    Subject: Re: [ot] jaki stacjon. aparat telefoniczny?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: JaNus <bez@adresu>
    Date: Thu, 1 Nov 2018 20:40:23 +0100

    W dniu 2018-11-01 o 08:45, Marek pisze:
    > Mnie rozczarowały gigasety. Mialem wbiurze 6szt 3 różne modele.

    Mam 2 różne ich typy, A220 beznadziejny, nie zapamiętuje kto dzwonił, no
    rozpacz!
    Natomiast C-300 ma wszystko co trzeba, to co wymieniłeś, + jeszcze
    możliwość wysyłania i przyjmowania... SMS-ów! Acz coś w moim egzemplarzu
    jest zkaszanione z softem (chyba), bo o ile wysyłać onegdaj się dało, to
    przyjmowanie nie chciało za-działać, choć kombinowałem z tym długo i
    namiętnie. Poza tym nie wiem, czy Twój dostawca połączeń obsługuje
    SMS-owanie? No cóż, wodotrysk, który niezbędny nie jest.
    C-300 ma też kolorowy wyświetlacz, acz kolorów jest niezbyt dużo, chyba
    ze 4. Niestety model raczej droższy, coś tak dwukrotnie od najtańszych,
    ale nie narzekam, działa już długo, żadnych kłopotów (poza tymi
    nieprzyjmowanymi SMS-ami).

    A poza tym naprawdę warto kupić tel. z automatyczną sekretarką, do mnie
    dzwonią różni sprzedawcy, i kto tam jeszcze -- nawet i 5 razy dziennie!
    Gdyby nie automat, to musiałbym zrezygnować ze "sznurkowego" numeru!
    Niestety sekretarka swoje kosztuje, acz nie jest to wydatek rujnujący, a
    na siebie zapracuje ewidentnie.

    Z najgorszych słuchawek z jakimi się zetknąłem to Maxcom, choć na ich
    sekretarkę nie mogę złego słowa powiedzieć. Niestety, sprzedają z co
    najmniej jedną słuchawką, a ta padnie góra po 2 latach (mi padły 3,
    czyli to nie przypadek).

    Wbrew temu co napisał Jakub Rakus to chyba już nie ma w sprzedaży
    słuchawek *bez* funkcji CLIP (ang. Calling Line Identification
    Presentation) -- patrz Wikipedia, ale, co mnie zdziwiło, wspomniany A220
    nie zapamiętuje kto dzwonił, co jest naprawdę wielce upierdliwe. Pytaj o
    to sprzedawcy!

    Słuchawka powinna być zgodna z dwoma standardami: DECT, i...
    zapomniałem, jeszcze jednym. Umożliwia to logowanie aparatów różnych
    wytwórców do jednej bazy. Bo może po pewnym czasie dojrzejesz do kupna
    kolejnej słuchawki? Ma to swoje zalety, m.in. takie, że gdy są one
    podpięte do jednej bazy, to mogą działać jako system interkomów. Gdy
    ktoś ma sporą chałupę, to jest to przydatne.