  • 11. Data: 2011-05-04 21:03:30
    Temat: Re: podatek od darowizny samochodu
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:4dc19dd2$0$2443$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > zapłaci 1 233 zł 40 gr + 16% od kwoty powyżej tych 10 kawałków z hakiem.
    > Jeżeli wartość większa od 20 256 zł,to 2877 z groszem + 20% od nadwyżki.
    > Do tego umowa notarialna, więc koszty notarialne (choć w wypadku samochodu
    > może nie jest wymagana)
    > - korzystanie z użyczonego auta - zwyżka OC dla Ciebie (wiem wiem, nie na
    > temat)
    >
    > Przy wartości poniżej 5 kafli darowizna będzie najsensowniejsza, powyżej -
    > musisz dokładnie obliczyć, ale im samochód droższy, tym moja propozycja

    A gdyby ożenił się z dziewczyną? To wtedy nie byłoby podatku od darowizny;-)

  • 12. Data: 2011-05-04 21:04:55
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Jeżeli tak, to nie masz się co zastanawiać, spisz umowę i zapłać te 2%
    > (wyjdzie zatem ok. 100 zeta). Nie wiem jakie masz zniżki i ile straciłbyś
    > z okazji OC, ale za stówkę nie chciałoby mi się "przekomarzać" z US o
    > darowiznę.

    dokładnie tak.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 13. Data: 2011-05-04 21:22:18
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A gdyby ożenił się z dziewczyną? To wtedy nie byłoby podatku od
    > darowizny;-)

    to ja już może zapłace jej też składke OC ;-)

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 14. Data: 2011-05-04 21:25:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 May 2011 21:22:18 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

    >to ja już może zapłace jej też składke OC ;-)

    Tak jest - jedziecie razem, jest wypadek z jej winy - i jako
    niebliskiemu pasazerowi nalezy ci sie odszkodowanie.
    A jako mezowi nic :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-05-04 21:36:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 May 2011 20:38:32 +0200, Kuba (aka cita) wrote:
> [...]
    atki_w_praktyce_4420.php

    >heheh ma kwity, ma ;)
    >ps. ale znow bez przesady, mówimy o aucie za jedną wypłate brutto.

    Ale musi te wyplate miec. A tu pita niedawno pisala - uzbiera sie 6000
    netto ? Urzad wezwie, spyta skad pieniadze wziela, powie ze w Anglii
    zarobila, urzad spyta ile tam siedziala, i czemu nie ma w PIT
    wymienionego - klamac to trzeba umiec :-)

    >ps2. ale jakby nie patrzeć chyba sprzedaż i tak będzie lepsza, mimo, ze wg
    >tabelki w zasadzie z darowizny bylaby zwolniona (skoro auto warte powiedzmy
    >6000PLN, a darować można jakiś procent - powiedzmy 50% to nie przekraczamy
    >kwoty wolnej od podatku)

    Owszem, ale do sprawdzenia czy deklaracji zlozyc nie trzeba.

    No i nawet przy calosci - 12% od 1100 nadwyzki to podobnie jak 2% od
    6000. No i uwazaj na wartosc - urzad wiecej zarobi jak zawyzy wartosc
    darowizny niz sprzedazy :-)

    J.

  • 16. Data: 2011-05-04 21:39:12
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > zarobila, urzad spyta ile tam siedziala, i czemu nie ma w PIT
    > wymienionego - klamac to trzeba umiec :-)

    matko, jakie teorie spiskowe tu wyrażasz :D

    Ona nie kupuje Majbacha, tylko starą Meganke.
    ps. więcej nie napisze, bo jeszcze Cavailino przeczyta i napytam se biedy
    ;-)

> [...]
    >
    > No i nawet przy calosci - 12% od 1100 nadwyzki to podobnie jak 2% od
    > 6000. No i uwazaj na wartosc - urzad wiecej zarobi jak zawyzy wartosc

    spoko, ja płaciłem za tą samą Meganke od 4700..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 17. Data: 2011-05-04 21:39:47
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Tak jest - jedziecie razem, jest wypadek z jej winy - i jako
    > niebliskiemu pasazerowi nalezy ci sie odszkodowanie.
    > A jako mezowi nic :-)

    No patrz, to NW też kupie, a co!

    :D

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 18. Data: 2011-05-04 21:40:40
    Od: Kazimierz Uromski <l...@d...kropka.kom>

    On 04.05.2011 20:08, Kuba (aka cita) wrote:
    > Ktoś sie orientuje jak to jest z podatkiem od darowizny częsci lub
    > całości samochodu dla osoby trzeciej (niespokrewnionej). Nie wiem co mi
    > sie bardziej opłaca - sprzedać auto dziewczynie, czy dać jej darowizne
    > (całą lub częściową).

    Jeśli chodzi głównie o OC - może "sprzedaj" jej po prostu 10% samochodu
    za 600zł - w dowodzie będzie takim samym współwłaścicielem jak przy 50%,
    a w US sprzedaż <1k jest zwolniona z podatku.

  • 19. Data: 2011-05-04 21:44:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 May 2011 21:39:47 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

    >No patrz, to NW też kupie, a co!

    Ale OC wyplaca teraz cos do miliona euro, a NNW 10-20 tys zl.

    J.

  • 20. Data: 2011-05-04 21:50:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 4 May 2011 21:39:12 +0200, Kuba (aka cita) wrote:

    >matko, jakie teorie spiskowe tu wyrażasz :D
    >Ona nie kupuje Majbacha, tylko starą Meganke.

    Latwiej urzednikowi scignac jedna panienke bez dochodow, niz
    biznesmena ktory nie jadl, nie pil, ale na maybacha zaoszczedzil :-)

    Wszystko zalezy od dochodow - jak ma pokrycie na tych 6000 to
    swietnie, jak nie ma to gorzej. Ale mogla jej rodzina dac - bez
    podatku :-)

    >ps. więcej nie napisze, bo jeszcze Cavailino przeczyta i napytam se biedy
    >;-)

    A bukiecik cewek do podarunku dolaczasz ?

    J.