  • 1. Data: 2016-02-22 17:16:38
    Temat: Re: na podsluchu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Feb 2016 12:04:56 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A propos - jak rozpoznac, ze sie jest na podsluchu, nowoczesny
    > poradnik
    > http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/nauka-i-technika
    /jak-pozna%C4%87-%C5%BCe-masz-telefon-na-pods%C5%82u
    chu-i-jak-si%C4%99-przed-tym-broni%C4%87-praktyczny-
    poradnik/ar-BBpHJ3C

    Cytat:

    "Co ciekawe, wcale nie trzeba rozmawiać przez telefon, żeby można
    było kogoś podsłuchiwać - operator jest w stanie w każdej chwili
    "zalogować się" do telefonu i to nawet, kiedy jest on wyłączony.
    Jedynym w 100 proc. skutecznym sposobem wydawać by się mogło jest
    wyjęcie baterii z telefonu. To jednak nieprawda - aparat nadal będzie
    mógł być na podsłuchu."

    Nie wspinając o tym, że podstawionego BTSa operator nie widzi to też
    bajki, widzi i reaguje na to z całą surowością prawa.

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-03-07 16:03:59
    Od: NtN <i...@a...pusty>

    W dniu 2016-02-22 o 17:16, Marek pisze:

> [...]
    > Jedynym w 100 proc. skutecznym sposobem wydawać by się mogło jest
    > wyjęcie baterii z telefonu. To jednak nieprawda - aparat nadal

    To mi przypomina dowcip z okresu stanu wojennego:
    Objawiła się nowa choroba psychiczna: antyparanoja. Jest to "całkowicie
    nieuzasadnione przekonanie o tym, że się *nie* jest podsłuchiwanym"

    > Nie wspinając o tym, że podstawionego BTSa operator nie widzi to
    > też bajki, widzi i reaguje na to z całą surowością prawa.

    A o co chodzi z tym "podstawionego BTSa"? Bo nie chwytam!

  • 3. Data: 2016-03-09 12:23:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 Mar 2016 16:03:59 +0100, NtN <i...@a...pusty> wrote:
    > A o co chodzi z tym "podstawionego BTSa"? Bo nie chwytam!

    Można postawić własny bts korzystając np. z takich narzędzi jak
    openbts. Wtedy komórki będące w jego zasięgu będą próbowały się do
    niego logować. Jeśli taki bts podłączy się do infrastruktury
    telefonicznej umożliwiającej wykonywanie połączeń możliwe jest
    przechwytywanie treści połączeń użytkowników, którzy nieświadomie
    połączyli się przez taki bts.

    --
    Marek

  • 4. Data: 2016-03-09 20:38:44
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu środa, 9 marca 2016 12:23:29 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > telefonicznej umożliwiającej wykonywanie połączeń możliwe jest
    > przechwytywanie treści połączeń użytkowników, którzy nieświadomie

    Tak, ale chyba jest jedno ALE.
    To się tyczy chyba tylko GSM/DCS, ogólnie telefonii cyfrowej drugiej generacji. Tam
    jest sprawdzana tylko autentyczność stacji mobilnej.
    W systemach 3G (w UMTS na pewno, nie wiem, jak w cdma2000, pewnie też), stacja
    kliencka sprawdza również autentyczność klucza pochodzącego od sieci.

    Tak to pamiętam ze studiów. Chociaż możliwe, że ktoś wymyślił jakieś "obejście",
    choćby przez zagłuszenie pasm, w których działa 3G na danym obszarze i wymuszenie
    handoveru do 2G.

    Poprawcie mnie proszę, jeśli się mylę.

    Pozdr.,
    js

  • 5. Data: 2016-03-10 09:07:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 9 Mar 2016 11:38:44 -0800 (PST), Jacek
    Skórzewski<j...@g...com> wrote:
> [...]
    też), s
    > tacja kliencka sprawdza również autentyczność klucza pochodzącego

    W praktyce ma to małe znaczenie bo większość tel. jest kompatybilnych
    w dół i bez problemu podłączy się pod silną stacje 2G.

    --
    Marek