    From: "Desoft" <D...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: mikrofon i podłączenie linie-in
    Date: Wed, 16 Sep 2009 13:41:32 +0200

    > Czyli do wejścia typowego line-in (nie wiem jakie dokładnie ma poziomy
    > sygnałów, ale powiedzmy że standard)
    > mogę podłączyć mikrofon elektretowy wprost??? bez wzmacniacza ???
    >
    > Zawsze myślałem że mikrofon daje ok 1mV, a czułość linni jest ok 100mV
    > czyli szans jednak nie będzie..?

    Mikrofony dynamiczne mają sygnał wyjściowy na poziomie 5mV i to są z reguły
    mikrofony dobrej jakości. Jeszcze lepsze są mikrofony pojemnościowe, lecz
    wymagają zasilania dosyć wysokim napięciem (ok 30V) Nie pamiętam jaki mają
    poziom sygnału wyjściowego.
    Uproszczoną wersją mikrofonu pojemnościowego, są mikrofony elektretowe które
    mają wbudowany wzmacniacz, dlatego potrzebują zasilania - jakość marna. Są
    dwukońcówkowe i trzykońcówkowe, ale jedne i drugie trzeba zasilać.
    Jeżeli wejście mp3 jest nieco niestandardowe to sygnał powinien wystarczyć.
    Standard to 0.7V o ile dobrze pamiętam. 100mV z elektretowego to raczej nie
    problem. Spotkałem się (chyba to była polska konstrukcja) z sygnałem
    wyjściowym na poziomie 1V.
    Oczywiście mówimy o sygnale na nieobciążonym mikrofonie. Jak obciąży
    mikrofon mp3?

    --
    Desoft