  • 31. Data: 2012-06-15 16:21:03
    Temat: Re: oryginał = zamiennik:-)
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Z czym konkretnie się nie zgadzasz?

    Podaj konkretne przyklady towarow, ktore sa gorszej jakosci i na jakiej
    podstawie to oceniasz.
    Pytam tak z ciekawosci.

    sz.

  • 32. Data: 2012-06-15 21:55:29
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-15 16:21, szufla pisze:

    > Podaj konkretne przyklady towarow, ktore sa gorszej jakosci i na jakiej
    > podstawie to oceniasz.
    > Pytam tak z ciekawosci.
    >
    > sz.

    Spożywkę po smaku i zapachu, chemię gospodarczą po zapachu
    i właściwościach czyszczących. Np ten sam płyn do naczyń
    kupiony w Austrii wystarcza na dłużej niż Kupiony w Tesco.

    Porównaj bieliznę markową tej samej firmy kupioną w Polsce
    albo w Niemczech. Kupiona w Polsce szybciej się rozpada.
    Chociaż u nas 90% markowych ciuchów to tureckie podróby.
    Nawet kupowane z Złotych Tarasach albo w Starym Browarze.

    i tak dalej.

  • 33. Data: 2012-06-16 11:03:53
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2012-06-15 16:21, szufla pisze:

    > Chociaż u nas 90% markowych ciuchów to tureckie podróby.
    > Nawet kupowane z Złotych Tarasach albo w Starym Browarze.

    Pzeciez te markowe wlasnie sa robione w Turcji, na caly swiat.

  • 34. Data: 2012-06-16 12:56:35
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > Podaj konkretne przyklady towarow, ktore sa gorszej jakosci i na jakiej
    > podstawie to oceniasz.
    > Pytam tak z ciekawosci.

    co prawda GW../ ale może akurat nie łżą ;-)
    http://wyborcza.biz/biznes/2029020,101562,9414118.ht
    ml

  • 35. Data: 2012-06-16 13:19:17
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-16 11:03, Ghost pisze:

    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Pzeciez te markowe wlasnie sa robione w Turcji, na caly swiat.

    Mam wśród w miarę bliskich znajomych ludzi, którzy są z branży
    ubraniowej. Jak zamawiasz w Chinach partie towaru, to możesz
    określić czy dana rzecz ma kosztować 5 USD czy 25 USD. Z wyglądu
    nie różnią się niczym. Jednak te za 5 USD po 3 praniach mają inny
    kolor, a po 10 praniu nadają się do wyrzucenia. Różnice są
    w materiale, dodatkach krawieckich, zamkach, napach. Nawet nici
    są inne do szycia. Fachowcy nazywają takie coś, że jest szyte
    "gorąca igłą". I tak kurtka zimowa Goldwin'a taka sama z wyglądu
    u nas kosztuje 2500 PLN a w Austrii 400 Euro. I kupiona tam
    wytrzymuje 3 sezony i nic się z nią nie dzieje. A kupiona u nas
    po 3 dniach noszenia zaczyna się pruć.

    Te szyte gorącą igłą są szyte przez stare babcie i to po ciemku
    aby było taniej z wykorzystaniem starych zużytych maszyn szwalniczych.
    I te idą do Polski, do Czech, na Ukrainę i inne mało wymagające
    rynki. IMO tak jest z większością rzeczy, które u nas są sprzedawane.

    Poza tym zastanówmy się: gdybyśmy mieli fabrykę i coś by nam nie wyszło,
    i mielibyśmy do wyboru albo to zutylizować albo wysłać na Ukrainę.
    To co byśmy zrobili? Jeśli można by wyprodukować coś taniej w gorszej
    jakości a Ukraińcy i tak to kupią bo nie ma tam silnych organizacji
    konsumenckich to co byśmy zrobili? Biznes jest biznes i tyle.

  • 36. Data: 2012-06-16 15:20:42
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Mam wśród w miarę bliskich znajomych ludzi, którzy są z branży
    > ubraniowej. Jak zamawiasz w Chinach

    I po tym poznajemy ze ktos pieprzy bez sensu

    1. ciagle co innego, byla Turcja (kraj produkcji markowej odziezy), nagle z
    dupy wyskakuja Chiny, co maja Chiny do tematu czy w Turcji jest markowa
    produkcja?
    2. "w miare bliscy znajomi" znajacy temat - co oznacza po prostu plotki
    zaslyszane na imieninach cioci Krysi

    Nie chce mi sie reszty komentowac.

    PMS trzyma poziom, od zawsze standardowo, pelen idiotycznych opowiesci

  • 37. Data: 2012-06-16 15:22:55
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "nazgul" <x...@w...pl> napisał w wiadomości

    > co prawda GW../ ale może akurat nie łżą ;-)
    > http://wyborcza.biz/biznes/2029020,101562,9414118.ht
    ml

    To wiadomo od zawsze, a pierwsze badania potwierdzajace przeprowadzily wiele
    lat temu...
    ...niemieckie organizacje konsumenckie.

    Co nie oznacza, za na zasadzie indukcji mozna tezy rozszerzyc na wszystko
    inne.

  • 38. Data: 2012-06-16 15:25:29
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-06-16 15:22, Ghost pisze:

> [...]
    > wiele lat temu...
    > ...niemieckie organizacje konsumenckie.
    >
    > Co nie oznacza, za na zasadzie indukcji mozna tezy rozszerzyc na

    chciałeś przykład to masz.
    raczej nieroztropnie byłoby sadzić, że coś co przynosi kasę robi się w
    jednej branży, a w drugiej nie.

  • 39. Data: 2012-06-16 15:37:42
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-06-16 15:20, Ghost pisze:

    > Użytkownik "megrims" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > I po tym poznajemy ze ktos pieprzy bez sensu

    Czyli konkretnie po czym?

    > 1. ciagle co innego, byla Turcja (kraj produkcji markowej odziezy),
    > nagle z dupy wyskakuja Chiny, co maja Chiny do tematu czy w Turcji jest
    > markowa produkcja?
    Turcja nie jest w UE i może robić podróby ile chce. A to, że
    obecnie bardzo dużo rzeczy jest robionych w Chinach to raczej
    nie jest kwestionowane. Czytaj ze zrozumieniem.

    > 2. "w miare bliscy znajomi" znajacy temat - co oznacza po prostu plotki
    > zaslyszane na imieninach cioci Krysi
    Zły dzień masz dzisiaj? Nie wyspałeś się? Kac męczy?

  • 40. Data: 2012-06-16 16:16:48
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Czyli konkretnie po czym?

    > Turcja nie jest w UE i może robić podróby ile chce.

    Buahahahah.

    EOT