  • 1. Data: 2015-12-17 00:35:40
    Temat: narzędzia do weryfikacji poprawności bazy WHOIS
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    Taki ruch tutaj ostatnio, że czuję się nieco onieśmielony mając na
    względzie, że mój post poprzewraca do góry nogami roczne statystyki tej
    grupy.

    Chciałem się zapytać czy ktoś może jest świadomy istnienia tooli które
    wspomagałyby weryfikację poprawności tego co jest w bazach RIPE, ARINA i
    ewentualnie innych RIRów z punktu widzenia organizacji, która ma jakieś
    domeny, ASy i chciałaby zweryfikować kompletność oraz poprawność tych
    informacji. Wyobrażam sobie, że część rzeczy możnaby wyłapać automatycznie
    np.:
    -w ramach danego ASa rozgłaszane są prefixy dla których nie zarejestrowano
    rout
    -prefixy nie mają kompletnych informacji np. maila na abuse
    -niektóre prefixy mogą być przypisane do różnych ASów jednocześnie
    itp.
    W sumie to sam nie jestem pewien co uznać za poprawne a co nie.
    Fajnie by było jakby taki toolik produkował jakieś efektowne graficzne
    raporty np. coś w ten deseń:
    https://academy.ripe.net/theme/ripe2015/ext/M1Ripedb
    -objects/files/dbref.pdf

  • 2. Data: 2015-12-20 10:47:34
    Od: robert jakub <r...@r...org.pl>

    On Thu, 17 Dec 2015 00:35:40 +0100, Rafal Jankowski wrote:
> [...]
    > domeny, ASy i chciałaby zweryfikować kompletność oraz poprawność tych
    > informacji. Wyobrażam sobie, że część rzeczy możnaby wyłapać automatycznie

    IMHO: w przypadku RIPE mozna przyjac, ze dane sa w miare poprawne,
    w przypadku pozostalych RIR nalezy stosowac zasade ograniczonego
    zaufania...

    -j.

  • 3. Data: 2015-12-21 12:36:28
    Od: Piotr Wydrych <p...@e...com>

    Cześć,

    w dniu 2015-12-17 o 00:35, Rafal Jankowski pisze:
    > Chciałem się zapytać czy ktoś może jest świadomy istnienia tooli które
    > wspomagałyby weryfikację poprawności tego co jest w bazach RIPE, ARINA i
    > ewentualnie innych RIRów

    Rzuć okiem na prezentację Joba z ostatniego PLNOGa:
    https://www.youtube.com/watch?v=ZKi6WpkbKSQ

    Pozdrawiam
    Piotr 'GhosT' Wydrych
    --
    Piotr 'GhosT' Wydrych .. xmpp:wydrych//agh.edu.pl .. http://wydrych.net/

    A: Because it messes up the order in which people normally read text.
    Q: Why is top-posting such a bad thing?

  • 4. Data: 2015-12-21 13:32:38
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Mon, 21 Dec 2015, Piotr Wydrych wrote:

    > Rzuć okiem na prezentację Joba z ostatniego PLNOGa:
    > https://www.youtube.com/watch?v=ZKi6WpkbKSQ

    Tam jest prezentowany całkiem obiecująco wyglądający toolik:
    http://irrexplorer.nlnog.net/
    Wielkie dzięki za linka

  • 5. Data: 2015-12-23 21:26:55
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    W sumie to pozwolę sobie na dodatkowy zestaw pytań. Weźmy np. pierwsze z
    brzegu IP jakie dostałem dla www.microsoft.com, czyli 23.59.103.71. Według
    informacji z kolektora BGP looking glass
    http://lg.ring.nlnog.net/prefix_detail/lg01/ipv4?q=2
    3.59.103.71 jest to
    część prefixu 23.59.96.0/20 rozgłaszanego w ramach AS20940. Ta sama routa
    jest zarejestrowana w RIPE
    https://apps.db.ripe.net/search/lookup.html?source=r
    ipe&key=23.59.96.0/20AS20940&type=route
    czyli niby wszystko się zgadza i prefix jest wyświetlany na zielono w irr
    explorerze http://irrexplorer.nlnog.net/search/23.59.103.71 Pozostaje
    jeszcze kwestia tego, że oktet 23/8 według tego co mówi IANA
    https://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space/
    ipv4-address-space.xml
    nalezy do RIPE a nie ARINA. A w ARINIE tej route'y nie ma. Czy wobec tego
    routa dla tego prefixu nie powinna być zarejestrowana w ARINIE zamiast w
    RIPE?
    Przy okazji czy ktoś może zna providera (najlepiej konkretne IP), który
    nie przyjmuje ruchu z prefixów do których nie ma zarejestrowanych rout
    żeby to można było w praktyce przetestować np. pingiem że z prefiksów dla
    których są zarejestrowane odpowiednie routy ruch jest przepuszczany a dla
    takich dla których rejestracji nie ma albo jest niepoprawna ruch nie
    będzie wpuszczony?

  • 6. Data: 2015-12-31 16:41:30
    Od: Lukasz Trabinski <l...@n...trabinski.net>

    Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl> wrote:

> [...]
    > routa dla tego prefixu nie powinna być zarejestrowana w ARINIE zamiast w

    W internecie światowym bywają rozbieżności jeśli chodzi o to co jest
    rozgłaszane w BGP, a tym co jest opisane w bazach.

> [...]
    > których są zarejestrowane odpowiednie routy ruch jest przepuszczany a dla
    > takich dla których rejestracji nie ma albo jest niepoprawna ruch nie

    Z polskich to np. TP / Orange (as5617 i as29535) lub Atman (as24748, as15694)
    Z Tier-1 napewno kiedyś filtrował Level3.

  • 7. Data: 2016-01-04 12:24:25
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Thu, 31 Dec 2015, Lukasz Trabinski wrote:

    ipv4-address-space.xml

    > W internecie światowym bywają rozbieżności jeśli chodzi o to co jest
    > rozgłaszane w BGP, a tym co jest opisane w bazach.

    To że są rozbieżności to ja rozumiem zastanawiam się tylko jak należy
    traktować takie rejestrowanie w RIPE prefixu z przestrzeni adresowej
    ARINa. Tzn. czy jest to poprawne (z punktu widzenia typowego operatora,
    który filtruje ruch z niezarejestrowanych rout), jeśli nie to czemu wogóle
    RIPE pozawala na rejestrację u siebie nie swoich prefiksów, a jeśli tak to
    mimo wszystko jaki jest sens rejestracji w RIPE prefiksu który jest
    zarządzany przez innego RIRa.

    Nawiasem mówiąc z tego co zauważyłem to w RIPE baza whois i route registry
    są ściśle powiązane a w ARINie ten sam prefix może być powiązany z jakimś
    ASem na http://whois.arin.net a sprawdzając przy pomocy whoisa ten sam
    prefix na rr.arin.net już takiego powiązania może nie być.

    Zresztą nawet sami o tym piszą na https://www.arin.net/resources/routing/
    "This database is separate from ARIN's registration database, which
    contains IP address and Autonomous System Number registration data, and is
    searchable using the Whois directory service."

    Jak dla mnie cokolwiek dziwne podejście.

    > Z polskich to np. TP / Orange (as5617 i as29535) lub Atman (as24748, as15694)
    > Z Tier-1 napewno kiedyś filtrował Level3.

    No dobra, a sorry za lamerskie pytanie, ale czy to filtrowanie dotyczy np.
    peeringu dla takich sieci dla których nie ma zarejestrowanych rout czy
    wogóle z takich prefiksów ruch nie jest wpuszczany do sieci operatora.
    Pytam, bo sprawdziłem np. traceroute na porcie 80 z 104.244.208.206 (nie
    wydaje się mieć zarejestrowanej routy) do 212.91.4.13 i wszystko jakby
    działa:

    1 104.244.208.201 104.244.208.0/24 Coats North America (AS
    13737) < 1
    2 173.225.191.65 c-173-225-191-65.troy1-mi.riverfrontcomm.net
    173.225.176.0/20 ManagedWay (AS 53292) < 1
    3 173.225.176.92 core4.sff2.r256.net 173.225.176.0/20 ManagedWay
    (AS 53292) 8.1
    4 4.31.123.97 vlan259.car1.Detroit1.Level3.net 4.31.122.0/23 Level
    3 Communications, Inc. (AS 3356) 35.5
    5 4.69.201.154 ae-2-3102.bar2.Budapest1.Level3.net 4.0.0.0/9 Level
    3 Communications, Inc. (AS 3356) 108.9
    6 212.162.26.138 dialup-212.162.26.138.frankfurt1.mik.net
    212.162.0.0/18 Level 3 Communications, Inc. (AS 3356) 129
    7 85.232.252.32 xe-5-1-0-4086.r1.isp-r5.isp.atman.pl 85.232.224.0/19 ATMAN
    (AS 15694) 129.7
    8 212.91.4.13 host-212-91-4-13.itbcg.pl 212.91.4.0/22 ATMAN (AS
    15694) 129.4
    9 212.91.4.13 host-212-91-4-13.itbcg.pl 212.91.4.0/22 ATMAN (AS
    15694) 129.4

  • 8. Data: 2016-01-04 12:40:07
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Mon, 4 Jan 2016, Rafal Jankowski wrote:

    > On Thu, 31 Dec 2015, Lukasz Trabinski wrote:
    [...]
> [...]

    Jeszcze drobna uwaga, bo nie wiem czy nadajemy na tych samych falach. Ja
    nie odnoszę się do faktu, że co innego jest w IRR a co innego w BGP, bo
    akurat tutaj rozbieżności nie ma. Chodziło mi tylko o to, że
    zarejestrowany w RIPE prefix był częścią przestrzeni administracyjnej
    ARINa wg.
    http://www.iana.org/assignments/ipv4-address-space/i
    pv4-address-space.xhtml