-
Data: 2014-12-13 11:26:11
Temat: Re: pomiar prądu w aucie
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100, dddddddd napisał(a):
> W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:
>>
>> A co w nim takiego prądożernego?
>
> moduły...
> a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci
> wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów
> - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia
>
>> Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie
>> napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają
>> prąd przez noc. Cudów nie ma :)
>>
>
> akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem
> ale antyradar pokazuje i 14,6V
>
>>> pełny stan
>>> spoczynku osiąga po ponad pół godzinie (pobiera wtedy naście mA), ale
>>> czuję że nie zawsze (bo mimo nowego akumulatora 100 czy 110Ah i tras
>>> min. 2x30 km autostradą praktycznie codziennie co jakiś czas słabo kręci
>>> i trzeba go doładować). Normalnym w tym aucie jest że do pół godziny
>>> moduły się usypiają (tuż po zamknięciu jest kilka amper, później
>>> stopniowo spada, po otwarciu auto ciągnie kilkanaście A, ale to też w
>>> jego przypadku normalne)
>>
>> Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W.
>
> jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z
> kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza
>
>> No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak
>> wsiądziesz.
>> Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez
>> kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej.
>
> różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że
> nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który
> raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na
> tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym
> zamontować coś na stałe
Rozrusznik na pewno ma osobny, bardzo gruby przewód + idący najczęściej
bezpośrednio od klemy akumulatora, do rozrusznika.
Więc amperomierz możesz podłączyć tak, żeby nie mierzył Ci obwodu
rozruchowego, a włączasz go w te pozostałe.
Tyle że w zależności od wyposażenia i tak samochód w czasie jazdy potrafi
ciągnąć ponad 100A - np. wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym
podczas parkowania.
Więc gdybyś chciał go mieć cały czas zamontowany, to potrzebujesz taki
który się nie spali przy maksymalnym poborze prądu, a do tego nadal będzie
pokazać prąd z dokładnością 10mA.
Ja jak szukałem to podczas jazdy mierzyłem tylko napięcie na zaciskach,
żeby upewnić się że nie mam spadków napięcia ładowania w czasie jazdy.
A dopiero po zaparkowaniu przełączałem przewody tak żeby mierzyć prąd, i
podłączałem go tak żeby nie przerwać obwodu.
>> A może jakiś problem z rozrusznikiem?
>> Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne
>> uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz
>> silnika.
>
> hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy
> rozruchu...
Ale nim rozbierzesz rozrusznik, to jednak wyeliminuj to że jakieś
urządzenie Ci rozładowuje akumulator.
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :)
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.14 11:58 AlexY
- 13.12.14 13:33 Jacek
- 13.12.14 13:57 re
- 13.12.14 15:04 RoMan Mandziejewicz
- 13.12.14 15:41 pawel
- 13.12.14 16:24 J.F.
- 13.12.14 17:24 re
- 13.12.14 19:00 AlexY
- 13.12.14 19:38 J.F.
- 13.12.14 22:47 AlexY
- 13.12.14 23:43 Tomasz Pyra
- 14.12.14 00:28 AlexY
- 14.12.14 10:18 BartekK
- 14.12.14 12:21 dddddddd
- 14.12.14 13:52 dddddddd
Najnowsze wątki z tej grupy
- Co dalej z Izerą...
- Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- czy zabioro mu auto?
- Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- coraz trudniejsze rozmowy o OC
- O co chodzi?
- PJ autobus-tramwaj
- Renault Trafic i lampka z czerwonym STOP
- Chiński bestseller w Europie. Ford "martwi się nową konkurencją"
- koniec ładowania za darmo
- Phiiiiii Elektryki częściej uderzają w pieszych
- Audi łączy siły z Chińczykami A Tusk chce ZAORAĆ chińską fabrykę w Polsce
- pod prąd
- Hammerite i konserwacja podwozia
- Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
Najnowsze wątki
- 2024-05-28 Co dalej z Izerą...
- 2024-05-28 Nowe samochody są RAKOTWÓRCZE tylko nikt tego nie chce głośno powiedzieć
- 2024-05-28 czy zabioro mu auto?
- 2024-05-27 Chińczyki mają dość czekania na tuska i te jego UROJONE audyty
- 2024-05-27 coraz trudniejsze rozmowy o OC
- 2024-05-28 Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- 2024-05-28 Boję siię capa...
- 2024-05-24 Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- 2024-05-27 Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- 2024-05-27 PT500
- 2024-05-28 Łódź => SAP CO Consultant <=
- 2024-05-28 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-05-28 Kraków => Mid/Senior QA Engineer <=
- 2024-05-28 Wrocław => Key Account Manager <=