  • 31. Data: 2020-09-06 11:35:22
    Temat: Re: pomoc. Ortograficzni rasiści.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-09-06 o 09:52, Frakon pisze:
    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Odnieś się do spacji przed "?".

    To błąd interpunkcyjny.
    Tak samo przeszkadza w czytaniu jak ortograficzny.

  • 32. Data: 2020-09-06 12:00:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Sunday, September 6, 2020, 11:35:22 AM, you wrote:

    > To błąd interpunkcyjny.
    > Tak samo przeszkadza w czytaniu jak ortograficzny.

    Wkurwia. Elektronicy w dużej części cierpią na OCD :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 33. Data: 2020-09-06 12:06:00
    Od: "Frakon" <j...@t...pl>

    > To błąd interpunkcyjny.
    > Tak samo przeszkadza w czytaniu jak ortograficzny.

    Rzecz względna . Jednym przeszkadza , innym nie przeszkadza .
    Podobnie z wieloma innymi rzeczami .
    Spacja pomaga , bo oddziela i wyraźnie podkreśla , że jest to zdanie
    pytające .

  • 34. Data: 2020-09-06 13:15:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-09-06 o 12:06, Frakon pisze:
> [...]
    > Podobnie z wieloma innymi rzeczami .
    > Spacja pomaga , bo oddziela i wyraźnie podkreśla , że jest to zdanie

    Nie jest względna. Jest bezwzględna, zasady są jasno określone.

    Rzecz względna, to jak dwie baby gadają o kolorze gaci - czy jest
    zielonkawy, czy seledynowy.

    Natomiast błędy czy to interpunkcyjne, czy ortograficzne kłują po
    oczach. Zamiast czytać tekst, człowiek próbuje odfiltrować błędy.

    Wydawało mi się, że szkoła podstawowa jest obowiązkowa dla wszystkich.
    Nie wiem, jak można było skończyć podstawówkę bez znajomości ortografii.
    Rozumiem, że można zapomnieć niektóre rzeczy, ale człowiek inteligentny
    po zwróceniu uwagi naprawia błąd.
    Jednak to dotyczy, niestety, chyba tylko ludzi nieco bardziej
    rozgarniętych od przysłowiowej "blądynki".

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 35. Data: 2020-09-06 13:59:44
    Temat: Re: pomoc.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Krótko mówiąc, pisanie niepoprawne jest OK a wasi poloniści w szkole
    > mieli źle w głowie bo ortografia nikomu niepotrzebna. Prawda?

    Pisanie bez ogonków nie jest niepoprawne, jest po prostu ułatwieniem.
    Nie czepiaj sie.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 36. Data: 2020-09-06 13:59:44
    Temat: Re: pomoc drogowa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > Skoro nie piszesz ortograficznie to i nie dziw że cię to nie razi.
    > Poprawne pisanie to wyraz grzeczności dla rozmówców.

    Zapewne takie zwracanie uwagi rowniez... ;-O
    Ach to nowczesne wychowanie! Ze tez sie nie załapałem ;-DDD

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiarą można manipulować. Tylko

  • 37. Data: 2020-09-06 14:17:00
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Spacja miała znaczenie w dobie maszyn do pisania i czcionek o stałym odstępie.
    Obecnie przy czcionkach proporcjonalnych jest często znacznie czytelniej dać spację
    pomiędzy końcem wyrazu/słowa, a np. znakiem
    zapytania.

    -----

  • 38. Data: 2020-09-06 14:26:06
    Od: collie <c...@v...pl>

    W niedzielę, 6.09.2020 o 13:59, Budzik napisał:

    > Pisanie bez ogonków nie jest niepoprawne, jest po prostu ułatwieniem.

    Dla ciemniaków... pardon, suwerenów.

  • 39. Data: 2020-09-06 14:34:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Sep 2020 20:15:56 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Krótko mówiąc, pisanie niepoprawne jest OK a wasi poloniści w szkole
    > mieli źle w głowie bo ortografia nikomu niepotrzebna. Prawda?

    Tak prawde mowiac, to polowe tej ortografii mozna by zlikwdowac bez
    żalu. Ale polonisci nie pozwolą :-)

    Zreszta przez wieki stale cos tam zmienialismy, czy raczej "sie
    zmieniało", i jakos krucjaty nie prowadzisz.

    J.

  • 40. Data: 2020-09-06 14:47:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-04 o 09:42, collie pisze:

    > Przeczytać dokładnie posiadaną polisę OC.
    > I nie stawiać spacji przed pytajnikiem.

    "Uczył Marcin, Marcina ..."