  • 1. Data: 2010-03-26 13:39:20
    Temat: motocykl z poza sieci dilerskiej rejestracja
    Od: szynszyll <s...@g...com>

    yo!

    kolega ma nastepujacy 'zgryz':

    kupil od firmy z rzeszowa nowe Suzuki i dostal na motocykl fakture
    zakupu, z ktora udal sie do WK gdzie mu powiedzieli, ze to za malo i
    ze potrzebuje ksiazki pojazdu wyrobionej przez dilera. czlowiek ktory
    sprzedal motocykl twierdzi ze nie moze wyrobic takiej ksiazki bo nie
    jest autoryzowanym dilerem i stara sie o taki 'tytul'. wtedy bedzie
    mogl taka karte wyrobic. mial to zalatwic w miesiac - mijaja 3 i nic.

    moje pytania:

    - co jest wymagane w WK przy pierwszej rejestracji nowego motocykla -
    tak w polsce jak i w innym kraju
    - czego wymagac od w/w firmy sprzedajacej
    - jakie dokumenty daja inni tzw. sprzedawcy motocykli z poza sieci
    dilerskiej

    dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam

    szynszyll
    xtz750

  • 2. Data: 2010-03-26 22:06:04
    Temat: Re: motocykl z poza sieci dilerskiej rejestracja
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-26 14:39, szynszyll pisze:

    > - co jest wymagane w WK przy pierwszej rejestracji nowego motocykla -
    > tak w polsce jak i w innym kraju

    To co powiedziala pani w WK. Na inne kraje nie patrz bo co kraj to obyczaj.

    > - czego wymagac od w/w firmy sprzedajacej

    faktury, ksiazki pojazdu, swiadectwa homologacji, z gwarancja roznie
    bywa chociaz teoretycznie byc powinna.

    > - jakie dokumenty daja inni tzw. sprzedawcy motocykli z poza sieci
    > dilerskiej

    powinni dac j.w. Jak nie daja to niech spierdalaja. Maja oddac kase i po
    zawodach. Kazda instytucja konsumencka to potwierdzi. Sprzedawca nie
    dopeilnil formalnosci i musi oddac kase.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 3. Data: 2010-03-26 22:17:42
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    *** "Kuczu"
    To co powiedziala pani w WK. Na inne kraje nie patrz bo co kraj to obyczaj.

    Niby zyjemy w eurowiosce ale jak na razie BWPzO bywa bogiem (niestety) Tak
    wiec Bruksela Bruksela a jak pani Kazia z powiatu powie ze tak!!! - to tak
    ma byc...

    *** faktury, ksiazki pojazdu, swiadectwa homologacji, z gwarancja roznie
    bywa chociaz teoretycznie byc powinna.

    Imp prywatny nie podlega homo...ale wskazane zeby mnial...

    --
    Tytus
    żółta motorynka

  • 4. Data: 2010-03-26 22:28:54
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-26 23:17, Tytus pisze:

    > Imp prywatny nie podlega homo...ale wskazane zeby mnial...

    Prywatny czyli do 3 sztuk rocznie danego modelu. Jesli gosc targa tego
    wiecej to musi miec wyciag z homo i go dac klientowi. O KP w ogole nie
    ma dyskusji jesli sprzedaje pojazd fabrycznie nowy, nigdy nie rejestrowany.

  • 5. Data: 2010-03-27 00:32:12
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "szynszyll" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    > - co jest wymagane w WK przy pierwszej rejestracji nowego motocykla -
    > tak w polsce jak i w innym kraju
    > - czego wymagac od w/w firmy sprzedajacej

    oidp:
    dowod zakupu (faktura)
    papiur homologacji.

    > - jakie dokumenty daja inni tzw. sprzedawcy motocykli z poza sieci
    > dilerskiej

    to nie ma zadnego znaczenia.
    te 2 "papiury majm byc" i juz.

    chyba, ze pojazd to jakies indywiduum, to nie wiem - sa wyjatki.
    na tasmowke ma byc jak wyzej, i juz. karte pojazdu wystawa urzad.
    (zakladajac pierwsza rejestracje w bolandzie)

    Alex.

  • 6. Data: 2010-03-27 07:32:23
    Od: szynszyll <s...@g...com>

    yo

    no to jak jest w koncu Panowie:

    ksiazke pojazdu daje diler, ktory wczesniej o nia wystapil do urzedu
    czy ksiazke pojazdu zalatwia juz klient ktory kupil pojazd, bo z
    Waszych wypowiedzi wynikaja dwie rozne rzeczy.

    dzieki i pozdrawiam

    szynszyll
    xtz750

    p.s. jakos nigdy nie kupowalem nic nowego ;)

  • 7. Data: 2010-03-27 08:06:35
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2010-03-27 08:32, szynszyll pisze:
> [...]
    > czy ksiazke pojazdu zalatwia juz klient ktory kupil pojazd, bo z
    > Waszych wypowiedzi wynikaja dwie rozne rzeczy.

    Kto wydaje kartę pojazdu?

    Zgodnie z ustawą - Prawo o ruchu drogowym, producent lub importer nowych
    pojazdów jest obowiązany wydać kartę pojazdu dla każdego pojazdu
    samochodowego wprowadzonego do obrotu handlowego na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej.

    Karta pojazdu jest przekazywana właścicielowi pojazdu.

    Natomiast kartę pojazdu dla pojazdu samochodowego, innego niż wymieniony
    na początku, wydaje, za opłatą i po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej,
    właściwy w sprawach rejestracji starosta przy pierwszej rejestracji
    pojazdu na terytorium Polski, z wyłączeniem pojazdów zabytkowych i
    pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, Policji, Agencji
    Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu i Straży Granicznej.Przez
    ,,pojazd" należy przy tym rozumieć środek transportu przeznaczony do
    poruszania się po drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane.

    A tu taki sam watek sprzed dwoch lat:

    http://www.grupy.otopr.pl/kto-wystawia-karte-pojazdu
    ,usn,8241299.html

  • 8. Data: 2010-03-27 21:31:18
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "szynszyll" <s...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > yo
    >
    > no to jak jest w koncu Panowie:

    jak kupowalem rutututnie, dostalem swiadectwo homologacji i fakture. karte
    dostalem w urzedzie przy rejestracji.
    stan z lipca 2009

    Alex.

  • 9. Data: 2010-03-28 07:00:27
    Od: szynszyll <s...@g...com>

    no i badz tu czlowieku madry w tym pojebany kraju gdzie w kazdym
    okienku inna osoba stanowi swoje wlasne prawo... ehhh...

    napisz Alex w jakiej firmie dilerskiej kupiles motocykl i w jakim
    miescie go zarejestrowales - jesli to nie problem

    p.s. mnie kiedys spotkala nastepujaca 'przygoda'. dawniej dowody
    wymeldowania pojazdu z niemiec to byly takie male karteczki ( polowa
    A4) drukowane przez niemiaszkow na biurowej drukarce - najczesciej na
    jasno zielonym karteluszku. kiedys do jednego z samochodow dostalem
    takie wymeldowanie na bialej kartce bo sie frau akurat skonczyly
    karteluszki zielone. w wydziale komunikacji w pieknym miescie
    rzeszowie 'samodzielna specjalistka' powiedzial ze papier jest nie
    wazny bo ma byc na zielonym a nie na bialym. kierownik wydzialu z
    ktorym sie spotkalem nie wydawal sie byc zaskoczony 'kompetencjami'
    swojej podwladnej... a gdzie tu wspominac o kosztujacych nas
    niejednokrotnie spore firmowe pieniadze decyzjach US - gdzie jeden
    zdecyduje tak a inny siak... ogon opadł.

  • 10. Data: 2010-03-28 09:56:36
    Od: "Alex D. B." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szynszyll" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]

    >napisz Alex w jakiej firmie dilerskiej kupiles motocykl i w jakim
    >miescie go zarejestrowales - jesli to nie problem

    Poland position (suzuki), wawrszawa ursynow.
    imao najbardziej user-frendly urzad w tym dziwnym kraju...

    z dosc traumatycznych doswiadczen z wroclawia - jak baba w okienku mowi ze
    nie bo tak, piszesz pisemko do naczelnika z prosba o pisemne wyjasnienie.
    zazwyczaj pomaga od reki.

    Alex.