  • 1. Data: 2015-06-18 12:08:54
    Temat: nawigacja + kamera cofania + videorejestrator
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    Wiadomo, że możliwości i kombinacji jest mnóstwo począwszy od analogowych
    zestawów kamery cofania. Ale może grupo coś polecicie lub odradzicie.
    Chodzi mi, zwłaszcza na początek, nie tyle o konkretne modele (choć za
    takie rady też się nie obrażę :)) co o to jaki typ urządzeń wybrać.
    Na razie wymyśliłem zestaw smartfon (nawigacja GPS, videorejestrator) +
    kamera cofania łącząca się ze smartfonem przez WiFi lub BT. Mam nadzieję,
    że można to skonfigurować tak, żeby normalnie działała nawigacja w trybie
    pełnoekranowym, w tle sie nagrywał obraz z kamery telefonu i track GPS a w
    momencie włączenia wstecznego biegu na ekran wskakiwał obraz z kamery
    cofania (a po jego wyłączeniu powracała aplikacja nawigacji). Rozwiązanie
    wydaje się proste - czy faktycznie tak jest, czy coś przeoczyłem? Smartfon
    nie byłby używany jako telefon ale jedynie jako dedykowane urządzenie do
    tego co napisałem, więc nie byłoby problemu z rozmowami czy SMSami.

    A może zamiast zwykłego telefonu, urządzenie montowane w/na lusterku
    wstecznym? Ktoś to ma i może napisać czy nie przeszkadza w zwykłym
    korzystaniu z lusterka?

    A może jeszcze inny sposób na te 3-4 urządzenia (nawigacja, logger GPS,
    kamera, kamera cofania) w jednym?

    Z góry dzięki za wszelkie pomysły i rady.

    --
    SW3
    ----

  • 2. Data: 2015-06-18 13:17:39
    Temat: Re: nawigacja + kamera cofania + videorejestrator
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Z góry dzięki za wszelkie pomysły i rady.
    nie przesadzasz trochę? :)

    Kamerę cofania mam - polecam. kamera jest w listwie kryjącej ośw.
    tablicy rejestracyjnej i otwieranie klapy bagażnika. Monitor w lusterku.
    całość pi razy oko 150zł. Bezobsługowe.

    smartfona jako gps- tak, ale jako kamera albo wyświetlacz - nie bardzo,
    bo ma długi czas startu

    ToMasz

  • 3. Data: 2015-06-19 09:01:59
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 18 Jun 2015 13:17:39 +0200
    ToMasz <t...@p...fm.com.pl> wrote:

    > smartfona jako gps- tak, ale jako kamera albo wyświetlacz - nie bardzo,
    > bo ma długi czas startu

    startu w sensie przygotowania do jazdy?
    no to fakt, to największ upierdliwość, jak dla mnie dyskwalifikująca telefon do tych
    celów, lepiej poszukać czegoś gotowoego np. czegoś takiego o ile leży w zasięgu
    finansowym http://www.aliexpress.com/item/2-Din-Dual-Core-A9-1-
    6GHz-Car-Android-4-2-2-DVD-GPS-For-Ford/32221031793.
    html http://tnij.org/68zlq1h

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 4. Data: 2015-06-19 09:53:14
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-06-19 o 09:01, szerszen pisze:

> [...]
    finansowym http://www.aliexpress.com/item/2-Din-Dual-Core-A9-1-
    6GHz-Car-Android-4-2-2-DVD-GPS-For-Ford/32221031793.

    Masz może? wyrabia się to z navi + yanosik? jak wygląda podłączenie
    karty SIM bo mam nieużywany play internet z modemem więc do auta można
    by wykorzystać, czy radio działa wtedy jak router wifi?
    Kamera tylna to opcja z czego co widzę, jeśli masz to jaką
    doinstalowałaś do tego kamerę plus soft?

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2015-06-19 10:18:17
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 19 Jun 2015 09:53:14 +0200
    Chris <a...@g...pl> wrote:

    > Masz może?

    Niestety nie, pokazuję tylko że są już wymyślone gotowce ;)
    Są też oparte o procesory czterordzeniowe. Musiałbyś poszukać opinii albo podobnego
    sprzętu na naszym allegro i wtedy łatwiej będzie o ocenę, bo ze specyfikacji i
    mozliwości wygląda całkiem sympatycznie.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 6. Data: 2015-06-19 11:04:47
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-06-19 o 10:18, szerszen pisze:

    > Niestety nie, pokazuję tylko że są już wymyślone gotowce ;)

    To wiem :)

    > Są też oparte o procesory czterordzeniowe. Musiałbyś poszukać opinii albo podobnego
    sprzętu na naszym allegro i wtedy łatwiej będzie o ocenę, bo ze specyfikacji i
    mozliwości wygląda całkiem sympatycznie.

    Cały czas coś zmieniają więc warto się spytać, na razie nie planuję
    zmiany radyjka bo ceny wydaje mi się że ciągle są za wysokie, dojdzie
    cło i wyjdzie już spora kwota którą na razie wolę przeznaczyć na coś
    innego. Jak cena była by do 1000 to pewnie bym kupił, trzeba poczekać.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 7. Data: 2015-06-19 11:54:36
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 czerwca 2015 12:08:58 UTC+2 użytkownik SW3 napisał:

    [cut]

    Ja używam 'combo' własnej produkcji oparte na smartfonie. Nie mam podłączonej jedynie
    kamery cofania.

    Działa to w następujący sposób:
    na desce rozdzielczej zamocowałem zmajstrowany uchwyt z podpiętym zasilaniem dla
    smartfona. Sprzęt to sony z1 + uchwyt z zasilaniem + radio BT. Co ważne, telefon ma
    fabrycznie wyprowadzone styki ładowania na boku obudowy, nie wymaga więc wpinania za
    każdym razem delikatnego uUSB. Smartfon jest tak skonfigurowany, że po wykryciu
    ładowania bocznymi stykami uaktywnia profil samochodowy (domyślnie w sony stacja
    dokująca). Jednocześnie po przekręceniu kluczyka urządzenie paruje się z radiem BT.
    Tryb samochodowy wymusza start yanosika i dailyroads - rejestrator trasy (oba w tle).
    Tym sposobem w 3-4 sek. od przekręcenia kluczyka mam włączony rejestrator, yanosik,
    zestaw głośnomówiący i sterowanie multimediami, w tym nawigacją. Dżwięk ze wszystkich
    źródeł idzie przez głośniki samochodu, przez radio BT.
    Kamerę pewnie też by się dało podpiąć, o ile procesor telefonu by to uciągnął. Mi
    wystarczają pipczące czujniki parkowania i wielkie lusterka w L200 ;-)

    pablo

  • 8. Data: 2015-06-19 12:51:27
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-06-19 o 11:54, Pablo Eldiablo pisze:
> [...]
    wystarczają pipczące czujniki parkowania i wielkie lusterka w L200 ;-)

    To mogłeś kupić takie radio jak masz tel. SONY:

    http://allegro.pl/sony-radio-cd-aux-usb-mp3-nfc-blue
    tooth-xsp-n1bt-i5395157217.html

    Powiem że myślę nad takim tylko pod Z2:)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 9. Data: 2015-06-19 15:41:12
    Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>

    W dniu piątek, 19 czerwca 2015 12:51:28 UTC+2 użytkownik Chris napisał:

> [...]
    >
    > http://allegro.pl/sony-radio-cd-aux-usb-mp3-nfc-blue
    tooth-xsp-n1bt-i5395157217.html

    > Powiem że myślę nad takim tylko pod Z2:)

    Fajne, nie widziałem tego wcześniej. 2DIN kolidowało by tylko u mnie w aucie z
    wyświetlaczem komputera, w niektórych L200 jest większa wnęka, mogło by pasować.

    Ja kupiłem jedno z najtańszych z BT, chyba takie:
    http://allegro.pl/radio-samochodowe-sony-mex-n4000bt
    -bt-cd-usb-nfc-i5432288175.html
    Co ciekawe, ta aplikacja na ekranie smartfona z Twojego linka to dokładnie to samo,
    co działa u mnie poprzez BT...

  • 10. Data: 2015-06-20 10:44:31
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 19 Jun 2015 09:53:14 +0200, Chris <a...@g...pl> wrote:

    >Masz może?

    Ja nie mam, ale czytałem opinię o takim wynalazku na jakimś fordowskim
    forum. Jako navi to się to może i sprawdza, jako odtwarzacz MP3 też.
    Ale już radio to masakra. Zerowa czułość, problemy z odbiorem nawet w
    mieście czy w pobliżu nadajnika.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06