  • 11. Data: 2012-12-14 20:20:27
    Temat: Re: "prostownik" z zasilacza do notebooka
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PcmOl,

    > A zasilacz do laptopa i żarówkę?

    Żarówki zapasowe mam zawsze w samochodzie. Kawałek przewodu również. A
    jeśli biorę laptopa, to zasilacz do niego też.

    > (Mi się zdarzało na wakacjach szarpać prąd z akumulatora do dziwnych celów.
    > Wcale niekoniecznie chciało mi się po tym szarpaniu jeździć.)

    E, tam. Masz dziwne problemy ;P

    > Po co? Za mały prąd - za duży akumulator.

    Żeby wiedziec, kiedy jest naładowany :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2012-12-15 09:35:06
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    > E, tam. Masz dziwne problemy ;P

    Przykladowo elektryczny kajak dostawczy do pływania po piwko do wioski. :)
    Napęd wentylatorowy z wentylatora od chłodnicy o mocy ~100W.
    Bardzo przyjemny wakacyjny wehikuł.

    > Żeby wiedziec, kiedy jest naładowany :)

    Nie muszę aż tak dokładnym być. Godzina pływania przekłada się na ~10h
    ładowania.
    A jak sie trochę za długo potrzyma przy prądzie < 1A, nic się nie stanie.
    Z drugiej strony przyznaję się do zboczenia - zwykle jakiś najprostszy miernik
    na wakacje zabieram. :-)

  • 13. Data: 2012-12-15 12:24:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PcmOl,

    Saturday, December 15, 2012, 9:35:06 AM, you wrote:

    > Przykladowo elektryczny kajak dostawczy do pływania po piwko do wioski. :)
    > Napęd wentylatorowy z wentylatora od chłodnicy o mocy ~100W.
    > Bardzo przyjemny wakacyjny wehikuł.

    Ale dlaczego z akumulatora samochodu? Nie prościej podjechać
    samochodem?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2012-12-15 21:03:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2012 12:24:03 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello PcmOl,
    >
    > Ale dlaczego z akumulatora samochodu? Nie prościej podjechać
    > samochodem?

    Zalezy gdzie. woda np 500m, a droga 5 km. Auto trzeba dodatkowo rozgrzewac,
    tzn pare minut chlodzic, parkowanie platne, a po drodze np przejazd
    kolejowy ... dawniej to by mozna cos jeszcze dodac o jezdzie po pijaku, ale
    teraz to lepiej i nie plywac ..

    J.

  • 15. Data: 2012-12-15 21:14:37
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, December 15, 2012, 9:03:26 PM, you wrote:

    > Zalezy gdzie. woda np 500m, a droga 5 km.

    Tyle, że przejechanie 5km drogą zajmnie mniej czasu nie przepłynięcie
    kajakiem 500m...

    > Auto trzeba dodatkowo rozgrzewac, tzn pare minut chlodzic,

    A jakie to ma znaczenie w lecie?

    Żeby elektrczny kajak uruchomić, trzeba akumulator z samochodu
    odłączyć, wyszarpać, dźwigać a potem z powrotem - bez sensu. To już
    lepiej mieć dodatkowy akumulator dla kajaka.

    > parkowanie platne,

    Aj, waj! Nie przesadzasz? Po wioskach jeszcze płatnych parkingów nie
    widuję.

    > a po drodze np przejazd kolejowy ... dawniej to by mozna cos jeszcze
    > dodac o jezdzie po pijaku, ale teraz to lepiej i nie plywac ..

    Dokladnie, bo za pływanie po pijaku czymś z silnikiem można prawo
    jazdy stracić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2012-12-15 23:53:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2012 21:14:37 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    > Tyle, że przejechanie 5km drogą zajmnie mniej czasu nie przepłynięcie
    > kajakiem 500m...

    Ale to mial byc kajak elektryczny :-)

    > A jakie to ma znaczenie w lecie?

    Podstawowe :-)
    Przypomnij sobie jak wyglada samochod po postoju w pelnym sloncu :-)

    > Żeby elektrczny kajak uruchomić, trzeba akumulator z samochodu
    > odłączyć, wyszarpać, dźwigać a potem z powrotem - bez sensu. To już
    > lepiej mieć dodatkowy akumulator dla kajaka.

    Tu sie zgadzamy.

    > Aj, waj! Nie przesadzasz? Po wioskach jeszcze płatnych parkingów nie
    > widuję.

    Dziwnow, Rewal, Mikolajki ... gmina tez chce zyc z turystow :-P

    > Dokladnie, bo za pływanie po pijaku czymś z silnikiem można prawo
    > jazdy stracić.

    jeszcze troche i za plywanie na wioslach tez stracisz.

    J.

  • 17. Data: 2012-12-16 00:06:18
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > jeszcze troche i za plywanie na wioslach tez stracisz.

    Logiczne by było, gdyby za to zabierali prawo chodzenia.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2012-12-16 15:28:11
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message

    > Ale dlaczego z akumulatora samochodu? Nie prościej podjechać
    > samochodem?

    Dlatego, że się nie kalkuluje zakup akumulatora do użytku przez 2 tyg. rocznie.
    Oczywiście, prościej podjechać.... ale weselej popłynąć. :-)

  • 19. Data: 2012-12-17 15:35:49
    Od: a...@p...pl

    no i watek zszedl ZNOWU na manowce - czyli dyskusja o kajakach na
    prad!!!!

    --
    ThinkXtra

  • 20. Data: 2012-12-17 22:32:02
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    <a...@p...pl> wrote in message
    > no i watek zszedl ZNOWU na manowce - czyli dyskusja o kajakach na
    > prad!!!!

    Tudziez o koniecznosci elektryfikacji trakcyjnej jezior. :-)