eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyodzysk ciepła spalin › Re: odzysk ciepła spalin
  • X-Received: by 10.182.237.13 with SMTP id uy13mr511717obc.4.1380180155760; Thu, 26
    Sep 2013 00:22:35 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.182.237.13 with SMTP id uy13mr511717obc.4.1380180155760; Thu, 26
    Sep 2013 00:22:35 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!d5no1985594qap.0!news-out.go
    ogle.com!9ni273qaf.0!nntp.google.com!d5no1985583qap.0!postnews.google.com!glegr
    oupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 26 Sep 2013 00:22:34 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <5241c915$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=193.109.244.22;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 193.109.244.22
    References: <5241c915$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <a...@g...com>
    Subject: Re: odzysk ciepła spalin
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Thu, 26 Sep 2013 07:22:35 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2505647
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 24 września 2013 19:17:12 UTC+2 użytkownik Arbiter napisał:
    > Chce odzyska ciepło spalin silnika benzynowego wolnossacego na potrzeby
    >
    > ogrzewania.
    >
    > Obecnie wykorzystuję juz do ogrzewania ciepło z wodnego układu chłodzenia
    >
    > (cieplo z chłodnicy).
    >
    >
    >
    > Czy ktos wie nawet orientacyjnie, ile % wydzielonego przy spalaniu ciepła
    >
    > idzie do układu chłodzenia , a ile % wypada spalinami?
    >
    >
    >
    > Pytam bo mam ogrzewanie z chłodnicy i ilośc ciepła nie w pełni spełnia moje
    >
    > potrzeby. Jeśli do spalin trafia tyle samo ciepła co do chłodnicy to warto
    >
    > pokusić się o odzyskanie. A jeśli jest to np 3x mniej to nawet nie będe
    >
    > walczył.

    Kombinujesz dobrze.
    Przeczytalem caly watek i dodam tylko dwie sugestie:
    Jak wychłodzisz spaliny w wydechu to jest szansa że zacznie ci on korodowac z powodu
    siarki.
    To IMHO gorszy problem niz pozostałe w tym obszarze.

    Sprobuj po prostu zbudować odpowiedni kolektor dookoła wydechu tak abyś mógł
    przedmuchiwac powietrze przez początkowy odcinek tegoż. Bez wody, bez wiekszych
    kombinacji.
    Zrob tylko tak aby była mozliwość regulowania bo problem jest taki że jak sie
    zagrzejesz za bardzo to sie spocisz, potem cie zawieje i sie schorujesz.

    I uwaga oboczna:
    Może lepiej jest zrobić po prostu odpowiedni kubraczek. Np. Jakiś sztormiak plus
    ciepłe ubranie pod spód.
    To ochroni od wiatru a zagrzejesz się sam od środka.
    Zamiast sztormiaka można poszukać kombinezonów ogrodniczych. W Holandii popularne są
    takie gumowane, zazwyczaj ciemnozielone, mają gumkę przy rękawach i nogawkach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: