  • 11. Data: 2011-04-03 18:24:10
    Temat: Re: na popych ?
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2011-04-03 20:17, blur pisze:

    > Z tego co pamiętam taki problem to miały stare prądnice obcowzbudne

    Alternatory też mogą być obcowzbudne.

    --
    M.

  • 12. Data: 2011-04-03 19:21:30
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-03 20:24, Skimir pisze:

    > Alternatory też mogą być obcowzbudne.

    kazdy altek potrzebuje wzbudzenia, z racji jego budowy. Zwykla pradnica
    nie potrzebuje czegos takiego

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 13. Data: 2011-04-03 19:46:49
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Michał V-R pisze:

    > kazdy altek potrzebuje wzbudzenia, z racji jego budowy. Zwykla pradnica
    > nie potrzebuje czegos takiego

    z racji budowy posiada jeszcze cos takiego jak magnetyzm szczątkowy i
    jest w stanie wzbudzic sie sam.

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 14. Data: 2011-04-03 19:56:42
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-03 21:46, Arni pisze:

    > z racji budowy posiada jeszcze cos takiego jak magnetyzm szczątkowy i
    > jest w stanie wzbudzic sie sam.
    pradnica tak, ale nie latek, altek nie posiada zadnych magnesow i musi
    koniecznie miec wzbudzenie zewnwtrzne

  • 15. Data: 2011-04-03 20:00:44
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-03 21:56, Michał V-R pisze:

    > pradnica tak, ale nie latek, altek nie posiada zadnych magnesow i musi
    > koniecznie miec wzbudzenie zewnwtrzne

    konczac dalej, pradnica jest "silnikiem" pradu stalego i tak dziala, a
    altek daje 3 fazy pradu zmiennego, dlatego potrzebujesz do niego pozniej
    6ciu diod prostowniczych - zupelnie inna zasada dzialania

  • 16. Data: 2011-04-03 20:01:45
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-03 22:00, Michał V-R pisze:

    > konczac dalej, pradnica jest "silnikiem" pradu stalego i tak dziala, a
    > altek daje 3 fazy pradu zmiennego, dlatego potrzebujesz do niego pozniej
    > 6ciu diod prostowniczych - zupelnie inna zasada dzialania

    patre na usta, ale jezeli nie podasz napiecia nie bedzie magnetyzmu, bo
    nie ma skad

  • 17. Data: 2011-04-03 20:03:14
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Michał V-R pisze:

    > pradnica tak, ale nie latek, altek nie posiada zadnych magnesow i musi
    > koniecznie miec wzbudzenie zewnwtrzne

    patrz mnie na usta: magnetyzm szczątkowy. Nie "magnesy". bawiłes sie
    kiedys namagnesowywaniem kawałka stali? To nie jest magnes a pole
    magnetyczne wytwarza. Zaprzegnij google do pomocy

  • 18. Data: 2011-04-03 20:04:32
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-03 22:05, Arni pisze:

    > czytasz i nie rozumiesz
    czytam i rozumiem, ale Ty nie rozumiesz, zwoje w altku dzialaja jak
    cewka, musi cos to wzbudzic, z samego krecenia wirnika, z blach i
    uzwojenia na zewnatrz nie otrzymasz tego

  • 19. Data: 2011-04-03 20:04:39
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Michał V-R pisze:

    > konczac dalej, pradnica jest "silnikiem" pradu stalego i tak dziala, a
    > altek daje 3 fazy pradu zmiennego, dlatego potrzebujesz do niego pozniej
    > 6ciu diod prostowniczych - zupelnie inna zasada dzialania

    albo nawet 9. Nadal polecam zapytac wujka googla

  • 20. Data: 2011-04-03 20:05:03
    Od: Arni <a...@n...spam>

    Michał V-R pisze:

    > patre na usta, ale jezeli nie podasz napiecia nie bedzie magnetyzmu, bo
    > nie ma skad

    czytasz i nie rozumiesz