  • Data: 2019-04-05 00:10:20
    Temat: Re: pecet na poddaszu vs temperatura
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przy czym wyższych oznacza > 50 deg C. Zimno dużo groźniejsze.
    > https://upload.wikimedia.org/wikibooks/en/3/38/Avera
    ge_temperatures_versus_failures_rates_for_HDDs.jpg

    Skąd wziąłeś tę wiedzę?
    Nawet do odczytów laboratoryjnych mrozi się dyski. Dopóki łożyska mają
    smarowanie, to im zimniej tym lepiej - tak czytałem i takie informacje
    otrzymywałem na różnych spotkaniach technicznych w ciągu ostatnich 30 lat.

    Tak głośno myślę:
    Dyski MFM miały otwartą obudowę z filcowym filtrem powietrza. Dyski RLL
    już raczej bywały zaklejone.
    Kilka lat temu pojawiły się dyski wypełnianie lekkim gazem (helem?).
    Od strony konstrukcyjnej - pierwsze dyski miały ramię prowadzone po
    listwie, wymagały przed wyłączeniem polecenia PARK. Późniejsze już miały
    ramię pływające, chodzące na poduszce powietrznej. Nadal nie widzę
    korelacji ze zbyt niską temperaturą.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam