  • 11. Data: 2012-11-18 18:53:37
    Temat: Re: pomiar przepływu powietrza
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > 0.5 sek na pomiar, 0.1 bara. Dziura musiała by mieć średnicę centymetrową.

    Nie jest tak źle, wykrywam bez problemu 0,6mm, ale to za dużo, muszę
    zejść jeszcze niżej, niestety.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2012-11-18 22:28:43
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości
    > 0.5 sek na pomiar, 0.1 bara. Dziura musiała by mieć średnicę centymetrową.

    Nie jest tak źle, wykrywam bez problemu 0,6mm, ale to za dużo, muszę
    zejść jeszcze niżej, niestety.

    To zanurz komorę w wodzie i mierz bąbęlki :) Może trzeba zmienić metodę
    pompowania komory? Te pół sekundy to jest czas wyłączenia z produkcji? Może
    mierzyć przyrost ciśnienia w czasie? Ustawisz sobie na reduktorze te 0.1at i
    stoper.
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 13. Data: 2012-11-18 23:44:38
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-11-17 23:02, Irek N. pisze:

    > Komora deformuje się przy większym, a czas jest ograniczony wydajnością
    > testera (automat).

    Ta komora jest malutka, wiec moze na moment pomiaru moznaby ja zamknac w
    nieco wiekszej metalowej obudowie, ktora wytrzyma wieksze cisnienie?

    Pzdr

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 14. Data: 2012-12-22 19:55:16
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-11-17 09:47, Irek N. pisze:

    > Ma ktoś doświadczenie z tego typu aplikacjami? A możę jakiś fajny pomysł?
    >
    > Irek.N.

    Tak sobie wlasnie pomyslalem:
    powietrze doplywajace doprowadzic przezroczysta rurka fi3-4mm z niteczką
    w środku i fotokomorke, ew. kamerke (pal ma 25kl/s, wiec w 0,5s
    zarejestrowaloby 13 klatek na ktorych widoczne byloby odchylenie nitki)
    i soft - jezeli niteczka drgnie po napelnieniu to znaczy, ze jest uplyw
    powietrza. :)

    To tyle teorii i pomyslow :)

    --
    venioo

  • 15. Data: 2012-12-22 20:24:37
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

> [...]
    > zarejestrowaloby 13 klatek na ktorych widoczne byloby odchylenie nitki)
    > i soft - jezeli niteczka drgnie po napelnieniu to znaczy, ze jest uplyw

    THX. Zrobiłem na HCXM (SensorTechnik) i powiem szczerze - działa aż miło
    :) Wyszedł mi czas pomiaru na poziomie 0.4s
    Wyciek przez otworek 0.4mm (mniejszego nie mogłem zrobić) zaniża mi
    ciśnienie o połowę, więc z wykrywaniem nie ma żadnego problemu. Jest
    very cacy!

    Irek.N.

  • 16. Data: 2012-12-23 16:45:51
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    THX. Zrobiłem na HCXM (SensorTechnik) i powiem szczerze - działa aż miło

    Daj link. Gógiel po wpisaniu powyższej nazwy twierdzi że, nic takiego nie
    ma.
    Wojtek

  • 17. Data: 2012-12-23 19:27:30
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > Daj link. Gógiel po wpisaniu powyższej nazwy twierdzi że, nic takiego nie ma.

    http://pl.farnell.com/sensortechnics/hcxm100d6v/czuj
    nik-cisnienia-0-100mbar/dp/540640

    Sensortechnics...to ...cs mogło Cię zmylić. Sorki :)

    Miłego.
    Irek.N.