    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
    Subject: Re: o dokladnosci
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 7 Dec 2012 20:51:09 +0100

    Dnia Fri, 7 Dec 2012 18:40:35 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > O sądzie mówisz?
    > Bo z tego, że gość 5 minut po zdarzeniu wydmuchał 0,26 (już był wtedy
    > pieszym być może) nijak nie wynika, że w trakcie zdarzenia miał więcej niż
    > 0,24.
    > A to o ten moment chodzi.

    Karalne jest tak samo bycie w stanie prowadzącym do wyższego stężenia.

    A wyrok sądu mówi, że jeżeli urządzenie którego błąd pomiaru wynosi +-0.03,
    pokazuje 0.26, to należy przyjąć za prawidłowe wskazanie 0.26, nawet pomimo
    że rzeczywiste stężenie alkoholu we krwi mogło być mniejsze.
    Czyli odmawia prawa do rozpatrzenia wątpliwości (tu niepewności urządzenia)
    na korzyść oskarżonego, czym łamie dość naczelne zasady prawa.

    Raczej głupota sędziego, który zapewne "na cyferkach się nie wyznaje" i
    zagadnienie go przerosło.