum to trochę dziwne bez pochodnych, bo niby skąd z góry
    wiadomo ile ich ma być? W każdym razie coś w stylu:
    Zgaduję, że to będzie R=Rw czyli moc całkowita P=E^2/2R, dzieli się
    równo na obciążenie i rezystancję wewnętrzną czyli na oporniku P=E^2/4R
    A potem podobnie, trzeba napisać wzór na moc jak R jest mniejsze
    (np R = R-delta r) a potem większe (R = R + delta r). I wykazać, że to
    będzie mniej niż przy dopasowaniu. Pokombinuj na pewno wyjdzie.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl