    Subject: Re: nowy złom od Ubiquiti - AP AC LR - jak zmusić do działania?
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Date: Thu, 16 May 2019 18:10:28 +0200

    > Trochę mnie zaniepokoiłeś. Używam AP AC LR od jakiś 2-3 lat i działa
    > (jako AP) bez zarzutu, za wyjątkiem jednego drobnego szczegółu. Jak
    > ostatnio, po roku niegrzebania postanowiłem się doń dostać, to kontroler
    > go nie adoptuje. Nowsza wersja stwierdziła, że za stare firmware, ale
    > zupgradować na nowe nie potrafi. Jeszcze się za niego nie zabierałem bo
    > w sumie działa. Gorzej natomiast, w pudle siedzi dopiero co kupiony
    > AP AC M i mam czas aby go oddać do piątku.
    >
    > Ale jakiś burdel z tym kontrolerem chyba się zrobił, bo pod Windows nie
> [...]

    Zoptymalizowałem ładowanie firmware na następnych sztukach:

    - włączam UAP
    - uruchamiam UniFi Network Controller 5.6.42
    - jak wstanie UAP uruchamiam panel konfiguracyjny czy jest OK i go
    widzi, nie podejmuję żadnych akcji (świeci UAP na biało)
    - widzę jaki dostał IP, więc zamykam panel konfiguracyjny
    - wchodzę przez SSH
    - kopiuję do .../tmp/ najnowszy plik upgrade do 4.0.21 i zmieniam nazwę
    na fwupdate.bin
    - z konsoli SSH wpisuję 'syswrapper.sh upgrade2'
    - UAP się aktualizuje (miga niebiesko-biało)
    - po restarcie UAP jak się tylko zrobi widoczny loguję się po SSH ponownie
    - z konsoli SSH wpisuję 'syswrapper.sh restore-default'
    - od razu po przyjęciu komendy zamykam UniFi Network Controller 5.6.42
    - czekam aż wstanie UAP
    - uruchamiam UniFi Network Controller 5.6.42
    - uruchamiam panel konfiguracyjny i widać już nową wersję.
    - rozpoczynam adopcję...

    Podstawa to aby nie rozpoczęła się aktualizacja z poziomu kontrolera bo
    potem już tylko zabawa zostaje w polowanie przed kolejnym restartem po
    nieudanej aktualizacji.

    --
    Irokez