  • 51. Data: 2020-11-25 15:39:39
    Temat: Re: polski kierowca
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 25-11-2020 o 15:34, J.F. pisze:

    > A potem pomstujesz na tiry, co sie wyprzedzaja, choc ten drugi tylko
    > 3km/h wolniej jedzie :-P

    Ale ja nie chcę jechać o 3 km szybciej niż melepeta z okolicznej wsi,
    tylko o 30 km/h szybciej....
    Więc wyprzedzanie ma głęboki sens.

    Ale przeważnie jadę trochę dalej, za to ekspresówką i nie mam tego typu
    dylematów.

  • 52. Data: 2020-11-25 17:37:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Ale ja nie chcę jechać o 3 km szybciej niż melepeta z okolicznej wsi,
    >tylko o 30 km/h szybciej....

    A potem ten melepeta cos dziwnego robi, np zwalnia pod gorke, albo
    zwalnia za kolejnym melepetą, ktory jedzie tylko 2km/h wolniej, ale to
    juz razem 5km/h :-)

    >Więc wyprzedzanie ma głęboki sens.

    Tirman tez tak mysli, wiec wyprzedza :-)

    >Ale przeważnie jadę trochę dalej, za to ekspresówką i nie mam tego
    >typu dylematów.

    Tirman jedzie jeszcze dalej, i te 3 km/h do dla niego sporo :-)

    J.

  • 53. Data: 2020-11-25 17:43:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.11.2020 o 13:50, J.F. pisze:

    > 5km linii takie drogie ?
    5 km dałem, jako przykład, który oglądam codziennie, a nie jeżdżę tą
    drogą dalej, żeby powiedzieć, co się tam zmieniło.
    > A podwojna ciagla drozsza od przerywanej  ?
    Nie, no podwójna ciągła tańsza! Mniej farby idzie i nie trzeba przerywać.
    Jacek

  • 54. Data: 2020-11-25 21:10:36
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Jest taki Pudelek "technologiczny" spidersweb
    > (https://spidersweb.pl/ukraina/), ktory odpalil wersje dla Ukraincow w
    > PL i tam wlasnie pisza blogerzy w cyrylicy.

    Ostatnie materiały z lipca ubiegłego roku. Może faktycznie przenieśli
    się gdzie indziej.

  • 55. Data: 2020-11-25 21:12:51
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Ja nie jestem w stanie jechać z taką prędkością. Już przy 140 jest taki
    > hałas że jest to dla mnie przeraźliwie męczące, przy 180 dochodzi jeszcze
    > konieczność większego skupienia się na tym co się dzieje, a to kolejny
    > męczący element. Ja po autostradzie jeżdżę 110-120, tylko przy wyprzedzaniu
    > doejżdżam chwilowo do 160.

    Kwestia wózka. Duży, ciężki i dobrze trzymający się drogi, a przy tym
    cichy i już się chce zasuwać szybciej.
    Poza tym jest dylemat, skoro nie męczy bardzo szybka jazda (jak są
    warunki oczywiście, czyli dobra droga i w miarę pusto) to chyba tak
    lepiej, niż powoli z namaszczeniem, ale powiedzmy 1h dłużej. W tym
    drugim przypadku będę przecież bardziej zmęczony.

    Miłego.
    Irek.N.
    Ps. z cichszych ale większych miło wspominam Tuarega. Wystarczająco
    pozaokrąglany żeby szum powietrza nie przeszkadzał. Za to zawieszenie
    katastrofa.

  • 56. Data: 2020-11-26 09:03:13
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 25 Nov 2020 21:12:51 +0100, Irek.N.

    > Kwestia wózka. Duży, ciężki i dobrze trzymający się drogi,
    > a przy tym cichy i już się chce zasuwać szybciej.

    Ale żeby przy 160-180 było relatywnie cicho, to musi być segment E/F.

> [...]
    > lepiej, niż powoli z namaszczeniem, ale powiedzmy 1h dłużej. W tym
    > drugim przypadku będę przecież bardziej zmęczony.

    Nie wiem, od kiedy się przesiadłem na (PH)EV to czuję że mogę jechać dłużej
    bez większego zmęczenia. Jednak hałas od silnika, mimo że gdzieś tam niby
    jest zagłuszany przez powietrze, daje się jednak we znaki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2020-11-26 13:31:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >lepiej, niż powoli z namaszczeniem, ale powiedzmy 1h dłużej. W tym
    >drugim przypadku będę przecież bardziej zmęczony.

    Im wolniej tym bezpieczniej ... ale jak sie na koncu zasnie za
    kierownica, to sie robi bardzo niebezpiecznie :-)

    J.

  • 58. Data: 2020-11-27 19:09:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 26 Nov 2020 13:31:57 +0100, J.F.

    > Im wolniej tym bezpieczniej ... ale jak sie na koncu zasnie za
    > kierownica, to sie robi bardzo niebezpiecznie :-)

    Tylko dlaczego się zasypia za kierownicą? Od zmęczenia, a mnie najbardziej
    męczy hałas i praca mózgownicy na wyższych obrotach. Więc mimo że jedzie
    się dłużej, to jak dla mnie jest bezpieczniej.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 59. Data: 2020-11-27 19:23:03
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2020-11-25 o 10:20, T. pisze:
    > Ograniczeń nie stawiają idioci. Możesz nie wiedzieć, że np. za chwilę
    > zmieni się przyczepność asfaltu albo za wzniesieniem tworzą się korki i
    > jak nie zwolnisz to możesz mieć dzwon z ostatnim stojącym. A trudno
    > uszczegóławiać ograniczenia -

    Od tego są inne znaki. Ogólnie wkurzajace są nie tyle znaki ograniczenia
    prędkości, co powszechne u rządzących traktowanie społeczeństwa jak
    zbioru idiotów, którzy bez prikazu będą jak dzieci we mgle. Wszystkie
    kraje w Europie maja łatwiejszy dostęp do broni palnej, ale w Polsce,
    ojoj, ulice krwią spłyną i ogólnie strach się bać (jak byśmy nie mieli
    przykrych doświadczeń historycznych i niezbyt przychylnych sąsiadów).
    Każdy kierowca wie, jaka jest bezpieczna prędkość na trasie, którą
    jeździ codziennie od 20 lat. Powinna byc prędkość zalecana, dla tych, co
    pierwszy raz jadą, albo boją się własnego cienia. I tyle.
    Znaki najczęściej są ustawiane tak, by jak najwięcej można było zarobić
    na mandatach. Słynne swego czasu 30km/h na trasie Wybrzeże Gdańskie w DC
    przed tunelem, czy 60 przed Łomiankami.
    Do tego mój ulubiony znak ostrzegajacy przed ostrym zakrętem - W DC
    można się nei zorientować, że był zakręt, zignorowanie tego samego znaku
    np. w Bieszczadach, to juz może być zmiana gaci.
    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 60. Data: 2020-11-27 20:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pawel "O'Pajak" o...@g...pl ...

> [...]
    > ograniczenia prędkości, co powszechne u rządzących traktowanie
    > społeczeństwa jak zbioru idiotów, którzy bez prikazu będą jak

    Ale troche tak jest.
    Nawet zawodowi kierowcy dopóki nie zaczeto ich scigac, jezdzili ile
    wlezie i przeginali pałe na maksa.
    Moj znajomy tak zginał jak go ciezarówka sprasowała.

> [...]
    > strach się bać (jak byśmy nie mieli przykrych doświadczeń
    > historycznych i niezbyt przychylnych sąsiadów).

    Ktory kraj?
    W stanach maja łatwy dostep do broni.
    I ofiar z tym zwiazanych od groma.
    Nawet jakas wielka lobbystka w tym temacie sie zaliczyła rodzinna
    tragedie z tym zwiazaną.

> [...]
    > codziennie od 20 lat.
    > Powinna byc prędkość zalecana, dla tych, co
    > pierwszy raz jadą, albo boją się własnego cienia. I tyle.

    A jak taki co wie okaze sie ze nie wie i kogos zabije?

    > Znaki najczęściej są ustawiane tak, by jak najwięcej można było
    > zarobić na mandatach. Słynne swego czasu 30km/h na trasie Wybrzeże
    > Gdańskie w DC przed tunelem, czy 60 przed Łomiankami.

    To jest oczywiście przegiecie w druga strone.

    > Do tego mój ulubiony znak ostrzegajacy przed ostrym zakrętem - W
    > DC można się nei zorientować, że był zakręt, zignorowanie tego
    > samego znaku np. w Bieszczadach, to juz może być zmiana gaci.

    Kilka (nascie, set) sytuacji to jeszcze nie jest dowód ze wszystkie
    ograniczenia sa do dupy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton