  • 141. Data: 2017-01-11 14:10:38
    Temat: Re: odkręcam gaz...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Ale tu o pieniadze chodzilo !
    > Edison chcial obrzydzic prad zmienny, ktory instalalowa konkurencja.
    > Bo sam postawil na prad staly

    Właśnie tak -- gościu miał wyłącznie pieniądze przed oczami.
    Postawił na stały, bo zmiennego nijak zrozumieć nie potrafił.
    Był cienias z matematyki, coś takiego jak liczby zespolone
    całkiem go przerastało.

    > Kodeks pracy tez inaczej wtedy wygladal.

    Gdy postanowił wynaleźć żarówkę, kazał laborantom badać tysiące
    różnych substancji, jak wypadną w roli włókna. Ci ludzie często
    od razu widzieli, że eksperyment jest bez szans. Tym przewyższali
    swojego szefa. Śmiało można powiedzieć, że Edison nie wymyślił
    żarówki -- najwyżej ją wynalazł (jak ruski żołnierz rower -- u
    Niemca na strychu). Z wieloma innymi wynalazkami też tak było.

    > P.S. inny slon
    > https://www.youtube.com/watch?v=WKBC4bMKPnY
    >
    > Oni nie maja roznicowek w instalacji ?

    W krześle elektrycznym też im się nie opłaca montować.

    Jarek

    --
    Słoń a sprawa polska.

  • 142. Data: 2017-01-12 02:12:52
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ale tu o pieniadze chodzilo !
    > Edison chcial obrzydzic prad zmienny, ktory instalalowa konkurencja.
    > Bo sam postawil na prad staly

    Ja bym dzisiaj chętnie Pana Tomasza postawił przed problemem - masz pan
    fabrykie moc 30 MW, we w Parzęczewie, elektrownia jest w naszej Stolycy i
    musisz pan przekazać prąd z Warszawy tamże, przy stratach mniejszych, niż
    1/4 energii (1). Dostajesz pan 100 M$, i zajebiste supermegalaboratorium,
    jak pan skutecznie rozwiążesz problem.

    > Kodeks pracy tez inaczej wtedy wygladal.

    "Kurwą" jest się niezależnie od kodeksu.

    > P.S. inny slon
    > https://www.youtube.com/watch?v=WKBC4bMKPnY

    Tyle, że tutaj to był chyba wypadek, a nie celowy zamiar uśmiercenia
    zwierzęcia?

    > Oni nie maja roznicowek w instalacji ?

    O ile miało którędy uciec... Na pewno mają, ale czy stosują, nie wiem.

    (1) Już nie będę taka menda i dam mu lekki handicap, trudno, podgrzeje się
    trochę powietrze...

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.

  • 143. Data: 2017-01-12 11:51:39
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-01-11 o 10:27, jacek pisze:

    > Może zmarła na zawał z zaskoczenia :)
    W moim przypadku myszy dało radę 12V.
    Dokładnie to została "nawinięta" na komutator silnika dmuchawy w Fordzie
    Escorcie. Przynajmniej takie resztki zeskrobałem po dogrzebaniu się do
    miejsca stracenia. :)

  • 144. Data: 2017-01-12 14:33:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Roman Rogóż napisał:

    > W moim przypadku myszy dało radę 12V.
    > Dokładnie to została "nawinięta" na komutator silnika dmuchawy
    > w Fordzie Escorcie. Przynajmniej takie resztki zeskrobałem po
    > dogrzebaniu się do miejsca stracenia. :)

    To jak w końcu, "została nawinięta", czy "dało radę 12V"? Wygląda
    mi to na łamanie kołem. Średniowiecze, normalnie średniowiecze!

    --
    Jarek

  • 145. Data: 2017-01-12 15:11:08
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > To jak w końcu, "została nawinięta", czy "dało radę 12V"? Wygląda
    > mi to na łamanie kołem. Średniowiecze, normalnie średniowiecze!

    To była szybka śmierć.
    Wyłącznik, pstryk
    wentylator ruszył i od razu utknął
    Zwłoki na komutatorze podniosły szczotkę i rozwarły obwód.
    Siłą sprawczą było 12V

  • 146. Data: 2017-01-12 15:30:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Roman Rogóż napisał:

    > To była szybka śmierć.
    > Wyłącznik, pstryk
    > wentylator ruszył i od razu utknął
    > Zwłoki na komutatorze podniosły szczotkę i rozwarły obwód.
    > Siłą sprawczą było 12V

    Jeśli w układzie z dużą indukcyjnością nastąpiło pstryk i nagłe
    rozwarcie, to siła sprawcza (elektromotoryczna) mogła tam być
    daleko większa niż 12V.

    Jarek

    --
    Sterczy w ścianie taki pstryczek,
    Mały pstryczek-elektryczek,

  • 147. Data: 2017-01-13 11:07:36
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    > Jeśli w układzie z dużą indukcyjnością nastąpiło pstryk i nagłe
    > rozwarcie, to siła sprawcza (elektromotoryczna) mogła tam być
    > daleko większa niż 12V.
    >
    > Jarek

    Fakt, impuls pewnie poszedł

  • 148. Data: 2017-01-13 11:18:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup

    > Jeśli w układzie z dużą indukcyjnością nastąpiło pstryk i nagłe
    > rozwarcie, to siła sprawcza (elektromotoryczna) mogła tam być
    > daleko większa niż 12V.
    >
    > Jarek

    Fakt, impuls pewnie poszedł

  • 149. Data: 2017-01-13 11:20:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup

    >Fakt, impuls pewnie poszedł

    Moze i poszedl, ale skad pewnosc ze zabil, a nie poturbowanie przez
    komutator ?

    J.

  • 150. Data: 2017-01-13 12:08:23
    Od: MiSter <U...@w...pl>

    > U nas na pięcioosobową rodzinę butla na 3 msc. Ale jest czajnik ele.
    > Jedynie upierdliwe, że jednak trzeba wstać i zmienić butle jak się

    Nie wierzę. U nas na czteroosobową rodzinę butla starcza na max, trzy
    tygodnie. Oczywiście herbata, kawa - to czajnik elektryczny.

    MiSter