    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: powerbank jako zasilacz buforowy
    Date: Sun, 11 Aug 2019 14:33:38 +0200

    On 11/08/2019 14:14, zhbick wrote:
    > Czy jest możliwość użycia powerbanka (takiego zrób-to-sam: chińska
    > obudowa + ogniwa 18650 z demontażu) jako zasilacza buforowego?

    Na kilka jakie posiadam ani jeden nie zachowuje się tak jak chcesz z
    uwagi na używanie tej samej cewki do ładowania i rozładowania.

    Najczęsciej efekt końcowy jest taki że znika napięcie wyjściowe lub
    spada poniżej wartości 5V przy nawet niewielkim obciążeniu, dodatkowo
    uniemożliwiając ładowanie.

    Jeśli chcesz coś takiego to zrób samodzielnie: chińczycy mają w ofercie
    zarówno płytki ładujące ogniwa jak i przetwornice z wyjściem USB.
    Łaczysz je na baterii i już. Jedyny problem: powerbanki mają wypasione
    funkcje oszczędzania energii, wiec zalezy gdzi to chcesz stosować bo
    jesli ma być długo idle to przetwornica wyjsciowa rozładuje go szybciej
    niż to praktycznie sensowne.

    Niektóre drogie powerbanki mają mozliwosc ładowania i jednocześnie
    pracy. Np. Baseus 20Ah z gniazdem USB-C pozwala na ładowanie przez
    microusb (rezerwowe) i ciągnięcie prądu przez USB ale ma feler, na około
    0.5 sek przerywa zasilanie kiedy wpinasz lub wypinasz z niego zasilanie,
    identycznie zachowuje się Huawei 13Ah. A innej beczki taki xiaomi 20Ah
    wpada w cykle naprzemiennego ładowania siebie albo urządzenia trwające
    po 1 sek.

    Powerbank spełniający założenie ciągłego podawania zasilania miałem w
    rękach ale nie pamiętam już nazwy. Jakaś firmówka o dużej pojemności.

    Osobiście taki UPS zrobiłem na dwóch modulikach, jeden do ładowania
    drugi do rozładowania, przy czym ładowanie było z balancerem na 4 ogniwa.

    Na marginesie: chińskie powerbanki na więcej niż jeden 18650 będą prawie
    na pewno łaczyć akuu równolegle. To proszenie się o kłopoty. Ballance or
    die!