  • 31. Data: 2011-01-06 11:26:50
    Temat: Re: odtwarzanie plikow video z 5DmkII
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 05.01.2011 Mateusz Papiernik <m...@m...net> napisał/a:

    > A przy upgrade iksy padna i bol i placz i zgrzytanie zebow*, tak. ;-) Na
    > tym rynku tez jest praca. ;-)
    >

    > * zeby nie bylo, linux user od czasow, kiedy Debian Potato byl
    > testingiem... juz nawet nie pamietam ktory to byl rok.

    Heh potato to był wypas :) hamm - to było distro w którym apt nie było na
    pierwszym cd :) a gdy je instalowałem to chyba w ogóle go jeszcze nie było,
    gołe dpkg i samemu zależności dosysać, a 33kbps to był wtedy król internetu
    domowego i smallbusines.

  • 32. Data: 2011-01-06 11:30:09
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-01-06 11:45, Andrzej Libiszewski pisze:
    > Owszem, potrzebuje. Chyba, że znasz jakiś sposób, żeby XP x86 uzyskał
    > dostęp do całej pamięci, jaką ma zainstalowaną w komputerze?

    Po co mu tyle do odtworzenia głupiego filmu w hd? To się dało pięć lat
    temu bez cudów, jakiekolwiek by one nie były :)

    Chyba co niektórzy przeceniają potrzeby odtwarzarki. A pamięć się nie
    zmarnuje, 4G ramdysk do szopa jest super.

    --
    pozdrawia Adam
    /większość Polaków nie zgadza się/

  • 33. Data: 2011-01-06 11:38:05
    Od: "gr" <g...@a...com>

    > Owszem, potrzebuje. Chyba, że znasz jakiś sposób, żeby XP x86 uzyskał
    > dostęp do całej pamięci, jaką ma zainstalowaną w komputerze?

    No, ale, żeby odtwarzać płynnie te pliki nie potrzeba od razu 4GB RAM i
    64-bit system. Na Win 7 32 bit i 2GB RAM odtworzy te pliki też płynnie jak
    na 4GB i Win 7 64-bit. Kluczowe jest wykorzystanie sprzetowego wsparcia
    "DXVA 2" a nie duża pamięć. Odtwarzajac ten sam sam plik na danym
    komputerze powinienie uzyskac tą samą liczbę klatek/sek. przy założeniu,że
    zmienia tylko system win 7 32 na win 7 64. W XP musi posiłkować się
    programami firm zewnętrznych. Natomiast obsługa wielkich plików ( kilkuset
    gigabajtowych) jest pewnie lepsza w systemie 64 z większą ilością RAM,
    szybciej się otwierają, zapisują, etc. Ale , żeby wykorzystać moc 64 bit
    oprogramowanie też musi byc 64 bit np. Premiere CS5, etc.

    > Za PowerDVD trzeba zapłacić 45$. Wolałbym chyba wydane na niego pieniądze
    > wydać jednak na współczesny system (dokładając nieco), a nie na pudrowanie
    > trupa. Zyska w ten sposób nie tylko w tym jednym zastosowaniu.

    Ale chyba może ściągnać jakiegoś triala i sprawdzić czy jest poprawa i czy
    to wystarcza czy nie.

  • 34. Data: 2011-01-06 11:45:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-01-06 11:38, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Właściwie prawda, tylko, że... dawno i nieprawda. _Współczesne_ systemy
    > (tj. Win7) akurat są w stanie pobrać z Windows Update sterownik
    > przygotowany przez producenta.

    Właśnie, że prawda, bo pytający ma właśnie XP. :P

  • 35. Data: 2011-01-06 11:52:25
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2011-01-06 12:26, Sergiusz Rozanski pisze:
> [...]
    > gołe dpkg i samemu zależności dosysać, a 33kbps to był wtedy król internetu

    Hm, z tym internetem to aby nie przesadzasz? :) Potato dosc dlugo
    wychodzil z testinga do stable, a potem dlugo wisial jako stable... ale
    pamietam ze uzywalismy go na produkcji w epoce, kiedy tepsa juz miala
    DSL w ofercie. Wiec nie takie 33kbps znowu :D

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 36. Data: 2011-01-06 12:19:21
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A może po prostu dysk ci pada?

  • 37. Data: 2011-01-06 14:07:41
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 06 Jan 2011 12:30:09 +0100, Janko Muzykant napisał(a):

    > Po co mu tyle do odtworzenia głupiego filmu w hd? To się dało pięć lat
    > temu bez cudów, jakiekolwiek by one nie były :)

    Do odtwarzania filmów po nic, ale nie ma bata, na pewno do tego się nie
    ogranicza :)

    > Chyba co niektórzy przeceniają potrzeby odtwarzarki. A pamięć się nie
    > zmarnuje, 4G ramdysk do szopa jest super.

    Wolę, żeby system miał dostęp do całej pamięci i mógł ją zaoferować
    programom. Choćby i Photoshopowi w wersji x64.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Have you any idea why a raven is like a writing desk?"

  • 38. Data: 2011-01-06 14:08:40
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 06 Jan 2011 12:45:20 +0100, "Paweł W." napisał(a):

    > Właśnie, że prawda, bo pytający ma właśnie XP. :P

    No tak. Współczesny sprzęt i muzealny system :) Po prostu idealna
    kombinacja :)

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118
    "Nie jesteś Supermanem; Marines i piloci myśliwscy: wy TAKŻE nie."

  • 39. Data: 2011-01-06 14:27:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.01.2011 00:03, Krzysztof Chajęcki pisze:

    > A co do meritum: Jak instalujesz system pod windowsem to zdarza się nie
    > raz, nie dwa, że system znajduje własne sterowniki grafiki na przykład,
    > które są w stanie płynnie odsłużyć przewijanie okienek pod excelem i ani
    > bita więcej... Panaceum na to jest wyp..... sterowników natywnych systemu
    > i zainstalowanie sterowników producenta sprzętu - temu ostatniemu
    > zazwyczaj zależy, aby sprzęt działał poprawnie, bo poprawność działania

    Czasami jest problem - ja się swego czasu nieźle naużerałem z winzgrozą
    XP i sterownikami do karty z dodatkowymi portami ATA. Uparty system
    odmawiał zainstalowania poprawnie działających sterowników producenta
    (że niby za stare) i uparcie podmieniał na swoje (powodujące twardy zwis
    przy starcie) w przypadku ręcznej zmiany.

    Pomogło dopiero "oszukanie" dat w plikach.

    Co to za "system" operacyjny, który uważa, że lepiej wie od
    administratora, co ten chce zrobić? Jak ja chcę użyć nawet niby
    starszych sterowników, to system nie powinien mi pyskować tylko bez
    gadania użyć tych, których mu każę użyć!

    Ale nie windows... Autorzy tego systemu chyba zakładają, że ich produkt
    jest używany przez idiotów i to ich system ma mieć ostatnie słowo, a nie
    admin...

  • 40. Data: 2011-01-06 14:32:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.01.2011 11:38, Andrzej Libiszewski pisze:

    > Właściwie prawda, tylko, że... dawno i nieprawda. _Współczesne_ systemy
    > (tj. Win7) akurat są w stanie pobrać z Windows Update sterownik
    > przygotowany przez producenta.

    O taaaak... Windows 7... Właśnie niedawno ratowałem znajomej laptopa z
    tym cudownym systemem, który raczył totalnie zapętlić się po
    aktualizacji. Zapętlił się właśnie w trakcie tej aktualizacji.

    Kocham też jego radosny komunikat, kiedy ktoś odepnie kabelek od
    CUPSowej drukarki sieciowej... "Brak pamięci". Dopiero jak spróbowałem
    wydrukować od siebie (linux) i dostałem komunikat o braku komunikacji z
    drukarką poszedłem sprawdzić kabelek i okazało się, że ktoś do odpiął.