  • 1. Data: 2012-02-04 09:44:32
    Temat: olej na śniegu
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    witam

    dzisiaj zauważyłem trzecią od czasów nadejścia arktycznych mrozów, plamę
    oleju na śniegu. Pomór jakiś? Plama wielkości talerza, no i stróżka parę
    metrów. skąd to się bierze? Tzn ja wiem ze z miski olejowej, ale auto
    odjechało, no i ta częstotliwość owych plam, chyba związana z mrozami...
    Macie jakieś pomysły, jak i dlaczego silnik wywala pół litra oleju?

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-02-04 09:44:58
    Temat: Re: olej na śniegu
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-02-04 09:44, ToMasz pisze:
> [...]
    > odjechało, no i ta częstotliwość owych plam, chyba związana z mrozami...
    > Macie jakieś pomysły, jak i dlaczego silnik wywala pół litra oleju?

    Tak - zamarźnięta odma ;)

    Pozdrawiam !

  • 3. Data: 2012-02-04 12:00:57
    Od: to <t...@i...pl>

    begin ToMasz

    > dzisiaj zauważyłem trzecią od czasów nadejścia arktycznych mrozów, plamę
    > oleju na śniegu. Pomór jakiś? Plama wielkości talerza, no i stróżka parę
    > metrów. skąd to się bierze?

    Z wycieku, bo skąd?

    > Tzn ja wiem ze z miski olejowej, ale auto
    > odjechało, no i ta częstotliwość owych plam, chyba związana z mrozami...

    A dlaczego ma nie odjechać z powodu wycieku, o ile oleju zostało tyle co
    trzeba?

  • 4. Data: 2012-02-04 12:24:57
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 04.02.2012 09:44, Cezary Daniluk pisze:

    > Tak - zamarźnięta odma ;)
    jest przyczyną? JAk więc dalej rozgrywa się akcja w ww przypadku?
    ToMasz

  • 5. Data: 2012-02-04 12:32:01
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 04.02.2012 12:00, to pisze:
    > begin ToMasz

    > Z wycieku, bo skąd?

    > A dlaczego ma nie odjechać z powodu wycieku, o ile oleju zostało tyle co
    > trzeba?
    Żartujesz sobie? JAk ma za dużo oleju to wypluje nadmiar? Nagle na
    odcinku 2km dreptanych codziennie w ciągu 2 tygodni 3 plamy zimnego
    starego oleju? Gdzieś się musi zbierać woda, zamarza i.... dalej nie
    wiem. JAk odma zamarznie, auto jest trup, to spaliny idą do miski
    olejowej. jak się podniesie ciśnienie to... wywala bagnet z porcją oleju?!
    ToMasz

  • 6. Data: 2012-02-04 12:48:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 04 Feb 2012 12:32:01 +0100, ToMasz napisał(a):
    > Żartujesz sobie? JAk ma za dużo oleju to wypluje nadmiar? Nagle na
    > odcinku 2km dreptanych codziennie w ciągu 2 tygodni 3 plamy zimnego
    > starego oleju?

    A moze nie olej, tylko np plyn chlodniczy po dolewkach ?

    Ewentualnie plamy olej byly tam zawsze, tylko teraz sa widoczne znacznie
    dluzej ?

    J.

  • 7. Data: 2012-02-04 14:00:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-04 12:48, J.F. pisze:

    > A moze nie olej, tylko np plyn chlodniczy po dolewkach ?

    Olej, olej - trzeba by się postarać, by nie odróżnić :)

    > Ewentualnie plamy olej byly tam zawsze, tylko teraz sa widoczne znacznie
    > dluzej ?

    Podejrzewam to samo, co obserwuję od kilku dni pod firmą (duży
    biurowiec). Na dole po drodze jest oddział Pekao i tam gdzie się
    klienci zatrzymują, pojawiło się sporo plam z oleju - od małych,
    po całkiem duże ze stróżkami. Wszystko "pięknie" widoczne na
    kostce - nie na śniegu. Pomijam te małe, które się sporadycznie
    pojawiają cały rok od różnych "wycieków". Ciekawe jak to
    sprzątną na wiosnę...

  • 8. Data: 2012-02-04 17:45:06
    Od: Piotr Woszczynski <p...@o...pl>

    Dnia Sat, 04 Feb 2012 12:24:57 +0100, ToMasz napisał(a):

    > jest przyczyną? JAk więc dalej rozgrywa się akcja w ww przypadku?
    > ToMasz
    No w przypadku zamarznięcia odmy silnik wypluwa olej..
    Mnie się tak zdarzyło..

  • 9. Data: 2012-02-04 18:24:13
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sat, 04 Feb 2012 12:24:57 +0100, ToMasz wrote:

    > jest przyczyną? JAk więc dalej rozgrywa się akcja w ww przypadku?

    Zatyka się odma - dół silnika staje się szczelny i zaczyna wzrastać tam
    ciśnienie z powodu przedmuchów z cylindra.

    Ciśnienie rośnie tak długo aż coś się rozszczelni - np. wyskoczy bagnet,
    albo jakaś uszczelka (miski, albo pokrywy zaworów).
    Rozszczelnieniu towarzyszy też wywalenie dużej ilości oleju.

    Mi kiedyś dało radę zachlapać nawet przednią szybę :)

  • 10. Data: 2012-02-04 19:11:29
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]
    > Rozszczelnieniu towarzyszy też wywalenie dużej ilości oleju.
    >
    > Mi kiedyś dało radę zachlapać nawet przednią szybę :)

    A mi dwa razy w starym Uniaku 1.7D rozerwało na mrozie filtr oleju.
    Może właśnie dowiedziałem się jaka była tego przyczyna.