    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: malejąca jasność LED
    Date: Thu, 25 Jan 2018 13:03:39 +0100

    W dniu 2018-01-24 o 17:49, zhbick pisze:
    > Użytkownik "jedrek"  napisał w wiadomości grup

    > Rozumiem, dziękuję za rozwianie wątpliwości. Już się bałem, że zaczynam
    > ślepnąć.
    >
    > Te wspomniane LED to są 13W Philips 1521 lumenów, odpowiednik 100W
    > żarówki. Zastąpiłem nimi żarówki różnej mocy, od 40W do 100W. Po kilku
    > miesiącach jasność spadła na tyle, że w miejscach, gdzie wystarczała
    > 100W żarówka (i początkowo wystarczała też 13W LED Philipsa)
    > zdecydowałem się założyć rozdzielacz na 2xE27 by uzyskać wystarczającą
    > ilość światła. A tam, gdzie było 4x75W zamienione na 4xLED początkowo
> [...]

    Wiem, że są osoby, które na bazie tego słabnięcia jasności od lat
    wymieniają LEDówki na podstawie niezgodności produktu z opisem. Czyli
    raz zainwestowali i teraz (pamiętając o przechowywaniu paragonów) mają
    je gratis.
    W parametrach jest coś w stylu, że świeci tak jasno jak 60W i jak nowa
    to tak, a po czasie łatwo pokazać, że towar nie jest zgodny z opisem.
    Ledówka to urządzenie elektroniczne a nie żarówka i jako takie podlega
    gwarancji.

    Ale jak dokładnie to przebiega to może niech napiszą praktycy. Ja
    jeszcze nie kupiłem żadnej LEDówki. Za to od lat się zastanawiam jakby
    tu przerobić żyrandole aby między oprawką a kloszem zapewnić przepływ
    powietrza. Jak kiedyś to zrobię to wtedy wkręcę tam LEDówki licząc na
    to, że poświecą długo.
    P.G.