  • 71. Data: 2013-01-27 00:01:00
    Temat: Re: ogrzewanie mieszkania IR
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Mówisz, że PiS by dał na energię za półdarmo?

    Ojciec Tadeusz już by pewnie wszystkich nas ogrzał geotermią. Ale chyba
    nie za darmo, bo na to miał sypnąć budżet :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 72. Data: 2013-01-27 08:51:23
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message

    > Ilu użytkowników Usenet trzeba do wkręcenia żarówki? I dlaczego tak
    > wielu? :(

    Albowiem ktoś im onegdaj wytłumaczył to i owo w niewłaściwy sposób.

  • 73. Data: 2013-01-27 09:47:53
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jako urządzenie które jest zasilane mocą 3 kW a ma moc grzejną 9 kW to
    > można powiedzieć, że sprawność jest 300%. Tak samo jak można przyjąć że
    > kocioł kondensacyjny ma sprawność 107%.

    Panowie! Mylicie pojęć "sprawność", "sprawność kotła" i "efektywność cieplna
    pompy ciepła" tzw. "COP".
    To są różne pojęcia i dotyczą czego innego.
    Sprawność to pojęcie dotyczące przetwarzania jednego śródła energii i ta
    nigdy nie może być większa jak 100%. Oczywiście jeżeli mówimy o sprawności
    bezwzględnej.
    COP natomiast dotyczy transportu ciepła i wyrażona jest współczynnikiem np.
    1:2 1:3 1: 2,45 itd.
    Współczynnik ten określa ile ciepła (energii lub mocy) jesteśmy w stanie
    przetransportować z ośrodka A do ośrodka B zużywając do tego jedną jednostkę
    np. 1kW
    W przypadku COP 1:2,45 lub po prostu 2,45 dostarczając 1kW mocy
    przetransportujemy 2,45kW ciepła.

    Ponadto powoływanie się na współczynniki sprawności kotłów kondensacyjnych
    (sprawność kotła) także jest bezsensowne, ponieważ sprawność kotłów gazowych
    jest wartością względną, która odniesiona jest do wartości opałowej paliwa,
    a nie jesgo kaloryczności.
    Wartość opałowa paliwa to jest wartość energii możliwej do uzyskania z opału
    po odliczeniu strat ciepła, niemożliwych do odzyskania - tu chodzi o ciepło
    tracone wraz ze spalinami. Kiedyś, kiedy jeszcze nie znano kotłów
    kondensacyjnych uważano, że odzyskanie ciepła z pary wodnej zawartej w
    spalinach jest niemożliwe, dlatego przyjęto pewną wartość graniczną i
    uznano, że jest to 100%. Kiedy udało się zbudować kocioł, który jest w
    stanie odzyskać ciepło z pary wodnej zawartej w spalinach to się okazało, że
    ich umowna sprawność względna przekracza 100%.
    Należy cały czas pamiętać, że jest to sprawność umowna odniesiona do
    wartości opałowej paliwa, a nie do jego kaloryczności.

    Wartość kaloryczna to jest ilość energii całkowitej, możliwej do uzyskania
    podczas spalenia paliwa.
    Wartość kaloryczna i watrtość opałowa to są całkiem różne wartości.
    Kaloryczność - jest to wartość całkowita energii spalania
    Wartość opałowa - jest to wartość energii spalania możliwej do uzyskania bez
    kondensowania pary wodnej zawartej w spalinach.

  • 74. Data: 2013-01-27 09:51:02
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "Desoft" <N...@i...pl> wrote in message

    > Użytkownik "jan kowalski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

    > Oj. Lodowka grzeje bo ma chlodnice wewnatrz pomieszczenia, teraz
    > wystaw chlodnice na zewnatrz i zmierz temperature pomieszczenia,
    > jestes pewien ze dalej bedzie rosla?
    >
    > Uważasz że lodówka przestanie grzać, jak ją wystawisz na zewnątrz???
    > Entropia rośnie.
    > Gdyby pompa ciepła miała sprawność 101% (lub większą), to mielibyśmy perpetuum
    > mobile i to od razu drugiego rodzaju.

    Jeśli układ odniesienia ograniczymy do przestrzeni ogrzewanej, można powiedzieć,
    że sprawność wynosi > 100% bez naruszania praw fizyki.
    Wielu z rozmówców ograniczyło układ odniesienia w sposób dorozumiany, przez
    funkcję jaką spełnia pompa ciepła.
    Chodzi wszak by było ciepło w dupę i z punktu widzenia tego ważnego organu
    sprawność pompy jest większa od 100%.

  • 75. Data: 2013-01-27 10:33:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PcmOl,

    Sunday, January 27, 2013, 9:51:02 AM, you wrote:

> [...]
    > funkcję jaką spełnia pompa ciepła.
    > Chodzi wszak by było ciepło w dupę i z punktu widzenia tego ważnego organu

    Specjalnie nie użyłem słowa "sprawność", żeby uniknąć tego smutnego
    pieprzenia o rzeczach, o których wszyscy tu wiemy :(

    Po raz kolejny - czy to naprawdę nie jest wstyd, że aż tylu
    uzytkowników Usenetu trzeba do wkręcenia jednej, pieprzonej żarówki?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 76. Data: 2013-01-27 13:21:58
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > przewodu dzwonkowego czy telefonicznego. Koszt takiego czujnika,
    > sprzedawanego przez producenta kotła to ok. 100zł, ale można go także
    > wykonać samemu za mniej jak 5zł. Wystarczy tylko kupić odpowiedni termistor
    > i tubkę kleju 2-składnikowego w celu zabezpieczenia czujnika przed wpływem
    > czynników atmosferycznych.

    A tak przy okazji, wiesz może jaki typ i wartość ma takowy do Saunier
    Duval ThemaClassic C 24 E1?
    Przem

  • 77. Data: 2013-01-27 13:23:35
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-01-27 09:47, uzytkownik pisze:

    > Należy cały czas pamiętać, że jest to sprawność umowna odniesiona do
    > wartości opałowej paliwa, a nie do jego kaloryczności.

    Czyli sprawność może być wartością umowną :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 78. Data: 2013-01-27 15:02:10
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-01-26 22:27, uzytkownik pisze:

> [...]
    > żadnych zaworów proporcjonalnych czy przepływomierzy. Gdzieś coś usłyszałeś
    > na temat automatyki przemysłowej i na tej podstawie sobie próbujesz dorobić
    > ideologię do instalacji centralnego ogrzewania. Niestety muszę Cię
    > rozczarować, ale takie instalacje nie muszą posiadać aż tak skomplikowanych
    > układów regulacji. W zupełności wystarcza regulacja dwustawna
    > załączająca/wyłączająca kocioł. Realizuje się to poprzez bezpośrednie
    > podłączenie styków sterownika/termostatu pokojowego wprost do kotła
    > gazowego. Taki układ regulacji zapewnia stabilizację z dokładnością do pół

    To jeszcze spróbuj zrobić regulację *termostatem pokojowym* w 2
    strefach: rozległe mieszkanie z różnymi temperaturami w pokojach i
    powiedzmy warsztat piętro niżej.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 79. Data: 2013-01-27 16:46:10
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Czyli sprawność może być wartością umowną :)

    Właśnie chodzi o to żeby nie była. Jeżeli zaczniesz umownie traktować
    podstawowe jednostki układu SI to otrzymasz np. takie kwiatki jak chińskie
    waty.
    Zadzwoniłem ostatnio do firmy kojarzącej się z szajsem, aby dowiedzieć się
    jakie parametry ma pewne urządzenie (chciałem sobie to kupić). I okazało się
    że nie mogą mi podać ile to ma watów RMS, ma mi wystarczyć że to jest smart,
    ma kontrast dynamiczny 1:1000000000, a jak nacisnę guzik trendy to będę
    haapy.

    --
    Desoft

  • 80. Data: 2013-01-27 17:08:08
    Od: "Kamtzu" <...@t...pl>

    l...

    > 250W. 215-220V -- tak jest na gwincie napisane. Mam cały czas i nawet
    > zdarza się, że używam. Do ludzi, nie do piskląt.

    U nas sie na to "kwoka" mowi ;)
    Niedawno w jednym z hoteli (zdaje sie ze w Niemczech) widzialem taka "kwoke"
    zamontowana w podwieszanym suficie w lazience, tak jak zwykle oczka
    halogenowe. Na wlaczniku bylo napisane ze to suszarka do wlosow ;)