  • 1. Data: 2012-11-11 22:19:46
    Temat: niva czy uaz?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Ostatnio ze znajomym lesnikiem dyskutowalismy, co lepsze w niewymagajacy
    teren (jak to w pracy lesnika - snieg, bloto, wyboje, ale bez upalania czy
    topiena) - Niva czy UAZ? Kiedys te auta krolowaly w sluzbach lesnych, teraz
    jest ich coraz mniej, ale jeszcze sie spotyka.

    UAZ - paliwozerny, bardzo awaryjny, ale wszedzie wjedzie, za to na asfalcie
    masakra. Niva - mniej pali, mniej sie psuje, ale delikatniejsza, nie
    wszedzie sie wepchnie, z kolei na asfalcie niemal jak osobowka. Ruda wcina
    jedno i drugie auto w bardzo szybkim tempie.

    Takie sa obiegowe opinie.

    Co sadzicie - ktory z tych samochodow lepiej sie nadawal do ww. zastosowan?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2012-11-11 22:41:35
    Temat: Re: niva czy uaz?
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > wszedzie sie wepchnie, z kolei na asfalcie niemal jak osobowka. Ruda wcina
    > jedno i drugie auto w bardzo szybkim tempie.

    Nie wiem jak Niva ale UAZ ma tak grube blachy że za szybko to go ta rdza
    nie zeżre.

  • 3. Data: 2012-11-12 00:07:43
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Nov 2012 22:41:35 +0100, nadir napisał(a):

    > Nie wiem jak Niva ale UAZ ma tak grube blachy że za szybko to go ta rdza
    > nie zeżre.

    Ale wiekszosc UAZ-ow w Polsce pochodzi chyba z zakupow z lat 70-80 :)

    Zreszta OK - mozna zalozyc, ze poki rama zdrowa, poty jedzie.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2012-11-12 00:26:48
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ale wiekszosc UAZ-ow w Polsce pochodzi chyba z zakupow z lat 70-80 :)

    Nie. Dlaczego?
    Możesz kupić nówkę nie śmiganą o tu
    http://www.tarmot.pl/uaz_31512-19_469b.html

    > Zreszta OK - mozna zalozyc, ze poki rama zdrowa, poty jedzie.

    Coś w ten deseń.
    UAZ to prosty i toporny pojazd przez to względnie trwały.

  • 5. Data: 2012-11-12 00:46:40
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2012 00:26:48 +0100, nadir napisał(a):

    > Nie. Dlaczego?
    > Możesz kupić nówkę nie śmiganą o tu
    > http://www.tarmot.pl/uaz_31512-19_469b.html

    Wiem ze mozna, ale ceny sa dosc zaporowe - za 50 tys. mozesz miec nowego
    UAZ-a albo np. kilkuletniego Patrola... Chodzi mi o to, ze wiekszosc UAZ-ow
    na rynku wtornym to uzywki po wojsku itp. Moj wspomniany znajomy lesnik
    mowil, ze dostawali kiedy auta wycofywane bodajze ze strazy granicznej...

    Ale to na marginesie zagadnienia "co lepsze" :)

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 6. Data: 2012-11-12 03:34:10
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Co sadzicie - ktory z tych samochodow lepiej sie nadawal do ww.
    zastosowan?

    zaden. chyba ze kolega lubi lezec w smarach pod autem co chwile.

  • 7. Data: 2012-11-12 09:01:50
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2012 03:34:10 +0100, chwdp napisał(a):

    > zaden. chyba ze kolega lubi lezec w smarach pod autem co chwile.

    Tylko alternatyw za podobne pieniadze jest niewiele - stare Pajero, stary
    Patrol, moze jeszcze XJ, ale to juz proszenie sie o klopoty :) Cos
    pominalem?
    Po lasach panstwowych jezdza tez Forestery, ale to zdecydowanie nie ta
    polka cenowa.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 8. Data: 2012-11-12 10:26:33
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 11 listopad (niedziela), gdy o godzinie 22:19
    *Maciek* naskrobał(a):

    > Co sadzicie - ktory z tych samochodow lepiej sie nadawal do ww. zastosowan?

    Suzuki Samurai.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2012-11-12 10:25:46

  • 9. Data: 2012-11-12 10:35:14
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2012 10:26:33 +0100, Heraklit napisał(a):

    > Suzuki Samurai.

    Prawda. Ale malizna to straszna.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 10. Data: 2012-11-12 11:43:35
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    On Monday, November 12, 2012 7:35:10 PM UTC+10, Maciek wrote:

    > Prawda. Ale malizna to straszna.

    To prawda jesli porownujesz wymiary zewnetrzne, Suzuki jest chyba o 60cm krotsze.
    Tylko ze z punktu widzenia kierowcy mowisz o dwoch zupelnie roznych samochodach - UAZ
    jest 4 osobowy i ma wiecej miejsca na pace, Suzuki jest praktycznie 2 osobowe z
    "paka" wielkosci 2 skrzynek na mleko:

    http://en.wikipedia.org/wiki/File:Russian-made_vehic
    le_UAZ-469_used_by_coalition_in_Iraq.jpg

    https://picasaweb.google.com/iguan007/4x4#5478464028
    641922722

    Mi miejsca w Suzuki nigdy nie brakowalo, natomiast male wymiary bardzo pomagaja w
    terenie. Jesli nie myslisz o wozeniu pasazerow to wybierz sie na jakies lokalne
    zawody 4x4. Mysle ze bedziesz milo zaskoczony zdolnosciami terenowymi Suzuki.

    Pozdrawiam,

    Iguan

    -
    Iguan007