  • 11. Data: 2013-09-30 12:32:45
    Temat: Re: pendrive z sieciówką
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-09-30 06:48, Anonim pisze:

    > Trudno Cię zadowolić hihih ale próbuje dalej hihihi.
    > Jeśli uważasz że napięcie będzie brał z maszyny przez USB w takim razie
    > spreparuj kabel USB. Przetnij żyłę zasilającą. Może to coś pomoże?

    To też tak nie będzie działać (standard USB to odłączenie najpierw szyny
    danych D+ i D- a dopiero potem VCC+ i GND) - ja będę kombinował inaczej
    - właśnie za pomocą transoptorów, tak jak to standard USB przewiduje
    odłączenie najpierw D+ i D- a po 0,1s VCC+ i GND. Dłubania trochę
    będzie, ale może do tego czasu znajdę rozwiązanie, które mnie zadowoli.

  • 12. Data: 2013-10-01 20:04:57
    Od: saper/nolin11 <n...@g...com>

    BQB wrote:

> [...]
    > odłączenie najpierw D+ i D- a po 0,1s VCC+ i GND. Dłubania trochę
    > będzie, ale może do tego czasu znajdę rozwiązanie, które mnie zadowoli.

    W sumie to standard standardem,a czy odłączanie zasilania mogło by
    działać to zależy od kontrolera portu, czasami komputer(koncentrator)
    wykryje bez problemu (na hubach na NECu),a czasami nie (tanie huby na
    GLach) - wtedy trzeba odłączyć całkowicie....
    Ale mam inny pomysł :) , może przekaźnik 4 parowy ze stykami
    przełącznymi, styki NC podłączasz do usb maszyny, a styki NO do np.
    jakiegoś RaspberryPi albo coś w tą stronę (nawet PC) ,a do styków
    wspólnych pendrive i przekaźnikiem tylko przełączasz do czego masz
    podłączonego pena, ja bym użył jakiegoś RPi i zrobił na nim
    automontowany dysk sieciowy, można by nawet pokusić się o sterowanie
    przekaźnikiem z RPi.

    --
    Saper/nolin11
    n...@g...com

  • 13. Data: 2013-10-01 21:10:41
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    > Nie da rady. Niestety USB blokuje dostęp do urządzenia na wyłączność
    > dla siebie. Z tego powodu dyski zewnętrzne z USB i Ethernetem w jednym
    > czasie pozwalają na dostęp tylko w jeden sposób.
    >
    > Zdrówko

    Na routerach z openWRT takie cos działa. Sa modemy 3G które mają slot na
    kartę SD i wtedy jednoczesnie działa jako pendrive i modem. Dane mozna
    wrzucac na tego pena/modem przez ethernet (routera) czy wifi.

    --
    @foe_pl

  • 14. Data: 2013-10-01 22:04:05
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-10-01 20:04, saper/nolin11 pisze:

> [...]
    > podłączonego pena, ja bym użył jakiegoś RPi i zrobił na nim
    > automontowany dysk sieciowy, można by nawet pokusić się o sterowanie

    Przekaźnik? Do takiego urządzenia i na takie małe napięcia i prądy? Bez
    sensu, do takich celów używa się transoptorów. Wpisz sobie w google
    słowo transoptor.

  • 15. Data: 2013-10-01 22:05:28
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-10-01 21:10, the_foe pisze:

    > Na routerach z openWRT takie cos działa. Sa modemy 3G które mają slot na
    > kartę SD i wtedy jednoczesnie działa jako pendrive i modem. Dane mozna
    > wrzucac na tego pena/modem przez ethernet (routera) czy wifi.

    Ale wtedy nie jest to widoczne jako mass storage.