  • Data: 2013-09-25 00:57:16
    Temat: Re: odzysk ciepła spalin
    Od: "Arbiter" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:l1snd1$rbe$1@node2.news.atman.pl...

    > Ja nie wiem, ile dokładnie ciepła ucieka w spalinach, ale jeśli chodzi o
    > odzysk ciepła (rozumiem że przy użyciu wymiennika w kształcie
    > intercoolera), to są następujące przeszkody:

    myslalem o 2 opcjach - albo IC podłączony przed tłumikiem na wydechu, albo
    zrobienie dedykowanego tłumika z podwójnymi sciankami w którym płaszcz
    ogrzewałby powietrze nie mieszajac ze spalinami. rozwazalem tez rozciecie
    tłumika i schowanie tam weżownicy. Wada jest taka ze moze sie długo
    nagrzewać ciecz a potem moze ja wygotowac.

    > 1. Jeśli mieszanka będzie za bogata, wymiennik zacznie zarastać sadzą, aż
    > się kompletnie zatka.

    przy Icku mogłoby tak byc, ale w sumie silnika na wtrysku wiec syf nie leci
    w wydech. Widze problem w tym zeby odpowiednie rurociagi zrobic z wydechu i
    zeby nie spaliło icka

    > 2. Zimą w wymienniku może zamarzać woda zawarta w spalinach. Rezultat taki
    > sam - zatkanie wymiennika, choć może łatwiejsze do usunięcia niż sadza.

    to na pewno bo juz przerobilem to tu
    http://arbiter.pl/zdjecie/18595
    http://arbiter.pl/zdjecie/18596

    efekt był taki ze zaraz się robił syfon.