  • 11. Data: 2009-10-17 12:11:40
    Temat: Re: nietypowe obiektywy
    Od: "Konrad L" <p...@o...pl>

    I jak sie sprawuje taki telekonwerter? Bo ogolnie telekonwertery m42 za
    dobrej opinii nie maja. Przypadkiem nie na lepsze wychodzi wykadrowanie i
    powiekszenie fragmentu w programie graficznym?

  • 12. Data: 2009-10-17 12:29:56
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2009 06:52:42 -0700 (PDT), Matusz napisał(a):

    > Sam mam dwa takowe (przerobione na mocowanie Canon):

    To moze poza oglaszaniem tego calemu swiatu pokazesz jakies sample,
    napiszesz recenzje, pochwalisz sie jak to zrobiles. Bo samo chwalenie sie
    mam, mam, mam, to jest takie wiesz ........

    Kyniu

  • 13. Data: 2009-10-17 12:44:08
    Od: Matusz <m...@w...pl>

    > To moze poza oglaszaniem tego calemu swiatu pokazesz jakies sample,
    > napiszesz recenzje, pochwalisz sie jak to zrobiles. Bo samo chwalenie sie
    > mam, mam, mam, to jest takie wiesz ........

    Nie uważam, żeby mój post był chwaleniem się. W pierwszym zdaniu
    napisałem wyraźnie, że szukam pomysłów na nietypowe obiektywy. Dwa
    pomysły mam już zrealizowane. Akurat jak się te dwa robi i jakie dają
    efekty można łatwo znaleźć w sieci. Myślę, że nie ma potrzeby tych
    opisów tu zamieszczać, tym bardziej, że koncepcje te nie są mojego
    autorstwa.

    makro
    1. kupić Feda
    2. wykręcić obiektyw
    3. kupić adapter system/m39
    4. wkręcić obiektyw

    tilt & shift
    1. kupić średnioformatowy aparat mieszkowy
    2. odciąć mieszek od strony body
    3. nakleić mieszek na jakąś w miarę elastyczną płytkę z dziurą w
    środku
    4. płytkę z mieszkiem nakleić na jakikolwiek adapter np. system/m42

    Matusz

  • 14. Data: 2009-10-17 13:52:45
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

    Użytkownik "Konrad L" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > I jak sie sprawuje taki telekonwerter? Bo ogolnie telekonwertery m42 za
    > dobrej opinii nie maja. Przypadkiem nie na lepsze wychodzi wykadrowanie i
    > powiekszenie fragmentu w programie graficznym?

    Wszystko zależy (co oczywiste) od jakości konwertera. Ja miałem jeszcze ze
    starych czasów konwerter firmy Albinar. I tak leżał nie wykorzystywany, a
    pierścienie z kolei i tak bym zakupił.
    Co do efektów - oceń sam:
    Bez konwertera - http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_2925.JPG
    Z konwerterem - http://www.3n.com.pl/Nikon/DSC_2927.JPG
    Nikon D80, Sigma 70-300 APO, przysłona 8 (po założeniu konwertera efektywna
    przysłona była 16). Z ręki, z lampą.

    Ja jestem zadowolony, wiele ptaków z tego katalogu jest zrobiona takim
    zestawem:
    http://foto.3n.com.pl/photo.php?kat=photo/0000_Anima
    ls/0010_Flying_animals/0012_Sea_birds/gallery.php&fi
    nd=&author=&opt=0
    Na pewno kormorana tym robiłem (nie mogłem się zbliżyć, siedziały na
    falochronie, ale miałem statyw). Zdjęcie z linku niżej plus kilka
    następnych:
    http://foto.3n.com.pl/photo/0000_Animals/0010_Flying
    _animals/0012_Sea_birds/gallery_show.php?opt=0&start
    =32&find=&author=&pic=0012_0300_1.JPG#t0
    Wykorzystywałem też ten konwerter do makro. Na pewno to zdjęcie było nim
    robione:
    http://foto.3n.com.pl/photo/0000_Animals/0050_Insect
    s/0057_Dipteras/gallery_show.php?opt=0&find=&start=1
    6&author=&pic=0057_0141_1.JPG
    Teraz się trochę przezbroiłem i do makro nie używam ani konwertera, ani
    pierścieni. Nie pasuje mi otwieranie puszki w terenie.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki

  • 15. Data: 2009-10-17 20:07:42
    Od: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Sat, 17 Oct 2009 05:44:08 -0700 (PDT), Matusz napisał(a):

    > Myślę, że nie ma potrzeby tych opisów tu zamieszczać, tym
    > bardziej, że koncepcje te nie są mojego autorstwa.

    Podtrzymuje swoje zdanie ze skoro juz o nich piszesz to warto bylo napisac
    cos wiecej. Dac linka do Twoich sampli a jakichs "wyszukanych" w sieci.

    Kyniu

  • 16. Data: 2009-10-17 21:01:15
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <a...@l...goo
    glegroups.com>,
    Matusz nabazgrał:
    > Szukam sprawdzonych pomysłów na nietypowe/dziwne obiektywy (samoróbki

    Na pentax.org.pl jest caly dzial poswiecony takim pomyslom...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 17. Data: 2009-10-18 17:46:09
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Matusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Szukam sprawdzonych pomysłów na nietypowe/dziwne obiektywy (samoróbki
    etc.).

    http://jacek3d.deviantart.com/art/My-eye-140689451

    tam takowe, popieram kyniu

  • 18. Data: 2009-10-18 18:41:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Matusz pisze:
    > Szukam sprawdzonych pomysłów na nietypowe/dziwne obiektywy (samoróbki
    > etc.).

    Mam takich kilka, nakupiłem w dobrych czasach trochę Heliosów i
    Industarów w różnym stanie, te najbardziej zardzewiałe i rozwalone
    ''wyczyściłem'' z soczewek osadzając tam własne twory. W archiwum jest
    trochę opisów, najfajniejszy był chyba obiektyw z plastikowej lupki z
    chińskiej lornetki dla dzieci, do tego poglutowany klejem (przekupka -
    taka w starym stylu, na odpuście, bardzo się dziwiła, że chcę akurat tę
    spieprzoną lornetkę, przez którą nic nie było widać). Tak mniej więcej
    pracuje ten ''obiektyw'':
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/06/26/5.htm
    Poza tym osadzałem w heliosowych oprawkach różne inne twory. Kondensor z
    rzutnika:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/05/45/1.htm
    Baza do okularów:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/05/47/3.htm
    Jakieś tam lupki zniewiadomokąd:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/05/43/2.htm
    Pudełeczko po sałatce śledziowej chyba plus następna lupka:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/06/34/4.htm
    Gdzieś tam są też ze smieny i lubitela, ale które konkretnie to nie
    pamiętam. Generalnie już nie jakieś halo w porównaniu z tymi wyżej.
    No i otworek, ale to klasyka:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/05/32/2.htm

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 19. Data: 2009-10-19 14:06:11
    Od: scooby <s...@g...pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > Jakieś tam lupki zniewiadomokąd:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/05/43/2.htm

    o to to to! prawie jak mój zoom tamrona, tfu! :)

    pzdr, scby