  • 1. Data: 2010-07-22 14:26:06
    Temat: na chechu
    Od: "PB" <P...@B...pl>

    http://www.tvn24.pl/12690,1666098,0,1,do-czech-ekspo
    rtujemy-wypadki,wiadomosc.html

  • 2. Data: 2010-07-22 14:36:42
    Temat: Re: na chechu
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    PB napisać:

    > [ciah link]

    Jakiś komentarz może chciałeś dodać?

    > ""MfD" nie kryje też zaskoczenia dyscypliną kierowców z Rosji;
    > choć w Czechach mieszka i pracuje ok. 30 tys. Rosjan, a kolejne
    > 330 tysięcy co roku ten kraj odwiedza, w 2009 roku spowodowali
    > zaledwie 150 wypadków."

    Pewnie płacą gotówką na miejscu... :P

    --
    Pozdor Myjk
    http://xcarlink.pl

  • 3. Data: 2010-07-22 15:20:04
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "PB" <P...@B...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.tvn24.pl/12690,1666098,0,1,do-czech-ekspo
    rtujemy-wypadki,wiadomosc.html

    do Polakow mozna porownac tylko Rumónów - podobna fantazja za kierownicą.

    Z kolei przejazdu przez Polskę w sensie średniej prędkości nie można
    porównać do żadnego znanego mi kraju. Nawet w Rumunii jedzie się dużo lepiej
    (większe prędkości średnie, mniej stania, stresów)

  • 4. Data: 2010-07-22 15:38:22
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości

    > do Polakow mozna porownac tylko Rumónów - podobna fantazja za kierownicą.

    W sensie ilości ofiar śmiertelnych na milion mieszkańców (120 bodajże)
    jesteśmy w Europie 3-ci od końca:
    przed Grecją i Rumunią właśnie.

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-07-22 17:17:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PB" <P...@B...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.tvn24.pl/12690,1666098,0,1,do-czech-ekspo
    rtujemy-wypadki,wiadomosc.html

    Na coz - jak z kazda statystyka dobrze by sie bylo zapoznac z
    danymi zrodlowymi, a nie z dziennikarskimi wnioskami.
    Wypadki czy kolizje, spowodowane przez Polakow czy z udzialem
    Polakow, latem czy zima ?

    Czy naprawde tak wielu Niemcow po Czechach jezdzi ? Bo zima to
    polowa samochodow pod wyciagiem z Polski, a 3 maja w Skalnym
    miescie to nawet 90% :-)

    Zebysmy jakos niebezpiecznie jezdzili to nie zauwazylem, mimo ze
    zima o drobna kolizje nietrudno.

    Male doswiadczenie na autostradach ? Czesi ich przeciez az tak duzo
    nie maja :-)
    Ciekawe jak to w Niemczech wyglada.

    A moze po prostu rodacy zasypiaja na tych czeskich autostradach, po
    12h za kolkiem ..

    J.

  • 6. Data: 2010-07-22 20:14:32
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Jul 2010 12:36:42 +0000 (UTC), "Myjk" <m...@n...op.pl>
    wrote:

    >Jakiś komentarz może chciałeś dodać?

    Nie doda. A jak już doda, to bez sensu. Pogooglaj za nikiem "Kolina".

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 7. Data: 2010-07-22 22:16:56
    Od: "Paweł W." <t...@o...pl>

    Użytkownik "PB" <P...@B...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.tvn24.pl/12690,1666098,0,1,do-czech-ekspo
    rtujemy-wypadki,wiadomosc.html

    TROLL WARNING!!!

    p.

  • 8. Data: 2010-07-22 23:30:07
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Jul 2010 15:20:04 +0200, Arbiter wrote:
    >Użytkownik "PB" <P...@B...pl> napisał w wiadomości
    rtujemy-wypadki,wiadomosc.html

    >do Polakow mozna porownac tylko Rumónów - podobna fantazja za kierownicą.

    Czeskie statystyki:
    http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-
    178464.aspx

    I coz tam mozna wyczytac .. o ile sie nie myle, bo czeskiego nie znam.
    w kolumnach:
    wypadki
    ofiar smietelnych
    ciezko rannych
    lekko rannych
    straty materialne [ mln koron]

    i powody :
    nadmierna predkosc
    nieprawidlowe wyprzedzanie
    nieudzielenie pierwszenstwa
    nieprawidlowa jazda
    alkohol

    W Z cr lr m np w p i a
    1093 15 61 355 134 296 24 232 541 154 Slowacy
    584 8 36 161 65 162 12 90 320 20 Polacy
    567 9 31 141 61 149 15 142 261 29 Niemcy
    121 2 5 29 10 34 1 29 57 8 Rumuni
    150 4 5 34 19 37 2 43 68 13 Rosjanie
    99 4 8 40 9 20 6 21 57 9 Austryjacy

    A jeszcze pewnie czesc ofiar to w samochodzie sprawcy

    Nie ma tu ilosci turystow dla odniesienia .. ale w tym co jest to nie
    odbiegamy od sredniej, tylko pijemy malo.

    >Z kolei przejazdu przez Polskę w sensie średniej prędkości nie można
    >porównać do żadnego znanego mi kraju. Nawet w Rumunii jedzie się dużo lepiej

    Zalezy od trasy, od godziny, od odwagi :-

    >(większe prędkości średnie, mniej stania, stresów)

    Za to w Czechach jakos znacznie wolniej sie wydaje ..

    J.

  • 9. Data: 2010-07-24 13:52:27
    Od: Jarek <j...@n...pl>

    PB pisze:
    > http://www.tvn24.pl/12690,1666098,0,1,do-czech-ekspo
    rtujemy-wypadki,wiadomosc.html

    Zrobiłem ostatnio parę tys. km po Włoszech i zaobserwowałem pewną
    prawidłowość. Jak na autostradzie (ograniczenie do 130), ktoś jedzie
    dużo szybciej, to na 90% ma polskie blachy. W drodze powrotnej przez
    Austrię też wyprzedzali mnie kilka razy Polacy i raz Czesi.

    Tak więc coś w tej naszej fantazji jest...

    Jarek

  • 10. Data: 2010-07-24 13:56:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jarek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
    rtujemy-wypadki,wiadomosc.html

    > Zrobiłem ostatnio parę tys. km po Włoszech i zaobserwowałem pewną
    > prawidłowość. Jak na autostradzie (ograniczenie do 130), ktoś jedzie
    > dużo szybciej, to na 90% ma polskie blachy.

    Albo włoskie.
    Na włoskich zielonych autostradach 130 nie jeździ praktycznie nikt, więc nie
    wciskaj ludziom kitów.
    No chyba że akurat autostrada jest kręta bo w górach.