  • 11. Data: 2016-04-25 13:48:56
    Temat: Re: pomiar prądu- niby proste, ale....
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello vernon,

    > Zamienić prąd na ciepło i mierzyć różnicę
    > temperatury między powiedzmy rezystorem
    > a resztą. RMS znaczy się. Na piechotę
    > albo dobrać gotowy układ, są takie.

    Pomiar RMS służy tylko i wyłącznie do pomiaru prądu na rezystancji. W
    innych przypadkach bywa mocno mylący.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2016-04-25 14:02:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Hello vernon, Monday, April 25, 2016, 1:33:29 PM, you wrote:

    >Pomiar RMS służy tylko i wyłącznie do pomiaru prądu na rezystancji. W
    >innych przypadkach bywa mocno mylący.

    Owszem, ale akurat tutaj trudno powiedziec po co to ma byc mierzone
    ... moze akurat RMS dobrze pasuje.
    No ale trzeba wiedziec po co ten pomiar, a nie zawsze RMS wyciagac :-)

    J.

  • 13. Data: 2016-04-25 14:29:19
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 25.04.2016 o 14:02, J.F. pisze:

    > Owszem, ale akurat tutaj trudno powiedziec po co to ma byc mierzone ...
    > moze akurat RMS dobrze pasuje.
    > No ale trzeba wiedziec po co ten pomiar, a nie zawsze RMS wyciagac :-)

    Zleceniodawcy twórcy wątku chcieli znać wartość średnią.
    A RMS to średnia kwadratowa, inaczej wartość skuteczna.
    A to trochę co innego, szczególnie dla mocno odkształconych przebiegów,
    takich jak w opisywanym przypadku.

  • 14. Data: 2016-04-25 14:57:25
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 23.04.2016 o 20:25, t-1 pisze:

    > Kondensator za miernikiem równolegle do zasilania płyty.
    > O b. dużej pojemności.

    Wzmacniacz operacyjny albo instrumentalny i kondensator o niezbyt dużej
    pojemności.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 15. Data: 2016-04-25 14:57:50
    Od: v...@g...com

    użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Pomiar RMS służy tylko i wyłącznie do pomiaru prądu na rezystancji. W
    > innych przypadkach bywa mocno mylący.

    Dokładność 3% myślę jest do uzyskania. Pewnie pytający
    użył skrótu pisząc "średnią".

    Jeszcze do głowy mi przychodzi obniżenie częstotliwości
    próbkowania dual slope, naczy ICL710x tak by cykl pomiaru trwał
    np. 10-20s, ale nie wiem co wyjdzie, gdybam.

  • 16. Data: 2016-04-25 15:15:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello JS,

> [...]
    > wartości szczytowej i przeliczeniem przez całkę z wykresu na
    > ocyloskopie? Chciałbym to mierzyć szybko i bez analizy komputerowej.

    Oscyloskop cyfrowy z możliwością zrzucenia danych (comma
    delimited), wrzucić serię do arkusza kalkulacyjnego, podsumować i
    podzielić. Banał.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2016-04-25 19:37:02
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    > Oscyloskop cyfrowy z możliwością zrzucenia danych (comma
    > delimited), wrzucić serię do arkusza kalkulacyjnego, podsumować i
    > podzielić. Banał.

    Banał, faktycznie. Rozszerzając pomysł to bez oscyloskopu można:
    bocznik, karta pomiarowa do PC, kawałek softu i mam piękny duży odczyt
    na ekranie, nawet z indykacją "dobry/zły". Zaraz i bazę danych można
    podłączyć, automatyczne zadawanie warunków testu itd. itp. Może tak
    właśnie trzeba podejść, skoro nie ma nic gotowego/taniego/dostępnego....
    Ale z drugiej strony to taki kombajn mija się z celem gdy partia płyt do
    testowania liczy kilkadziesiąt czy małe kilkaset sztuk.

    Chyba jednak spróbuję zestawienia: bocznik, wzmacniacz, "całkownik",
    woltomierz.

    Dzięki wszystkim za pomysły.

    Pozdrawiam
    JS