    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: powerbank jako zasilacz buforowy
    Date: Sun, 11 Aug 2019 18:26:49 +0200

    On 11/08/2019 16:57, Paweł Pawłowicz wrote:
    > Zastanawia mnie koncepcja balancera dla połączenia równoległego ;-)

    Mówie o tym aby ich nie kupować bo przeróbka mechaniczna jest delikatnie
    mówiąc kłopotliwa, ponadto zazwyczaj w środku i tak nie ma miejsca na
    ballacer. W jednym mi się udało ale to koszt kilku godzin pracy. Nie ma
    sensu. Swoją drogą często łatwiej przerobić te z płaskimi akku.

    > Przy okazji: jak oznacza się pojemność powerbanków? Czy 20Ah to
    > możliwość czerpania prądu 1A z wyjścia banku, a więc przy 5V, czy to
    > sumaryczna pojemność akumulatorów. Wrodzona podejrzliwość mówi mi, że to
    > drugie, w takim układzie sprawa pachnie kantem.

    Dowolnie. Najlepiej manipuluje się napięciem, zakres od 3.0V do 4.3V,
    najprościej poprzez nie pisanie o nim wcale. To wynik decydowania przez
    imbecyli którzy bredzą o tym że mAh to idealna jednostka do określania
    ilości energii. Głównie samochodziarze. Jak to zwykle bywa w życiu,
    nagłupsze rozwiązanie zostało wybrane jako obowiązujące przez tzw
    "standard przemysłowy". Zdecydowanie potrzebujemy kolejnej rewolucji
    francuskiej.

    Na marginesie: firmowe powerbanki po zmierzeniu ile energii wchodzi i
    ile wychodzi zazwyczaj podają rozmiar równo w środku. Wbrew pozorob
    firmowe chińczyki takie jak Baseus czy Xiaomi podają mniej więcej
    stosując tą metodę. Zmierzyłem tak kilka formówiek i zawsze podają
    "prawdę z marginesem błędu" pomiędzy tymi wartościami. O niefirmowych
    można by pewnie elaboraty pisać.

    A co najbardziej śmieszne linie lotnicze stosują ograniczenie na Wh.
    Jakieś 2tyg temu zezłośiłem jednego misia na taśmie pytając czy mój
    powerbank przejdzie bo ja mam 20Ah a można mieć 100Wh i co teraz :D. To
    się chłop musiał głebiej zastanowić, aż strzeczały te trybka. Wyszło mu
    że mogę takie pięć sztuk mieć przy sobie.