    From: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
    Subject: Re: opoznienia na switchu
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Date: 01 Nov 2018 07:48:22 GMT

    On Wed, 31 Oct 2018 21:02:57 +0000, Marcin Debowski wrote:

    > Aha, czyli switche to tylko poziomie ramki i nic tam w pakietach nie
    > grzebie.

    Zgadza się, przełącznik Ethernetowy to urządzenie ograniczające się - jak
    sama nazwa wskazuje - do warstwy drugiej, tj. obecnie z reguły sieci
    Ethernet. Pojęcie "pakietu" w ogóle nie istnieje w switchowej głowie.
    Abstrahuję tu od tzw. "switchy L3" które od kilkunastu lat można ujrzeć w
    kolorowych katalogach producentów, bo to nic innego jak małe routerki z
    dużą ilością portów, przebrane za switch.

    > A routery? Nie modyfikują licznika?

    Routery to i owszem, oczywiście. Od tego ten licznik właśnie jest, by
    pakiety IP nie zapętlały się zbyt długo w meandrach internetu. Tutaj
    maksymalna ilość skoków jest zależna od tego ile sobie zażyczy nadawca (w
    granicach do 255 skoków, bo TTL IP to ośmiobitowa wartość). No ale
    dyskusja była, zdaje się, o przełącznikach.

    Wracając do tematu TTL, to istnieją urządzenia routujące które nie
    zmieniają licznika. Urządzenia te czynią tak dlatego, że chcą być
    niewidzialne ("stealth"), bo często poza wymuszaniem swojego trasowania
    wykonują także szereg innych operacji filtrująco-analizujących (DPI, IDS,
    IPS...). Zdarzyło mi się widzieć jak wielo-gigabitowa sieć z takimi
    urządzeniami została zabita przez 1 (jeden) błędny pakiet - właśnie przez
    brak mechanizmu wykrywania pętli w postaci TTL.

    Mateusz